• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads en doekenset a 100euro?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
Na een paar maanden mijn auto proper te houden, begin ik me elke keer ik een taak wil doen(interieur,exterieur of zoals nu mijn velgen)te ergeren aan het feit dat ik gewoon veel te weinig doeken heb. Heb dr ondertussen een stuk of 20, waar er sinds gisteren nog 5omgedoopt zijn tot velgen only... Dus nu is mijn vraag, hoeveel doelen en vooral de welke hebben jullie? En zou iemand mij een mooi pakket kunnen samenstellen van rond de 100euro, dus vooral microvezel doeken maar ook aqlicator pads, want deze heb je ook nooit genoeg blijkbaar... En gebruiken jullie alles voor 1doel? Dus padje voor wax, pad voor natural look? Etc? Of mag dit door elkaar? Ik hoor het graag ;-)

Ik gebruik de volgende doeken:

Polijstwerk -> Poorboys World doeken, om het even welke
Wax af nemen -> Dodo Juice doeken
Detailersprays -> Dodo Juice doeken
Vuile klusjes (velgen, motor enz.) -> Goedkope mf doeken

Ik gebruik diverse applicatorpads:

Wax -> Monello rood of goud
Overige klussen (trims, motorruimte) -> Goedkope CC pads.

Als ik klaar ben met een klus, dan verdwijnt alles de wasmachine in, 40 graden met een vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter.

Ik ga niet voor elk klusje een pad apart houden of erop schrijven waarvoor het gebruikt is.

Ik heb denk ik een doek of 50, genoeg voorraad dus :ja

Doeken:

12 stuks Meg's SuperShine MF doeken
Universeel inzetbaar: afnemen polijstresten, uitpoetsen paintcleaner, uitpoetsen wax, quickdetailer etc..

6 stuks Poorboysworld Deluxe Mega Towels
Net als boven, alleen ga ik hier wat zuiniger mee om. Gebruik ze voor (quick)wax uitpoetsen en quickdetailers.

Poorboys MegaPlush (zie deluxe mega towels)

Cobra 530 MF
Laatste checkronde rond de auto (wax afnemen of QD+)

DodoJuice Mint Merkin
Glasdoek

DodoJuice Mister Pink (interieur mitt)
Interieur afnemen met bijvoorbeeld PB's Natural Look

Carrand Droogdoek

Stapel "el cheapo" MF doeken van de Action / Wibra e.d.
Ideaal voor motorruimte/kofferbak (bij reserve-wiel), spullen op te leggen, delen raam afdekken tijdens polijsten etc
Worden alleen hiervoor gebruikt.....

Washmitts:
2 Meguiars Ultimate Washmitt: 1 voor de lak en 1 voor de velgen (deze worden nooit onderling gewisseld)
4 goedkope blauwe MF van de Zeeman voor trims (geven zwart af soms) en onderzijde body-kit/ randen wielkasten.
1 aparte blauwe voor uitpoetsen wax velgen.

Bovenstaande MF-doeken (muv de glasdoeken, droogdoek en de interieurmitt) zijn allemaal universeel, alleen de ene is net wat "dikker" dan de andere.
"Hoogpolige" MF kant gebruiken voor uitpoetsen quickdetailer (of laatste rondje na de wax uitpoetsen) en de laagpolige kant voor polijstresten, waxen, paintcleaners e.d..
Tijdens de klussen houd ik wel de doeken gescheiden (ivm kruisbestuiving), waarna ze gereinigd worden in de wasmachine (60 graden) 800 toeren met wasmiddel, schoonmaakazijn, scheutje Oxi-action en micro-restore (speciaal reiniger, verkrijgbaar bij CC hier).

Pads:
Gele handpads van Meguiars (overige klussen)
1 gele handpad is gereserveerd voor bandendressing
Microvezelpads van Meguiars (paintcleaner en interieur"sapjes")
Rode handpad van Monello (wax): toppertje !
Gele MF pads van MothersWax (toepassing net als die van Meg's)
Polijsthandpads: witte ronde Monello en LakeCountry oranje CCS handpad

Pads worden door elkaar gebruikt, muv de rode handpad (die zijn zo lekker in gebruik, deze reserveer ik altijd voor de wax) en de pad voor bandendressing en velgenwax.
Pads was ik eerst uit met handje (met Dreft en warmwater) en gaan daarna met de MF-doeken met in de wasmachine.

Maar om de woorden van nicknameless te gebruiken: "er is geen betere raad dan voorraad".
Tijdens polijsten kom ik nu al doeken te kort (als ik in een keer door zou werken).
Zou het liefst nog zo'n 12 Meg's doeken erbij hebben, 1 Meg's washmitt, een stuk of 5 Deluxe Megatowels en een droogdoek erbij; maar de remmende factor is bij mij de vrouw...:-d .