• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paar vraagjes

Gieljaam

Detailing addict
31 jul 2020
57
60
Brugge
Even hulp vragen.

1. Vandaag de auto gewassen, op de foto zie je een puntje die niet gemakkelijk weg wil. Ik had al gelezen om hier niet doelloos op te zitten wrijven, laat staan krabben. Hoe pakken jullie dit aan tijdens het wassen?

2. Vanmiddag liep ik langs de wagen en zag ik een streep water die toch nog vanuit de spiegel naar beneden is gelopen en op de wagen is opgedroogd. Hoe neem je deze daarna weg?

3. Ook terug bij langs de wagen te lopen zag ik op mijn motorkap een oranje puntje van een insect of dergelijke. Hoe nemen jullie dit af een paar uur nadat de wagen is gewassen en nog niet mee gereden?

Bijlagen

• 20250615_103152.webp
    20250615_103152.webp
    13,4 KB · Weergaven: 24
1) Ik kan niet zien wat voor een ''puntje'' c.q. vervuiling dit is. Heb je al iets geprobeerd en wat leverde dit op?

2) Een detailspray zoals bijv. Spray&Wipe zou uitkomst moeten bieden. Als de 'druiper' erg duidelijk zichtbaar is, dan zal dit komen door de kalk en/of vuil wat er in zat. Dus dan zou je de boel kunnen inspuiten, even laten weken en dan afnemen met een MF-doek.

3) Ik gok dat je het insect kan verwijderen met een insectenverwijderaar. Of met de eerder genoemde optie; Detailspray en MF-doek.

• Leuk
Reacties: Gieljaam