• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads schoonmaken wanneer ik black hole gebruik

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Ik ben nog niet begonnen maar denk kan dit beter van tevoren vragen dan erna:P
Ik wil dit weekend mijn auto even goed in de was en glazen zetten
Wanneer ik de monello pads gebruikt heb icm black hole hoe kan ik deze dan het beste schoonmaken?

Graag hoor ik van jullie

groeten danny

Hier in de volgende link staat een goede how to!

https://forum.Carclean.com/cc_postst14357/Handmatig-pads-reinigen-na-polijstbeurt.aspx

+1 Toman.

De pads maak ik tussendoor altijd schoon met Meguiars APC 1:10 en goed spoelen, nadien een drupje Dreft en goed uitspoelen.

Ikzelf kreeg de black hole er erg moeilijk uit! Moet wel toegeven dat de pad een beetje volgelopen was, maar er bleef maar drap uitkomen.... uiteindelijk niet helemaal schoon kunnen krijgen :|

+1 IbizaSigno. Alleen gebruik ik geen Dreft maar afwasmiddel van de Lidl. Gaat ook prima.

dennisfrl;338913 zei:
Ikzelf kreeg de black hole er erg moeilijk uit! Moet wel toegeven dat de pad een beetje volgelopen was, maar er bleef maar drap uitkomen.... uiteindelijk niet helemaal schoon kunnen krijgen :|

Als het er moeilijk uit gaat wol het nog wel eens helpen om de behandeling een paar keer te herhalen. Handpads doe ik trouwens ook gewoon in de wasmachine, dat wil ook nog wel eens helpen als ze echt vies zijn.

Handpads gaan bij mij ook in de wasmachine - zijn ze daarna weer lekker schoon. Ik week ze wel meestal even voor in een emmer met azijn.

Thanks mensen! vooral met dat filmpje kan ik wat mee hehe:)
Heb al wel gelezen dat less is more is met alle spullen dus wellicht dat daarom je pad vol zit met black hole?

En mischien off-topic ik heb verschillende filmpjes gezien over het handmatig aanbrengen van black hole.
In het filmpje wat hier meerdere malen voorbijgekomen is gebruiken ze 2 "druppels" voor ongeveer 1/4e deel motorkap.
Met andere woorden 8 druppels voor een hele motorkap is dat ongeveer de juiste dosering?

Als je net met een nieuwe/schone pad begint wel ongeveer ja (lig er ook aan hoe groot de auto is natuurlijk). Hoe langer je bezig ben hoe minder druppels je er bij op moet doen. Dit komt doordat de pad verzadigd raakt

Het handigste is om voor glaze en sealant/wax gewoon een andere pad te gebruiken, hoef je je ook niet druk te maken of er nog een restant Black Hole in je pad zit. Als je tussendoor een pad even met de hand schoon wil maken: klein beetje afwasmiddel en bak met een laag van 5-10 cm lauw water. Sop even in laten trekken dat de pad goed nat is, en dan uit de bak halen, en met je duim vanuit het midden naar de rand van de pad vegen terwijl je tegelijk je duim in de pad drukt, je ziet dan veel middel uit de pad komen, en ziet dat de pad vanuit het midden schoner wordt, eventueel herhalen met een vers sopje, zo krijg je al heel veel uit de pad, voor ie de wasmachine ingaat. (en kun je eventueel ook weer verder met gebruik als ie droog genoeg is).

Het beste is om voor BH een rode pad te gebruiken: door het contrast tussen de pad en het middel ben je minder snel geneigd om te veel middel (BH) te gebruiken.

Welke rode pad kan ik dan het beste gebruiken, ik had die zwarte gekocht omdat deze geen cutting factor heeft.
Ik ben nog een beetje een leek dus vandaar:)

Hi Sven heeft het antwoord al gegeven: de rode en zwarte pad zijn gewoon identiek qua eigenschappen, alleen de kleur is anders. (geld zowel voor de handpads als de machinepads)