• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pad blijft niet goed zitten aan backing plate

Vincentos

Detailing addict
16 mei 2008
141
62
Hallo,

Misschien dat jullie dit probleem kennen. Je bent lekker bezig met polijsten en wanneer je iets minder druk zet vliegt je pad van je machine af.
Bij mij blijven de pads niet echt lekker zitten naarmate ik er ongeveer 3 auto's mee heb gedaan.

Ik heb al geprobeerd om het velcro op de pad op te ruwen maar het heeft allemaal geen effect. Is er een andere manier om de pad weer goed aan de backingplate te bevestigen?

Groeten,
Vincent

Geen problemen mee tijdens polijsten, wel een keer toen de pad aan het droogdraaien was nadat ik 'm in de padwasher had gedaan. Welke pads en machine?

stimpy68 zei:
Geen problemen mee tijdens polijsten, wel een keer toen de pad aan het droogdraaien was nadat ik 'm in de padwasher had gedaan. Welke pads en machine?

Haha oké, dus je had geen schade veroorzaakt. Ik jammer genoeg wel.

Machine: Bosch pex 400
Pad: Oranje LC pad

Ik heb de pads niet in de wasmachine gedaan of iets dergelijks. Alleen schoongemaakt met warm water.

Die Bosch, is die alleen voor detailen gebruikt of is het een "ex" schuurmachine? Ik vermoed dat het klittenband van je machine "op" is.

stimpy68 zei:
Die Bosch, is die alleen voor detailen gebruikt of is het een "ex" schuurmachine? Ik vermoed dat het klittenband van je machine "op" is.

Hmm, nee niet gebruikt voor het schuren. Is het mogelijk om de backingplate te vervangen?

Is dit al vanaf het begin? Was de machine nieuw? Misschien is die backingplate minder geschikt voor polijstpads.

De machine is niet nieuw. Maar zover ik weet is deze alleen gebruikt voor het polijsten. Ik zal een foto schieten van de backing plate.
Hij is in ieder geval wel vrij hard.

Het lijkt mij inderdaad ook sterk dat de velcro van de pad zo snel versleten is. Alleen in het begin blijft de pad goed zitten. Zou het zo kunnen zijn dat doordat de pad vochtig wordt de pad minder goed blijft zitten?

Groeten,
Vincent

Vincentos zei:
Haha oké, dus je had geen schade veroorzaakt. Ik jammer genoeg wel.

Machine: Bosch pex 400
Pad: Oranje LC pad

Ik heb de pads niet in de wasmachine gedaan of iets dergelijks. Alleen schoongemaakt met warm water.

Zelfde probleem met LC op de Bosch machine en vooral met de orange LC pad. Nieuwe pads hebben het niet (dus backingplate is goed) maar na een halve auto gaat hij slecht hechten. Zelf heb ik het idee dat het door de warmte afgifte komt op de velcro, het lijkt alsof de aanhechting hierdoor slechter wordt.

Mijn machine deed dit na een paar keer gebruik (zo goed als nieuw dus) al. Het blijft natuurlijk een apparaat dat niet echt hiervoor geschikt is, ondanks dat het wel gaat.

Is een bekend probleem van de Bosch, je hebt 2 soorten velcro, 1 met haakjes (de goede) en 2 met paddestoelen (de verkeerde)
op de bosch zit die met de paddestoelen.
Ik heb het bij die van mij opgelost door met een pad die niet meer plakte naar de praxis te gaan, de bosch te pakken en proberen of hij wel nog op een nieuwe bosch wilde plakken (niet dus).
Vervolgens ben ik gaan kijken naar een vervangende backingplate (die van bosch komt niet voor garantie in aanmerking omdat het een slijtage onderdeel is) en die gevonden in een backingplate van een black and decker 3 in 1 machine, deze heeft een ander type velcro en de pad die eerst niet hechtte bleef op de B&D wel goed zitten, deze besteld voor euro 15.
Bij montage moet er een extra ringetje geplaatst worden en het draai mechanisme moet even geblokkeerd worden om de inbus goed vast te kunnen draaien.

Inmiddels een aantal autó's gedaan en het werkt prima, de backinplate zit nog goed vast en de pads hechten perfect.

Tim zei:
Gewoon even testen met andere pad of een ander stuk klittenband, blijft die ene pad gek doen, terugsturen en we ruilen 'm gewoon om voor je!

Gooi een trekhaak onder die R8 en sleep die boot eens de haven in, dan is het allemaal opgelost. Gaan met die DAP!!!!! :lol

Om even terug te komen hierop.

De backingplate was inderdaad flink versleten. Ik heb een nieuwe backingplate gehaald (orgineel van bosch) en het probleem is verholpen.
De pads komen er bijna niet meer af :lol

Bedankt.

Groeten,
Vincent

Inderdaad bedankt dat je een terugkoppeling geeft :cool

Ik heb ook de Bosch PEX400, maar gelukkig nooit een probleem gehad van losvliegende pads.
Ik heb dus waarschijnlijk de "haakjes" velcro.

Beter dat het bij jou nu goed gaat :-)^

Niets te danken. Kleine moeite :)

Paranoya: ik weet nou niet of er meerdere soorten zijn. De nieuwe backingplate lijkt sprekend op de oude. Ik verwacht dat de plaat gewoon versleten is als deze minder goed blijft zitten.
Nieuwe backingplate kostte slechts 15 euro.

Ja wat werkt het toch heerlijk als de pads goed blijven zitten. Direct twee auto's gepolijst...haha

Tim: de backingplate die ik besteld hebt komt een deze dagen terug richting berkel. De aansluiting voor een bosch pex400 is toch niet helemaal hetzelfde als die van een DAP500 meuh

Groeten,
Vincent