• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB professional polish /2

Jowie

Detailing rookie
25 jun 2013
367
0
Voor wat gebruiken jullie deze produkten?

Betreft de professional polish lees ik hier eigenlijk vrij weinig dat het gebruikt wordt als laatste voorbereiding voor het aanbrengen van wax of sealant.
Ik was in 1ste instantie benieuwd omdat ik de prof polish wilde gebruiken om krasjes uit een dun plastic plaatje van de snelheidsmeter op me dashboard te halen. Als ik echter de omschrijvingen lees doet het me denken aan een combinatie van producten van PB.

Ik ben dus benieuwd wie het waarvoor gebruikt en uiteraard welke van de 2

Zelf heb ik een fles Pro. Polish #1. De gewone zeg maar. Ik gebruik het om de plastic/ nep chromen delen van auto's mee te cleanen, gebruik het als paintcleaner tussen kleien en glaze/ wax in (als polijsten onnodig is), op gladde kunststoffen exterieur en interieur. Soms als licht polijstmiddel. Pro. Polish heeft geen korrel van zichzelf, maar de slijpgraad wordt bepaald door de pad. Een allround product dat super gemakkelijk te verwerken is!

Eens met IbizaSigno.
Pro Polish 2 heb ik ook, maar eigenlijk nooit een bevredigend resultaat mee bereikt...

Ben over de professional polish best tevreden en is een polish die je best kan gebruiken bij een opfrisbeurt.
Je mag er geen mirakel s van verwachten maar het heeft veel te maken met de type pad je gebruikt en dan kan je er mooie resultaten mee behalen.

Tast je dan de onderliggende lagen niet aan, afhankelijk van de pad die je gebruikt? Ik vind het nog steeds een moeilijk te plaatsen product. Geen polijstmiddel met schurende korrel, ook geen white diamond. Combinatie van die 2??

Neen, het is een chemische cleaner / polish.
Als je de polish gebruikt op een pad zonder cutting factor is het een "pure cleaner" (geen tot zeeeer minimale lakcorrectie).
Wil je cleaning action met hele lichte lakcorrectie, kun je opschalen qua pad :)

Ivo,

welke pad zou je dan kunnen gebruiken en dan bedoel ik in welke volgorde: van finishing tot grofste is dat zwart, wit en oranje ?

Ja, de volgorde klopt. Je kan Pro Polish op eigenlijk alle pads gebruiken, waardoor de pad de polijstende werking bepaald. Verwacht geen bizar resultaat, maar wel een schone lak waar kleine imperfectie uit gehaald zijn.
Ikzelf gebruik Pro Polish op een zwarte, witte of lichtgroene pad. Zwaardere pads heb ik nog niet geprobeerd met Pro Polish, maar dat moet gewoon kunnen.

Juist, ik gebruik m vaak met lichtgroen (tussen wit en zwart in qua cutting factor).
Dus heeeeeeeele lichte correctie en goede cleaning action.
Zelfde geldt overigens voor Auto Finesse Rejuvenate (al zit daar schijnbaar een hele lichte glaze in ook nog).