• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB EX with Carnauba of EXP Pure sealant

Nielsdf

Detailing rookie
7 sep 2008
27
0
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort weer een bestelling plaatsen bij carclean. Ik twijfel alleen nog over welke sealant ik zal gaan gebruiken na de Black Hole. Dus mijn vraag ik welke sealant van de twee bovenstaande sealants kan ik het beste nemen? De sealant zal getopt worden met een laagje Natty's Blue.

Alvast bedankt,
Niels
 
Gebruik zelf na de Black Hole de EX-P en daarna de een mooie wax.
of Natty's Red of Dodo Juice Orange Crush (gisteren weer gebruikt en werkt echt waanzinnig lekker)

kijk anders hier maar eens: klik

staat een foto met het eindresultaat.
of anders hier:

klik nog een keer

Kijk maar eens naar die rooie 6, is met het volgende gedaan:

PB Klei
PB SSR 1.0 cq. 2.5
PB Black Hole
PB EX-P
Dodo Juice Orange Crush
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga van de week de EX-P bestellen. Als wax ga ik voor de Natty's Red of Blue, nog eens even goed de reviews bekijken.
@A6-Red: Jou auto is me al bekend van het AW-Forum, echt een schitterende bak! Als ik m'n rbw heb kom ik graag een keer naar een van de poetsmeetings!

Groetjes Niels
 
Op het forum bij de poorboysworld site raadt de eigenaar van PB de EX aan voor donkere auto's en de EX-P voor lichtgekleurde auto's. Voor wat het waard is...
 
Ik wilde eigenlijk ook voor de EX-P gaan...maar ik heb wel een zwarte auto....Volgens mij had Sven-S8 ook de EX-P op zijn zwarte audi gebruikt, en dat beviel erg goed dacht ik
 
Ik zou EX-P nemen als je er nog een carnauba wax overheen zet. Gebruik je een sealant als laatste stap, dan de EX met carnauba.

Ik gebruik zelf inderdaad de eerste combo op mijn zwarte Audi. :ja

Om precies te zijn - na de voorbehandeling:

Black Hole
EX-P
Wax
 
Is een sealant wel nodig als je je auto vaak in de wax zet? De mijne krijgt elke maand wel een nieuw laagje.
Alleen 's winters zou het misschien nodig zijn.
 
Nodig is een zwaar woord, maar ik vind het vanwege de duurzaamheid wel een prettig idee die EX-P. Je wax kun je dan puur kiezen op glans en uiterlijk, omdat je de bescherming er al onder hebt zitten. Ook met het weghalen van insecten e.d. heb ik idee dat de EX-P minder snel wordt aangetast dan de wax. Dan kun je op je gemak weer toppen, terwijl de onderliggende sealant in stand blijft. Da's tenminste het idee erachter... ;)

Komt bij dat de EX-P erg goed combineert met andere producten, en ik heb dus ook gebruik om de Black Hole te fixeren. Van een wax moet je maar weer afwachten in hoeverre dat goed samengaat...
 
Heb zelf alleen M21 en NXT als echte sealant alhoewel Collinite ook een tijd moet blijven zitten maar dat kan ik nooit uittesten :-D
 
Hmm, daar moet het ook mee kunnen lijkt me. Ik moest toch hebben, en heb voor EX-P gekozen vanwege de eigenschappen: "EX-P is amino functioneel en dat houdt in dat het in meerdere lagen gebruikt kan worden (ook bovenop andere producten)!". Dat laatste wil ik ook nog wel eens proberen trouwens, da's misschien leuk voor de winter. :grinning:
 
Ik heb vandaag de EX-P binnen gekregen. Ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen, dat komt volgende week wel, nu eerst maar eens een weekendje naar de GP van Italië:party:
 
Ik zal zeker foto's maken, geluidopnames zal ik denk ik ook wel maken maar dan moet ik eerst eens uitzoeken hoe ik die online kan krijgen!
Ik post na het weekend wel een verhaaltje hier!:cool:
 
Dit bijzondere exemplaar (voor de niet kenners: de FXX) reed afgelopen woensdag rondjes op snelheid op Fiorano. Helaas geen geluid opnamen, maar die V12 klonk echt heel erg gaaf 8-()) 8-()) 8-()) :D

RSCN2640.jpg



En nog even on topic: ben het geheel met Sven eens over de te volgen stappen.