• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pads en produkten

titoke

Detailing addict
25 mei 2010
57
52
45
ik zit met een vraagje

heb namelijk de volgende pads van lake country

de oranje
de witte
de groene
de blauwe
en de rode

en de volgende produkten
ultemate compound
polisch step 2
sealant van smartwax
en de carnauba en de nxtwax 2.0

nu zit ik met de vraag
de oranje: ultimate compound
de witte: de polisch step 2
de groene:.....
de rode: wax
de blauwe :de sealent

zijn deze combinatie's goed van pads en produkten en ja die groene denk niet dat ik deze echt gebruik of zou hem vervangen voor de witte of ben ik mis
moest ik fout zijn corigeer maar

merci alvast
groetjes titoke

Oranje: Ultimate Compound
Witte: Ultimate Compound kan maar is misschien wat te zwaar, beter Raffini Mezzo
Lichtgroene: (Raffini Finale beste optie voor lichte swirls)
Blauwe: Polish step 2
Rode: SmartSealant, Carnauba wax, NXT 2.0

dus heb ik eigenlijk een aantal pad teveel als ik de vijf stappen ga doen

dan heb ik de oranje nodig voor de compound de blauwe voor de polisch en dan de rode voor de sealent en dan de wax eventueel handmatig aanbrengen?

Nee je hebt geen pads teveel, maar polijstmiddelen te weinig,
Alleen Ultimate Compound is veel te grof, je moet ook lichtere middelen hebben voor de lichtere swirls.

Ja dat had ik al gedaan hoor heb zeal op het verlanglijstje gezet.

EN dan moet ik het in de volgorde doen als hier boven staat beschreven. maar die groene pads met de final die ben ik niet verplicht van te doen of zeker alle stappen doen ?

merci al voor de hulp

Beste is juist een testspotje maken, zo licht mogelijk beginnen (Finale met lichtgroen) en kijken of dat het gewenste resultaat geeft.
Zo ja dan hoef je niet zwaarder te gaan met polijsten. Zo nee, dan ga je een stapje zwaarder totdat je tevreden bent over het resultaat.
Je kan wel zwaar beginnen, maar dat is in veel gevallen overbodig.

dus als ik het goed begrijp zijn de oranje de witte en de groene drie dezelfde dingen alleen is de ene zwaarder dan de andere?

maar dan hoeft de stap met de blauwe polisch step twee niet als ik een van de drie eerste gebruik of ben ik hier mis in.

Heb altijd eerst de ultmate compound gedaan dan de polisch en dan de wax dat was het drie stappen plan van meg maar wil natuurlijk beter en beter hebben he hihi

in ieder geval al bedank voor de bekomende info

groetjes

thx... ga dat eens te goei lezen maar zie dat ze voor de black hole de zwarte pad noemen maar in prioncipe kan ik daar de blauwe ook voor nemen he :-)

sorry voor de vele vragen :-)