• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paintcleaner of kleien voor het waxen. Welke geeft het beste resultaat?

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Maandagmorgen heb ik even kort de tijd om de VW Caddy van mijn collega onder handen te nemen vooraleer hij op reis vertrekt. Daar ik te weinig tijd heb om het volledig stappenplan te doorlopen wou ik eens weten wat ik het beste zou doen om toch best resultaat te hebben. Polijsten ging ik sowieso niet doen, wel even met de PP en daarna de wax. Of toch beter eerst kleien en daarna de wax zonder de PP. Graag had ik gekleid, daarna de PP machinaal en dan de Natty's Liquid machinaal maar 'k ga niet op tijd klaar zijn dus ofwel moet dat kleien eruit ofwel dat paintcleanen. Welke zou het beste resultaat geven ?

Hallo,

Hoeveel tijd heb je??

Wassen,kleien,waxen en de ramen proper maken duurt voor zo'n auto geen 4 uur hoor(exterieur enkel hé)

Ga je er de pp tussen doen, ben je snel een dik uurtje langer bezig.

Danny

ps: ik laat mijn kids altijd meehelpen als er minder tijd is(hebben toch verlof nu) : met wassen ,afdrogen , afvegen kleilube en opblinken wax.

ze zijn nog te jong om vakantiewerk te doen en krijgen zo ook al eens een extraatje(11 en 12 jaar)
en neen het is niet tegen hun zin,ze doen het zelfs al graag(goed voor in mijn "oude dag" :lol

auto gaat al gewassen zijn, 'k heb maar een uurtje of 3, 'k wil de velgen en banden alleszins ook een behandeling geven, al rap een uur voor die velgen en banden, dan een uurtje kleien en dan zal het waxen worden en de ramen. Best dus de PP laten vallen ?

Die velgen zou ik wel sneller kunnen ,maar kleien op 1 uur??

Jij mag dat bij mij eens laten zien hoor , maar op 1 uur krijg ik misschien net een fiat panda gekleid(met een hulp-afveger erbij :-b )

Ik zou de velgen binnenin snel ff poetsen met de velgenborstel en de buitenkant met een gewone kwast,kan zeker niet langer dan een half uurtje duren,tenzij je ze ook nog in de wheelwax moet zetten.

Tenslotte gaan er veel kilometers mee gereden worden en zullen de velgen ook zo wel terug vuil worden.

Is ook voor de lak , maar dat kan je er afwassen met een gewone poetsbeurt.

Danny

heb afgelopen donderdag een renault mégane break gedaan en dat kleien nam zo'n 70min in beslag, bij mijn vw passat break ook meestal een dik uur, 'k ga er wss vrij vlug over :-)

Ik vind zelf dat een clean/polijst beurt meer voor het uiterlijk doet dan kleien. Alleen is kleien, zeker voor als je gaat polijsten/cleanen, in mijn ogen een must. Het is niet voor niks in het stappenplan de voorgaande stap. Je wilt geen loskomend vuil over je lak rondwrijven tijdens het cleanen. Het komt niet vaak voor, maar de kans blijft er wel.

Gezien de tijd moet je gewoon proberen om volgens het stappenplan zo ver mogelijk te komen. Ik denk niet dat alles gaat lukken, maar je weet maar nooit. misschien is de lak erg netjes en ben je in een kwartier klaar met kleien.

Succes in ieder geval :)