• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Naturel look en leer

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Hallo allemaal.

Ik heb op korte termijn een Volvo XC90 op de planning staan voor een fulldetail.
De xc heeft ledere bekleding, kan ik dit na het reinigen met apc 1:20 voeden met PB Naturel look of beter Gliptone of een ander merk aanschaffen?
 
PB Natural Look heb ik zelf nog nooit gebruikt voor mijn leer, alleen voor de kunstof delen. Maar zal denk ik ook best goed doen op het leer.
Zelf gebruik ik Gliptone, maar daar moet je ook van houden ivm de sterke leergeur die je dan krijgt.

Ik ga zelf als mijn Gliptone op is overstappen op Mothers:
Mothers Wax - LeatherTech Care Kit


Schijnt ook een hele goede te zijn,zonder het extreme leer geur.

Deze: Mothers Wax - LeatherTech Foaming Wash Cleaner

Heb ik zelf al gehaald op aanraden van veel forumleden en ga ik binnenkort eens uitproberen.( Zit ook in de complete kit van Mothers. Is alleen de cleaner.)

Het is dus wat je zelf voor resultaat wilt hebben ( geur/glans/ verwerking.)
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Bedankt voor je reactie.

Het is dat ik zelf geen leer heb anders had ik alles al in huis gehad. PB Naturel geeft aan dat het ook op leer gebruikt kan worden maar vind weinig resultaten op het www.

De producten van Mothers vielen mij ook op in de webshop, wellicht dat ik mij hier eens verder in verdiep en hier iets van aanschaf.
 
APC op leer kan wel. maar droogt het leer wel heel erg uit. daarna zeker heel goed insmeren, liefst 2 keer.
Beter leer cleaner halen met paardenhaar borstel.

CC heeft kitset van Mothers: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Care_Kit_102507
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Die Mothers Leathertech set gebruik ik voor mijn eigen lederen bekleding.
Svenn21 een maand geleden heb ik een New Beetle gedaan en het lederen interieur en dashboard met APC 1:15 schoongemaakt alle vlekken enz eruitgekregen en nabehandeld met PB Natural Look.
Het leer nam de Natural look goed op en daarna nog een keer nagewreven met een schone mf doek.
Ik zeg gewoon doen prima spul!
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Bedankt voor iedereen zijn reactie!

Ik ga eens overwegen wat de beste keuze is en wat de klant zelf wil.

Ik zal mijn keuze hier nog terug posten met foto's.
 
Ik heb zelf mijn zwart leren stoelen met mothers gedaan en het leren hedeelte in de deuren met natural look.

ik heb het idee dat de natural look de kleur iets meer versterkt, de mothers is echt matt, de natural look zit een lichte glans op maar niet irritant.
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
IK zou geen PB natural look doen op de leren zitting. Persoonlijk vind ik het dan behoorlijk glad worden. Ik gebruik de Gliptone wordt dan niet glad, maar de leergeur moet je wel waarderen
 
Ik vind NL op leer helemaal niks:( werd 1 grote plakbende. Vanalles geprobeert maar het bleef plakken. Met chemical guys leather conditioner geen last vangehad.
 
Bedankt voor al jullie reacties!

Gisteren en vandaag de Volvo onder handen genomen en het leer enkel schoon gemaakt met een zeer dunne APC oplossing aangezien het leer op verschillende plekken kapot was het hier bij gelaten.
Kunststof delen wel in de PB NL gezet en dat resulteerde natuurlijk in een mooie nieuw look.