• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Patrick zijn Astra J GTC wordt een Toyota C-HR 1.8 Hybride

Vind dit één van de mooiste Toyota's! Helaas deelt niet iedereen in mijn omgeving die mening, maar dat maakt nu even niet uit.
Veel plezier ermee!

Op mijn X1 heb ik ook vrij veel kunststof. Gyeon Preserve doet het wel aardig.
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Moest wel ff slikken om na amper twee jaar de Astra weg te doen..... dat was toch mijn hobby kindje. Maar er komt iets moois voor terug :heart_eyes:.
Het rijden zal wennen worden..... maar ook weer rust geven omdat het automaat is.
 
Oei! Ik heb nu sinds enkele maanden een C-HR hybrid erbij en na 10.000km vind ik het nog steeds een erg debiele auto. Ik hoop echt dat jij er blij mee bent!
 
Vrijdag halen we hem op.... we zullen het wel merken ;)
Qua model ben ik tevreden... het is uiterlijk een aparte en (vinden wij) mooie auto.
De rest gaan we ondervinden.
 
De Toyota ondertussen opgehaald:grinning:
de Astra achter gelaten :pensive:
Het is een heel verschil, en ik moet me echt verdiepen in alle opties die erop zitten. Maar qua rijden is het een prettige ervaring.
Gelijk een setje 19inch Borbet Y in antraciet eronder gegooid...
FB_IMG_1539294265325.jpg


De aflevering was wat minder.... het grilletje was beschadigd door steenslag, en daar zou een nieuwe in komen. Blijkt achteraf door een "schadeherstelbedrijf" gespoten te zijn. En slecht :mad::mad:.... man man man. De beschadiging was nog zichtbaar.
Verder zou de complete auto gepolijst worden..... je raad het al.....
Na twee dagen regen was alles wat ze erop gesmeerd hadden eraf gespoeld. En toen werden de swirls zichtbaar:sob::sob: met hier en daar een krasje.
Boze email gestuurd.... en nu komt er een nieuw grilletje in, gewoon bij mijn lokale Toyota dealer hier (auto gekocht bij vw dealer ver weg) Maar compleet op hun kosten.
Alleen voor het niet-polijsten ben ik nog bezig. Want hij moet gewoon perfect zijn..... Dat was de Astra ook.

Vorige week even bij Carclean geweest en wat nieuwe producten aangeschaft :p voor het leer en voor het kunstof.
Mooie dashcam aangeschaft van Blackvue. Voor én achter. Binnenkort maar ff kijken of ik die ingebouwd krijg....
FB_IMG_1539292256974.jpg
FB_IMG_1539292351621.jpg
FB_IMG_1539292356437.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tim.A
Zo’n Blackview is nice .
Wat mij persoonlijk tegen houd met dat soort dingen is dat ik bang ben voor allerhande gekke draden door de auto heen...
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Hé hallo.... hoe gaat het ? Al verhuist naar je nieuwe stulpje met.....
Wat was het ook al weer.... garage of carport ?

Qua bedrading is alles goed weg te werken. Alles is lang genoeg om netjes te verbergen. Ik ben wat dat betreft wel een zeikerd.... ik kan er niet tegen als er iets zichtbaar is ;)
In de Astra had ik een goedkope, maar qua beeld een vrij goede dashcam, maar enkel aan de voorzijde. Zag je verder niks van.
Nieuwe auto 》》》 nieuwe spullen. Dus nu maar gelijk een van de beste genomen.
De achter camera zal een uitdaging worden..... ik wil hem op de achterruit, maar dan zie je misschien een stukje kabel. Anders komt hij tegen het hemeltje en zie je niks. Moet ik nog ff bekijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook benieuwd naar die Blackvue installatie. Heb ik ook een oogje op maar net als @Ric325i houdt de installatie mij tegen. Je kan de dashcam ook laten installeren, ze komen zelfs op locatie. Maar voorlopig kan ik dat geld ervoor niet verantwoorden (laten installeren). Als je beelden bekijkt ervan ziet het er wel fantastisch klaar en helder uit. Je hebt ook een voldoende grote Sd kaart neem ik aan? En sluit je de dashcam aan op je batterij of een externe van Blackvue (magic) zelf? Dit is wel nodig wil je de parkeermodus kunnen gebruiken wat in mijn ogen de meest bruikbare optie is van de cam.
 
Ik heb ook een blackvue met 2 camera’s. Het is prima zelf te doen, alleen de camera achter is wel even uitzoeken hoe je die het beste plaatst.
Bij mijn Bmw 3 touring is de achterruit separaat van de achterklep te openen, dus heb ik een lusje in de kabel gemaakt en die vast gezet aan de kabelboom die naar de achterruit gaat. Zo heeft de kabel voldoende speling om er niet uit getrokken te worden wanneer je de klep/achterruit opent.

Met een plastic tooltje kon ik de kabel overal tussen de hemelbekleding en lijsten proppen.

Ik heb niet het Battery-pack, maar wel de blackvue accubewaking. Je kunt dan instellen bij welk voltage de camera uit moet gaan. (Is bij mij altijd goed gegaan)

Toch staat die Battery pack wel op Mn verlanglijst icm een WiFi hotspot met een simkaartje erin. Zodat de dashcam altijd internet heeft en filmpjes en meldingen altijd via de cloud kan verzenden. Nu werkt dit alleen als ik thuis ben.
 
  • Leuk
Reactions: Tim.A en M3fan
Ik heb de battery pack niet genomen.... als de auto uit gaat, gaat de cam ook uit. Zo deed mijn vorige cam het ook en is voor mij voldoende.
De achter camera wordt een dingetje idd..... maar daar kom ik ook wel uit.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Hm ergens vind ik het wel beetje dubbel dan dat je 2 camera's koopt maar wel je dashcam laat uitgaan als de wagen geparkeerd staat. Zeker bij parkings bij supermarkten en dergelijke vind ik die parkeermodus toch echt wel super. Daar gebeuren de meeste "accidentjes" (deuren tegen jouw wagen, per ongeluk met de winkelkar ertegen..) en dan heb je toch altijd wel bewijs. De achteruitcamera is wel handig als ze je eventueel vanachter zouden aanrijden.
 
Hm ergens vind ik het wel beetje dubbel dan dat je 2 camera's koopt maar wel je dashcam laat uitgaan als de wagen geparkeerd staat.

Ik snap je....
De reden is echter vrij simpel ;) Ik parkeer niet overal. Denk je natuurlijk "huh".
Ik ben een moeilijke parkeerders.... thuis heb ik een oprit, op het werk pak ik anderhalve plek, met altijd mijn maatje/collega naast me.
Overal waar ik verder moet parkeren sta ik in de verste uithoek.
Als ik maar enige twijfel heb.... dan maak ik een extra rondje op zoek naar een betere plek. En tot nu toe werkt dat altijd.
Komt bij dat de supermarkt hier 2 minuten vandaan zit :p
 
  • Leuk
Reactions: Tim.A en M3fan
Hehe ik snap je. Ik hanteer dezelfde regels! Alleen dat parkeren op anderhalve plek kan ik op het werk mezelf niet permitteren.. Maar de rest kan ik mij volledig in vinden ;)
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Maar even de boel afstoffen hier ;)
De Toyota bevalt zeer goed. Het rijden ermee geeft me een relaxed gevoel....
De Blackvue camera zit er nog niet in :relieved: vraag me niet waarom niet.... gewoon nog niet aan begonnen.
Maarrrr..... ik heb wel treeplanken geplaatst. Niet origineel Toyota, maar aftermarket. En waarom niet origineel:
1) Origineel zijn alleen verkrijgbaar in zwart/geborsteld aluminium, en die vond ik niet mooi
2) Origineel was best aan de prijs (€1182,=) in vergelijking met aftermarket (€349,=)
Nu dus mooie, compleet zwarte treeplanken
20190804_202424.jpg


20190719_134235.jpg