• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pad voor kras in VW polo

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Ik moet 2 krassen op de deur van een VW Polo (zilvergrijs) weghalen. Nu zie ik dat er andere pads van Monello zijn gekomen en vraag me daarom af of ik deze pad >>> Monello - Professional 5,5” Foam Cutting Pad - Yellow moet gebruiken voor een redelijke kras. De VW lak is keihard. Ik dacht het als volgt te verwerken:

Monello - Professional 5,5” Foam Cutting Pad - Yellow met Monello MEZZO
Monello witte pad cutting factor 2 in combinatie met FINALE.

Ik kan helaas nog geen foto laten zien van de Polo. Hebben jullie tips???

Het zou ook met de compressor pads kunnen natuurlijk,

Mezzo op wit testen , haalt het niet erg veel uit dan mezzo op oranje..
Groffer is inizio op oranje of op wol is erg grof

Finale is het beste op een zwarte pad zonder cutfactor, dit ivm het puur voor de glans extra te halen ,^^

En natuurlijk bij deze , foto's doen wonderen bij praatjes :lol

Dat zal een kwestie van een testspot worden. Probeer eens wit met Mezzo, geen resultaat; dan opschalen naar oranje met Mezzo of een compound zoals Inizio of Ultimate Compound. Werkt dat niet, dan zou de gele pad i.c.m. Een compound meer geschikt moeten zijn. Zelf heb ik alleen ervaring met de CCS smartpads, hiervan was de gele i.c.m. ultimate Compound voldoende om diepere krassen uit mijn Ibiza te halen.

EDIT: coilt was me net voor :P