• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Panoramadak met watervlekken

Sarge01

Detailing addict
8 mrt 2011
22
50
Hallo,


Ik heb tegen beterweten in de auto staan wassen in de volle zon. Het water op de ruiten heeft de kans gekregen op te drogen. Op zich geen punt want ik had nog een flesje glasspolish staan van autoglym. Meeste is er wel af.

Echter, het panoramadak. Ik weet niet wat voor materiaal het is dus ik durf er niet zoveel mee.

Het is een Volkswagen Up uit 2013.

1. Hij staat nu in de wax. Kan het kwaad als ik er mee rond blijf rijden? Nu geen tijd om het weg te halen.

2. Waarmee kan ik het wegkrijgen?
Ik heb van monello diverse polish, een mirror glaze van meq, van poorboys de prof pol en de glasspol van autoglym.

Misschien dat de kenner het materiaal herkent aan de foto.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

IMG_0338.JPG
 
Ik weet niet wat voor materiaal VW bij de Up gebruikt. Het zit er dik in, dat het t zelfde hoogglans plastic is wat ze ook voor de B stijl gebruiken.

Maakt ook niet heel veel uit... In beide gevallen zou de prof polish de uitkomst moeten brengen.
 
In de tijd dat ik nog bij de Volksfietsjes werkte dacht ik te menen dat het glas was ja.

Maja wellicht dat je het wegkrijgt met Prof Polish zoals hierboven gezegd. Anders ligt polijsten zoals de B-stijlen.
 
Ik heb het ooit bij een BMW E46 gezien die in de volle zon gewassen was op een zomerdag. Kostte echt heel veel moeite om het eraf te krijgen. Uiteindelijk was een glas polishing pad en Nanolex Glas Polish het antwoord.
 
Watervlekken en glas kunnen soms erg hardnekkig zijn. Soms is de enigste optie, vilt pad (glas polijst pad) en glas polish of iets in die combinatie om het eruit/eraf te krijgen.