Doeken:
12 stuks Meg's SuperShine MF doeken
Universeel inzetbaar: afnemen polijstresten, uitpoetsen paintcleaner, uitpoetsen wax, quickdetailer etc..
6 stuks Poorboysworld Deluxe Mega Towels
Net als boven, alleen ga ik hier wat zuiniger mee om. Gebruik ze voor (quick)wax uitpoetsen en quickdetailers.
Poorboys MegaPlush (zie deluxe mega towels)
Cobra 530 MF
Laatste checkronde rond de auto (wax afnemen of QD+)
DodoJuice Mint Merkin
Glasdoek
DodoJuice Mister Pink (interieur mitt)
Interieur afnemen met bijvoorbeeld PB's Natural Look
Carrand Droogdoek
Stapel "el cheapo" MF doeken van de Action / Wibra e.d.
Ideaal voor motorruimte/kofferbak (bij reserve-wiel), spullen op te leggen, delen raam afdekken tijdens polijsten etc
Worden alleen hiervoor gebruikt.....
Washmitts:
2 Meguiars Ultimate Washmitt: 1 voor de lak en 1 voor de velgen (deze worden nooit onderling gewisseld)
4 goedkope blauwe MF van de Zeeman voor trims (geven zwart af soms) en onderzijde body-kit/ randen wielkasten.
1 aparte blauwe voor uitpoetsen wax velgen.
Bovenstaande MF-doeken (muv de glasdoeken, droogdoek en de interieurmitt) zijn allemaal universeel, alleen de ene is net wat "dikker" dan de andere.
"Hoogpolige" MF kant gebruiken voor uitpoetsen quickdetailer (of laatste rondje na de wax uitpoetsen) en de laagpolige kant voor polijstresten, waxen, paintcleaners e.d..
Tijdens de klussen houd ik wel de doeken gescheiden (ivm kruisbestuiving), waarna ze gereinigd worden in de wasmachine (60 graden) 800 toeren met wasmiddel, schoonmaakazijn, scheutje Oxi-action en micro-restore (speciaal reiniger, verkrijgbaar bij CC hier).
Pads:
Gele handpads van Meguiars (overige klussen)
1 gele handpad is gereserveerd voor bandendressing
Microvezelpads van Meguiars (paintcleaner en interieur"sapjes")
Rode handpad van Monello (wax): toppertje !
Gele MF pads van MothersWax (toepassing net als die van Meg's)
Polijsthandpads: witte ronde Monello en LakeCountry oranje CCS handpad
Pads worden door elkaar gebruikt, muv de rode handpad (die zijn zo lekker in gebruik, deze reserveer ik altijd voor de wax) en de pad voor bandendressing en velgenwax.
Pads was ik eerst uit met handje (met Dreft en warmwater) en gaan daarna met de MF-doeken met in de wasmachine.
Maar om de woorden van nicknameless te gebruiken: "er is geen betere raad dan voorraad".
Tijdens polijsten kom ik nu al doeken te kort (als ik in een keer door zou werken).
Zou het liefst nog zo'n 12 Meg's doeken erbij hebben, 1 Meg's washmitt, een stuk of 5 Deluxe Megatowels en een droogdoek erbij; maar de remmende factor is bij mij de vrouw...
.