• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Quick Wax+ aanbrengen of gewoon nog een laagje Natty Liquid Blue

Chasake

Detailing trainee
14 apr 2011
40
37
Mijn auto is eind december voor de laatste keer volledig onder handen genomen en begin februari heeft hij nog een laagje Natty Liquid Blue gehad. Na (te) veel kilometers vandaag weer eens grondig gewassen en hij ziet er weer fris uit, maar nu de vraag.

Ik kan een laagje QW+ aanbrengen of opnieuw een laagje Natty. Qua werk kost het ongeveer evenveel tijd. Is er eigenlijk wel een goede reden om 'tussen de beurten door' de wax te toppen met (bijv.) QW+? Of kan je eigenlijk net zo goed een echte wax aanbrengen?

Tussen QW+ en een nieuwe natty's laag zit weinig verschil qua tijd ja. Alleen de manier van aanbrengen is anders.

een Qd+ of een dergelijke detailer spray (met toevoeging) kan tijdens of na het drogen gebruikt worden en neemt ongeveer 30% van de tijd in ipv 100% bij een nieuwe natty's laag.

Als je alleen de keuze hebt tussen QW+ en Natty's, dan kun je inderdaad net zo goed een nieuwe natty's laag aanbrengen.
misschien dat op locatie(afspuit-box) QW+ sneller werkt?

Hoop dat je zo voldoende weet :ja

Even op inpikken, ik ben niet vertrouwend met QW+ maar dacht dat het hetzelfde zou zijn als QD+ alleen met meer wax bestanddelen?
Dus ben verbaasd dat QW+ aanbrengen ongeveer evenlang duurt als een laag Natty's aanbrengen. Wat is dan het nut van de "Quick" Wax+?
Dan kun je beter altijd de QD+ gebruiken aangezien die ongeveer hetzelfde doet en sneller is, toch?

Euhm... ik ben toch echt sneller met het aanbrengen van een QD+ of QW+ dan een "echte" wax aanbrengen. Als het je dus net zoveel tijd kost, dan breng je of de wax te snel aan of de QD+/QW+ te langzaam ;)

De QD+ kan je net als een gewone detailerspray opspuiten op de wagen om het afdrogen te versimpelen (neem ik aan, ik heb geen qd+ alleen gewone qd's). De QW+ spuit je op een pad en verdeel je en laat je 'dry to haze' (dit alles volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking). Net als gewone wax dus hoewel je de natty direct uit de fles op een pad kan doen en niet met een sprayer (ik denk dat je de QW+ ook wel direct op de pad kan doen en de natty zou kunnen sprayen als je wilt trouwens).

Ik heb overigens zojuist een laagje QW+ aangebracht omdat ik die fles toch nog heb staan en anders komt hij nooit leeg :). Het aanbrengen gaat wel heel snel, ik heb het idee dat het wat 'vloeibaarder' is dan de natty en dat het verdelen wat minder 'cirkelbewegingen' vraagt. Bovendien was de 'haze' heel snel zichtbaar, ik denk sneller dan met de natty, dus misschien zit vooral daar het verschil: de tijd die de wax nodig heeft om te hazen/curen. Is dat misschien ook wat jij bedoelt stimpy68?

De glans van de wagen kwam wel weer mooi terug na aanbrengen, maar dat zou met Natty ook gelukt zijn.