• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Black Hole over een sealant, kan dit ?

Martin S2000

Detailing rookie
13 mei 2009
22
0
Ik heb alle stappen uitgevoerd, gewassen, klei, PB black hole en daarna een sealant, namelijk PB EX.
Als ik de proefpotjes Wax van Dodo heb ontvangen wil ik deze erop doen.:heart_eyes:

Ik zit nu te denken aan 1 wassen natuurlijk 2 Ph black hole 3 sealant 4 hard wax 5 soft wax.

Nu weet ik dat de sealant eigenlijk gelijk staat aan de hard wax. Is het enige verschil kunstmatie (polymeren=EX) en Carne..nogwat (natuurlijk=Dodo).?

Heeft dit zin?

En omdat mijn auto al in de Pb EX staat, heeft de black hole dan nog zin? Om moet ik dit eraf halen met een hoge concentratie shampoo.

Graag licht op dit vraagstuk grote poetsgoeroe's :grinning:
 
Black Hole is een glaze, en hoort onder een wax of sealant, want het is een voedend product. Het KAN wel, maar na een regenbui zal het weer snel verdwijen, ze doen het wel eens voor een meeting om de auto extra glans te geven, het bied alleen totaal geen bescherming.

Overigens: een sealant gelijk aan een hard wax? :weetniet Nee, die vergelijking wil ik niet maken :no
 
stimpy68 zei:
Overigens: een sealant gelijk aan een hard wax? :weetniet Nee, die vergelijking wil ik niet maken :no

:| Ok misschien een beetje te kort door de bocht, maar kan ik het verwoorden met dat een sealant (zoals Pb EX) een kunstmatige Wax is.


Ik snap inderdaad dat een glaze eronder moet, maar dit heb ik al eens gedaan. Is de volgende keer dat ik black hole weer kan gebruiken die keer dat ik weer ga klei-en. Of kan ik de black hole nu weer aanbrengen op de oude laag EX en dat dan weer sealen met EX en/of Dodo Wax?!?

Ik zit meer met de vraag of ik black hole (een glaze in het algemeen) kan gebruiken om de auto bij te houden, of dat dit alleen maar nuttig is voor de eens in het jaar klei-detail (gezien je daar alle lagen eraf mee haalt).

Hopelijk is dit wat concreter :schaam
 
De hechting zal steeds minder worden als je het vaker per jaar doet.
Na het kleien is de hechting veel beter, hoelang heb je er totaal over gedaan om de auto te kleien?
Anderhalf uur?
Maak van 1 keer per jaar 3 keer per jaar en je weet zeker dat het er goed op zit. (na de winter, voor de winter en er tussenin tijdens de zomervakantie)
 
Oeps, doe ik het verkeerd?

1 x per 2a3 weken zet ik mijn Scénic in de Black Hole.
Lekker met de Dap met zwarte pad in een paar uur gebeurt.

Toch ben ik tevreden met het resultaat, krijg ook veel positieve reactie's
 
Het geeft ook resultaat, dat heb ik ook al aangegeven, maar een glaze heeft geen bescherming, het is puur voor de looks. 1 regenbui en het is weer weg.
 
Ja, ten eerste ben ik een complete beginner dus dat is al de eerste disclaimer :) ...maar mijn boerenverstand zegt dat als Pb black hole over een "oude" laag sealant mooi is, maar er af wast. Dan doe je toch gewoon weer een "nieuwe" laag sealant erover heen om het geheel te sealen..... Hopelijk volg je me hahaha En hiermee zit de Glaze weer onder een "nieuwe" laag sealant zoals Stimpy al zei. (en ja de glaze ligt dan ook stiekem op de oude laag sealant....)

Werkt dit zo, of hecht de black hole niet op de sealant, waardoor de glaze en " nieuwe " laag sealant eraf spoelt ?
 
Kwestie van proberen, ik kan je daar geen 100% juist antwoord op geven, een glaze houdt het beste op een goed voorbereid oppervlak, dus na het cleanen, dan is de lak nog "open" zullen we maar zeggen, het waxen sluit de lak als het ware af waardoor de glaze minder zal houden.
 
ericon zei:
Oeps, doe ik het verkeerd?

1 x per 2a3 weken zet ik mijn Scénic in de Black Hole.
Lekker met de Dap met zwarte pad in een paar uur gebeurt.

Toch ben ik tevreden met het resultaat, krijg ook veel positieve reactie's


Dat geloof ik best Ericon ! (alleen moet het dan wel droog weer blijven) Na een regenbui is toch echt de glans enigszins verdwenen. De Black Hole dient echt ONDER de uiteindelijke wax te zitten !!
 
stimpy68 zei:
Kwestie van proberen, ik kan je daar geen 100% juist antwoord op geven, een glaze houdt het beste op een goed voorbereid oppervlak, dus na het cleanen, dan is de lak nog "open" zullen we maar zeggen, het waxen sluit de lak als het ware af waardoor de glaze minder zal houden.


Duidelijk :cool: , het cleanen zoals jij dit noemt is dit alleen kleien of kan je de sealant er ook op een andere (verantwoorde :-" ) manier eraf halen. Ik dacht al even aan een hoge concentraat shampoo
 
Hoge concentratie shampoo, of gewoon afwasmiddel 8o, als je daarna klei gebruikt dan ben je het allemaal wel kwijt.
 
Bedankt voor de antwoorden, ik heb net de eerste laag Dodo blue velvet erop staan :) Nu de purple haze erop. ! (zonder de black hole te gebruiken, doe ik de volgende keer weer)
Tot 5 Juli voor de dapperdedap clinic