• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Parkeerschade maar geen krassen "in" de lak.

bprosman

Detailing addict
15 jul 2016
19
63
58
Vorige week heeft iemand tegen mijn auto aan gezeten en helaas geen briefje. Door / via de verzekering over laten spuiten is een optie maar... Als ik naar de schade kijk zit de kunststof van de andere bumper "op" mijn lak "gesmeerd". Hij lijkt er niet in te zitten. Ooit een vorige soortgelijke schade heb ik helemaal weg kunnen krijgen door de kunsstof strepen van de andere bumper met wasbenzine eerst te verwijderen en dan te polijsten. Hier lukt dat iets minder, ik kan het met wasbenzine en mijn nagel wel weggekrabt krijgen, lak is dan alleen een beetje dof. Maar duurt ontzettend lang. Meteen polijsten durf ik eigenlijk niet omdat ik bang ben dat de omliggende lak te hard afneemt voordat de witte plastic strepen weggepoetst zijn. Ik heb al zitten denken aan een scherpe plastic spatel ? Iemand tips ? Warm maken een optie ?
 

Bijlagen

  • IMG_20240615_095412.jpg
    IMG_20240615_095412.jpg
    267,7 KB · Weergaven: 87
  • Boos
  • Verbluft
Reactions: Ferdy1185 en AndyVR
Als je denkt dat het afgegeven lak is van de dader dan zou ik 'm eerst een wassen, en voorzichtig met een polijstpad en fijn polijstmiddel met de hand proberen het echt vaste eraf te halen. Met de machine polijsten kan altijd nog.
 
  • Leuk
Reactions: bprosman
Niet warm gaan maken en niet met schraper aan de gang gaan in ieder geval. Proberen te polijsten kan prima, weinig te verliezen op dat deel.

Met veloce op een MF doek en met je vinger hard boenen is bijna het grofste wat er is.. dat heeft een enorme ´bite´.
Minder druk, wrijven/aaien ipv boenen, een pad ipv MF doek of lichtere polijst zijn allemaal lichtere stappen waarmee je moet beginnen. Opschalen kan altijd nog.

En neem in zo´n geval echt de tijd ervoor.. stap voor stap. Het hoeft er niet in 2 minuten af. Kleine stukjes polijsten, uitwrijven en controleren.
Zo blijft het controleerbaar en ga je niet snel ´door de lak´ heen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik zou zeggen begin met kleien (na het wassen), vaak dat dit al 90% van de 'vreemde' lak verwijderd, en dan de PB PP. Overblijvende matheid of krassen kun je dan met een fijn polijstmiddel weer strak krijgen.
 
Klein stukje geprobeerd met een MF doek en Veloce , en dan op doek met mijn vingertop gebruiken. Het lijkt te gaan werken, maar je moet wel engelengeduld hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Helaas, na de auto gewassen te hebben blijkt er op het / een beverstigingspunt toch een "sterretje" te zitten in de kunststof en lak.
Overigens, jullie zullen me wel voor gek verklaren maar ik heb de "aangeplakte kunststof" van de andere auto al een stuk kunnen verwijderen met...... sticker verwijderaar. Wat er overblijft kan ik wel weer netjes gepolijst krijgen, helaas van die "ster" dus misschien na de vakantie toch maar laten maken. Maar goed, hij ziet er niet meer zo "Frans" uit gelukkig, donkerblauw zie je zo'n ster niet zo heel goed.
 
  • Leuk
Reactions: Neelis