• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads dap500 ook op pro900

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Wilde eigenlijk de chathulplijn van CC inschakelen, maar kreeg eerst geen respons en nu zijn ze offline.
Ben helaas niet in de gelegenheid te bellen, vandaar dat ik de vraag zo stel.

Voor op mijn dap500 heb ik deze pads in alle kleuren, behalve de green heavy:
SmartPads CCS 5.5 inch

In mijn winkelwagentje ligt de pro900.
Kan ik hierop deze pads ook gebruiken of is het raadzaam andere aan te schaffen? Ik wil liever geen kompressors.

Waarom geen kompressors? :weetniet

De pads voor de DAP kunnen in principe op de Pro gebruikt worden, MAAR.... deze pads hebben een velcrorand die gelijk is met het einde van de pad, wanneer je deze op een rotary gebruikt kan deze velcrorand een deel raken, je hebt dan meteen schade! Dit kan heel snel en ongemerkt gaan. De kompressor pads hebben velcro wat kleiner is dan de pad zelf waardoor je dit gevaar niet hebt. Je moet dus kiezen voor deze pads of in ieder geval pads waarbij het velcro kleiner is dan de pad zelf.

Waarom geen kompressors?
Heb de afgelopen dagen veel op het forum gelezen en ben niet helemaal overtuigd.
Nu echter wel.....
Kan ondertussen goed overweg met de DAP, maar wil de rotary aanschaffen om een beter resultaat te behalen.
Een testpaneel is waarschijnlijk onderweg en oefenen kan ik ook op mijn eigen auto (lees=dak). Daarnaast denk ik dat wanneer ik voorzichtig en weldoordacht te werk ga en zeker niet te lang op 1 stuk blijf hangen met de rotary ik weinig schade aan kan richten.
Nu jij me het verhaal van de velcrorand uitlegt, ga ik hem ZEKER niet gebruiken in combinatie met de pads die ik hier heb liggen.

Hologram vrij polijsten gaat me niet lukken, maar daarvoor heb ik tenslotte ook de DAP nog.
Ik denk dat ik dan het beste kan gaan voor een gele, oranje en witte kompressorpad, aangezien nabewerken met de DAP gaat gebeuren. Als backingplate heb ik de Ultra Soft M14 Backing Plate geselecteerd.

Bedankt voor je snelle respons!