• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Patrick zijn Astra J GTC wordt een Toyota C-HR 1.8 Hybride

Ja dat zit ook aan de voorkant.
Donkere pijpen was ook een optie, maar mijn vrouw vond dit mooier ;)
20190910_165007.jpg
 
  • Leuk
Reactions: JP030 en Timm
Ondertussen zit de klep erop..... geeft een leuke, maar niet hinderlijk roffel :blush:
Normaal gesproken worden ze in de lengterichting van (voor naar achter) de uitlaat
geplaatst. Maar omdat daar te weinig ruimte voor was is de klep hier op 90 graden op
de uitlaat gemaakt. Dit zorgt er wel voor dat er ook gewoon geluid naar de demper gaat,
(en dus gedempt wordt) en niet al het geluid via de klep komt. Hierdoor blijft het mooi een bescheiden geluidje.
Hier is een filmpje met het geluid te bekijken :
FB_IMG_1575304082782.jpg

Tevens heb ik een sportstuur laten maken in Polen.... afgevlakt onderkant, mooie duimgrepen
en natuurlijk echt leder :heart_eyes:
FB_IMG_1575304074872.jpg
 
Prachtig, stuur is ook zeker goed gelukt.

Mooie te zien wat de velgen, treeplanken,uitlaat en jou stuur met de auto doen en het goed in balans is.
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Duitsers maken simpelweg al jaren géén goede auto's meer.

Mwah... Mijn BMW is de beste auto die ik ooit heb gehad. Ruim, comfortabel, stil, snel en ook nog economisch. Ook qua self driving vind ik hem beter dan de Tesla Model3. Begin volgend jaar krijg ik er nog een Duitser bij en daar verwacht ik ook weer heel veel van.
 
Haha, ik zat vol verwachting het filmpje te kijken.. Eerst totaal géén geluid en ik dacht; ''Huh, is het een elektrischs auto?''
Vervolgens rijd de auto weg en hoor je nog steeds niets?

En dan ineens Braaaawp! XD
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
En dan ineens Braaaawp! XD

Hahahahaha...... nou ja, dat dus.
Men verwacht het gewoon niet omdat het een hybride is.
Je had ze bij de Toyota dealer moeten zien kijken.... daar waren ze al helemaal verbaasd dat iemand een C-hr ging "pimpen" .
Ik wil gewoon geen " 13 in een dozijn-auto", en dat is aardig gelukt. Moest ik me nog inhouden omdat ik niet alles mag van mij vrouw ;)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Ik wijs onderweg in de auto, samen met mijn vrouw, regelmatig de C-hr aan. Ik vind ze juist wel dik omdat ze ''anders'' zijn, maar mijn vrouw vind het heu-le-moal niks! :p

''Ooh, op het forum zit iemand met een hele nette! Die moet je maar eens zien''
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
@Quantoxx : Ik snap het wel..... of je vindt een C-hr mooi, of je vindt het niks.
En aangezien mijn vrouw hem geweldig vond..... en ze mijn Astra te laag, te stuiterig en vooral zeer duur in gebruik vond...... kreeg ik deze C-hr van haar :p
Na een proefrit in een 1.2 turbo handgeschakeld was ik niet overtuigd, maar na de rit ik de 1.8 hybride (altijd automaat) was ik om. :heart_eyes:
Het rijdt super relaxed, en zet ik m in de sportstand dan kan ik zelfs stoplicht sprintjes winnen als het moet.
 
Even de boel afstoffen.....
Veel gebeurd ondertussen. Stormdeukje van mijn kliko opgelopen, dak en spoiler laten wrappen.....in een opvallende kleur :p
Stormdeukje laten wegwerken.... en daarbij hebben ze de bijrijderskant goed verziekt.... wat begon met een klein deukje in het achterportier aan de bijrijderskant eindigde in twee verruïneerde deuren en achterscherm.
Alles gehad..... kleurverschil, stofjes in de lak (ongeveer 30 stuks), druipers / zakkers, meegespoten kunsstof delen, spuitnevel op de pianolak delen en de kachelbediening én de voorruit..... uiteindelijk is het 4 keer opnieuw gespoten en nog steeds een drama.
Lakdikte van ongeveer 117 micron naar 531 micron.
Heb de rechtsbijstand maar ingeschakeld zodat ik alles hopelijk door Toyota kan laten herstellen.....
20200502_131401.jpg
 
heb je de schade laten spuiten door Toyota zelf? ik ben namelijk ook niet echt te spreken over de meeste carrosseriebedrijven van Toyota (ook al werk ik zelf bij een Toyo-garage!)
Nee, dit was bij een erkend (?) schadeherstel bedrijf. Met hele goede reviews. Al trek ik die reviews nu wel in twijfel. Zo stond er een paar keer dat behalve de opgeloste schade, ze de auto ook van binnen hadden schoongemaakt.... Bij mij zat bij aflevering mijn hele dashboard onder het stof van het schuren. En dan bedoel ik niet een klein beetje, nee er lag een beste laag op.
20200411_195356.jpg

De gele stippen zijn stofjes, de gele halve rondjes vage vlekken en de witte strepen druipers in de lak....
Binnenrand van de achterdeur zat een afplakrand van jewelste, en de binnenrand van de voordeur hadden ze niet ontvet en die was dof uitgeslagen.
Dit was de 1e keer dat ze hem hadden gespoten. Maandag om 16.00 auto gebracht..... dinsdag om 17.00 uur kon ik m ophalen.