• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pb prof polish of monello finale

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Als er niet machinaal wordt gepolijst, wat is er dan beter? prof polish of de finale? En met een witte of zwarte handpad?
 
Ik vraag me sterk af of het verschil maakt bij een handmatige behandeling. Zeker als je een harde lak hebt verwacht ik niet veel effect. Wil je toch aan de slag, kies dan de witte handpad icm finale. Deze combi geeft de hoogste cuttingfactor en zal het meeste resultaat geven. Het blijft wel proberen wat op jouw lak de mooiste finish geeft.
 
Het is als er niet moet worden gepolijst in het algemeen. Het is eigenlijk meer om de auto klaar te maken om te waxen.
 
Oh, je bent niet uit het herstel van (minimale) lakdefecten. Begrijp ik dat goed?

Ik zou dan eerder kiezen voor Dodo Juice Lime Prime (light). Hiermee bereid je de lak voor op de wax.
 
LB zei:
Oh, je bent niet uit het herstel van (minimale) lakdefecten. Begrijp ik dat goed?
Ja, inderdaad. Het gaat meer om het vernieuwen van de waxlaag.

LB zei:
Ik zou dan eerder kiezen voor Dodo Juice Lime Prime (light). Hiermee bereid je de lak voor op de wax.
Die heb ik niet. Omdat ik finale en pp heb zou ik deze willen gebruiken als prewax.
 
Voor pre-wax zou ik op zeker de Professional Polish kiezen, heeft een goeie reinigende werking, en geen schurende korrels (hoe minimaal deze ook zijn in de Finale)

Is dus een mooie voorbereiding voor je waxlaag.

Ik begin het product steeds meer te waarderen, is echt een lekker veelzijdig product, je kunt er ook perfect je ramen mee cleanen alvorens een evt. sealant of rain-clear-achtig-iets aan te brengen.
Als paintcleaner kun je hem ook prima met de hand verwerken, maar machinaal kan ook prima op een zwarte of zachtere pad, je hoeft hem niet zo lang door te werken als bijv. Finale, je hebt nl. geen korrel die je moet afbreken.

Zelfs machinaal kun je er nog wel wat correctie mee behalen op een niet al te agressieve pad.
 
Welke pad beveel je dan aan eelco? Zwarte of witte handpad?
En als ik de prof polish gebruik moet ik dan nog reinigen met ipa?
 
En als je toch wat verbetering wilt hebben op een harde vw lak.
Wat kun je dan het beste nemen voor het polijsten!
Ik doe het wel met de hand.
 
Even nieuw leven inblazen want dat vraag ik me ook af of dat met de hand mogelijk is?

Eventueel Oranje Monello handpad met SSR2.5 en SSR1?
 
SSR2.5 en 1 kunnen prima met de hand. Op harde lakken zijn de Monello polijstmiddelen wel effectiever.

ron1965 zei:
En als je toch wat verbetering wilt hebben op een harde vw lak.
Wat kun je dan het beste nemen voor het polijsten!
Ik doe het wel met de hand.

Als je met de hand een harde lak wilt verbeteren, dan zou ik zelfs Monello Raffini Mezzo met een witte handpad willen aanraden.
 
Dus de witte handpad werkt beter dan de oranje? als ik het goed begrepen heb.

Na de Raffini Mezzo, de Raffini Finale gebruiken om af te werken? Of is dit niet nodig?
 
De witte pad werkt iets mooier af, de oranje heeft wat meer "cut".
 
Ik heb een gloednieuwe Nissan Pixo (zwart metallic) waar al diverse krasjes en swirls op zaten behandeld met prof polish op zwart (DAP 900). Alle defecten waren weg....getuigt dit dan van een boterzachte lak? Ik wilde nog geen Mezzo of Finale gebruiken maar ongelofelijk dit resultaat met alleen de prof polish :ja