• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paar polijst vraagjes..

JMP

Detailing trainee
26 jun 2012
13
47
Hoi allemaal,

Heb een aantal "NOOB" vraagjes mbt het polijsten, ben nog niet zo heel lang bezig met polijsten. Maar kon niet echt een antwoord vinden(of der overheen gekeken).

Steeds als ik polijst met de DAP 900 heb ik ontzettend veel last dat het polijstspul gaat stoffen en zo de hele auto onder een laagje stof komt.
De keren dat ik gepolijst heb was het rond de 20 graden en bewolkt, en sta gewoon onder een overkapping.
Ik gebruik de producten van monello, maar wat doe ik verkeerd? Zet ik er teveel druk?
Mijn dap heb ik op standje 5 staan. En met de oranje pad is het het ergst.


Nog een vraagje hoe jullie de stappen door lopen met afbouwen van polijstmiddelen en pad.

- De hele auto eerst met bv oranje pad, daarna heel de auto met witte pad?
- Of per sectie? motorkap, dak etc
- Of per dambordje de pads wisselen?
 
Beste JMP,

als er stof ontstaat, dan heb je te lang doorgewerkt met het product. Je moet het product zover inwerken dat deze transparant/vaseline/gelei achtig van kleur is.

Wat betreft je andere vragen, het beste is om eerst een testspot te maken. Aan de hand hiervan bepaal je met welke combinatie pad en polijstmiddel je auto gaat behandelen. Dat kan met een witte., oranje of zelfs een woolpad zijn met een willekeurig polijstmiddel.

Wel is het belangrijk de stappen af te bouwen naar de laatste stap zoals bijvoorbeeld een zwarte pad met Monello Finale.

Je behandeld de gehele auto, maar wel per paneel. Grotere oppervlaktes zoals het dak of de motorkap moet je denkbeeldig verdelen in vakjes van ongeveer 40x40cm (afmeting PB doek) en deze machinaal behandelen.
 
Thnx voor de snelle response!
Maar dat stoffen begint vaker al terwijl ik mijn eerste dambordje nog niet voltooid heb.
Maar zou het kunnen dat ik te weinig of teveel polijsspul gebruik?

Bedenk me net dat ik waarschijnlijk een te groot stuk in een keer doe.
Waardoor het polijstspul mischien kan opdrogen?
 
Pad eerst natmaken onder de kraan, dan uitknijpen zodat het meeste water eruit is. Dan op de DAP zetten en vanaf standje 1 even "droogwaaieren" tot standje 4.
Dan 4 drupjes polijst erop en dit rustig verdelen (standje 1 - 2) voor je "vol gas" aan de gang gaat.
Met dit weer is het belangrijk om alles goed vochtig te houden en je pad regelmatig uit te spoelen.

Ook kan je eens proberen om de machine wat rustiger te laten draaien, standje 5 op een DAP 900 is wel erg snel.
Je creëert op een DAP900 met een oranje pad op standje 5 nogal wat warmte dus is het ook logisch dat je polijst sneller stoft.

Je zal ook merken dat het bij Inizo het ergste is, gevolgd door Mezzo en dat Finale daar veel minder last van heeft.
 
Daarom ook "desnoods". Kleiner oppervlak/minder lang doorgaan met polijsten is uiteraard +1

Maar goed,het weer kan tegen zitten,warmer dan 25 graden, drupje finale werkt dan echt wel.
 
Ja klopt idd dat het met inizio sneller gaat stoffen, zal zkr de tips gaan gebruiken . Thnx daarvoor.
Zie ook vaker op filmpjes dat ze eerst de pad met detail spray inspuiten, werkt dat ook of is het een afrader?
 
Regelmatig je pad ff reinigen scheelt ook, na 1-2 panelen ff je pad uitspoelen en weer droog (genoeg) maken.
Een pad vol met aangekoekt polijstresidu stoft nl. aanzienlijk sneller, en de polijstende werking word dan ook minder.