• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

P@ Polish op visite bij Cabriohoods in Vianen

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Op uitnodiging van het bestuur van de Golf Cabriolet Club Nederland een uitnodiging ontvangen om 2 dagen, te weten afgelopen zaterdag 11 april en deze zaterdag 18 april, de poets- en detailkunsten te vertonen op 1 van hun clubuitjes.

Wellicht een kleine uitleg van dit mini-event?
Leden van de club kunnen zich opgeven voor de zogehete Doe Het Zelf dag. Deze dag word jaarlijks gehouden i.s.m. Cabriohoods in Vianen. Cabriohoods repareert, vernieuwt, of vervangt alle soorten cabriolet dakjes, maar doet ook aan (leren) bekleding, reparaties aan interieur etc. etc. Op de DHZ-dag is het de bedoeling dat leden -uiteraard met behulp van de medewerkers van Cabriohoods- zo goed als mogelijk zelf hun reparaties uitvoeren. Dit loopt uiteen van naden stikken, scheurtjes in daken reparen, dak opnieuw afstellen, en vul zo maar aan.

Vianen1.jpg





Oké, aan mij dus de eer om op deze dagen alle aanwezigen op de hoogte te brengen d.m.v. demo's over het poets en detail gebeuren.
Omvan het nuttige gelijk maar het aangename te maken en de zogehete "free-publicity" optimaal te benutten eventjes contact opgenomen met Tim, die me als de wiederweerga een doos vol flyers, folders, en CC info bezorgde.
Mijn insteek was vrij eenvoudig: globaal uitleggen hoe een auto in optimale condities kan worden gebracht en belangrijker: kan worden gehouden. Ik had me voorgenomen om -na goedkeuring van de leden- hun eigen auto als demo te gebruiken om het zo wat dichterbij de man/vrouw te brengen.
Toen m'n "stalletje" geïnstalleerd was en alle spullen, flyers, en folders binnen handbereik lagen, gelijk maar een rondje gemaakt, en her en der even wat handen geschud.

Vianen2.jpg





Terwijl er links van me een interieur opnieuw werd bekleed, en rechts van me een achterraam werd vervangen, had het eerste groepje mensen zich al verzameld rond een zwarte cabrio mk1, single stage lak.
De lak, 15 jaar oud, geoxideerd, en vol met swirls en krasjes, was dezelfde dag nog gewassen door de eigenaar:

Vianen6.jpg





Prima object voor een 50/50 dus, om te beginnen met kleien. Na wat tekst en uitleg over het principe en de werking van het kleien een stukje motorkap gedaan en de aanwezigen het verschil laten zien/voelen. De welbekende oooh's en aaaah's klonken links en rechts:

Vianen4.jpg


Vianen3.jpg





Om de eigenaren de "feeling" te geven van het kleien en hoe dit in z'n werk gaat is de beste manier natuurlijk om het ze zelf te laten ervaren:

Vianen5.jpg





Nadat het kleien was gedaan, de motorkap een dikke behandeling gegeven van de SSR serie t/m de wax.
Uitleg gegeven over het gebruik van wax, doeken, detailersprays, eigenlijk alles wel even de revue laten passeren.

Vianen7.jpg


Vianen8.jpg


Vianen9.jpg





Eigenaar en toeschouwers waren zeer onder de indruk van het behaalde resultaat! Veel vragen over wat nou het beste merk is, of verschillen merken/producten ook samen konden, en hoe de auto nu goed bij te houden is.
Folders van Poorboy's waren zeer gewild, vragen waar het 1 en ander besteld kon worden doorverwezen naar de webshop van Carclean.
Al met al 2 zeer leuke dagen. Ik merk nu dat het delen van ervaringen in de pratijk eigenlijk nog leuker is dan via een forum. En ook het daadwerkelijke resultaat kunnen aantonen door mensen zelf aan de slag te laten gaan door een demo te geven is prachtig.

Morgen weer "terug naar het normale leven" en lekker weer een auto detailen. Op het programma staat (voor de verandering :grinning: ) een zwarte VW Golf Cabrio mk1.

Weltrusten ,^^


P@
 
Netjes! maar waar is nou de 50/50 foto?..:D...;) Dat delen van ervaringen buiten het forum vind ik ook leuk...Zonder dat ik het zelf eigenlijk door heb / had vertel ik ook steeds meer erover tegen andere mensen...gelukkig vinden diegene waar ik het aan vertel ook nog interessant, dus... ..:) kan me je gevoel wel voorstellen! Al zijn jullie natuurlijk wel een heel stuk verder in het detailen dan ik...:D