Panoramadak met watervlekken

Discussie in 'Polish, Cleaners, Compounds en Glaze' gestart door Sarge01, 19 jun 2017.

1. Sarge01

Sarge01 Detailing trainee

Leuk bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb tegen beterweten in de auto staan wassen in de volle zon. Het water op de ruiten heeft de kans gekregen op te drogen. Op zich geen punt want ik had nog een flesje glasspolish staan van autoglym. Meeste is er wel af.

Echter, het panoramadak. Ik weet niet wat voor materiaal het is dus ik durf er niet zoveel mee.

Het is een Volkswagen Up uit 2013.

1. Hij staat nu in de wax. Kan het kwaad als ik er mee rond blijf rijden? Nu geen tijd om het weg te halen.

2. Waarmee kan ik het wegkrijgen?
    Ik heb van monello diverse polish, een mirror glaze van meq, van poorboys de prof pol en de glasspol van autoglym.

Misschien dat de kenner het materiaal herkent aan de foto.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

IMG_0338.JPG

2. Altos

Altos Detailing guru

Leuk bevonden:
    1.046
    Het is glas.

tembaco vindt dit leuk.
  3. Zluytr

Zluytr Detailing guru

Leuk bevonden:
    1.483
    Ik weet niet wat voor materiaal VW bij de Up gebruikt. Het zit er dik in, dat het t zelfde hoogglans plastic is wat ze ook voor de B stijl gebruiken.

Maakt ook niet heel veel uit... In beide gevallen zou de prof polish de uitkomst moeten brengen.

4. tembaco

tembaco Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.264
    In de tijd dat ik nog bij de Volksfietsjes werkte dacht ik te menen dat het glas was ja.

Maja wellicht dat je het wegkrijgt met Prof Polish zoals hierboven gezegd. Anders ligt polijsten zoals de B-stijlen.

5. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    1.105
    Panoramadaken zijn altijd van glas in de VAG groep. Een milde glass polish zou voldoende moeten zijn en anders is er meer aan de hand.

6. EJ2NH503P

EJ2NH503P Detailing chief

Leuk bevonden:
    462
    Ik heb het ooit bij een BMW E46 gezien die in de volle zon gewassen was op een zomerdag. Kostte echt heel veel moeite om het eraf te krijgen. Uiteindelijk was een glas polishing pad en Nanolex Glas Polish het antwoord.

7. tembaco

tembaco Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.264
    Watervlekken en glas kunnen soms erg hardnekkig zijn. Soms is de enigste optie, vilt pad (glas polijst pad) en glas polish of iets in die combinatie om het eruit/eraf te krijgen.