• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Spray and Wipe haalt nog vuil van de auto na wasbeurt

tee-dee-ie

Detailing addict
27 jul 2009
189
62
Hallo mensen,

Zo'n twee maand geleden heb ik de auto van mijn ouwelui onder handen genomen waarbij ik als laatste een laag Collinite no. 915 aangebracht heb. Beading en sheeting waren geweldig. Nadien heb ik de auto onderhouden middels een regelmatige wasbeurt waarbij ik de auto na het drogen naliep met DJ Red Mist. Naar mijn bescheiden mening voelde de lak absoluut niet gladder aan na de behandeling met Red Mist.

Nu vond ik de beading wat minder worden en had het plan opgevat om vandaag eens een vers laagje Collinite no. 915 aan te brengen. Auto gefoamed met de Gilmour foamgun omdat de auto niet overdreven smerig was, en ik me de moeite heb bespaard om de hogedrukreiniger tevoorschijn te toveren. Auto daarna middels de twee emmer methode gewassen met Born to be Mild en gedroogd. Bij het drogen heb ik ook PB spray and wipe gebruikt welke ik met een aparte doek uitwreef. Tot mijn stomme verbazing haalde de Spry and Wipe best nog wel vuil van het oppervlak af en was de lak daarna spiegelglad :eyes

Nu krijg ik dus het vermoeden dat de teruglopende beading van de Collinite niet aan het product zelf te wijten is. Schijnbaar wordt het oppervlak bij het wassen toch niet volledig schoon en heeft de Red Mist verder ook geen reinigende werking. Heeft iemand een idee wat hier nu verkeerd zou gaan (en jawel, ik gebruik de voorgeschreven hoeveelheid shampoo) of is PB Spray and Wipe nu werkelijk zo'n goed product? Of gebruik ik de Red Mist misschien verkeerd? Red Mist breng ik aan met microfiber applicator, iets laten hazen en daarna met microfiber doek uitpoetsen.

Groeten,
Erik

Tsja, je zou verwachten de auto na het wassen wel schoon is. Het vuil wat er vanaf komt met PB Spray & Wipe lijkt mij geen vastzittend hardnekkig vuil. Spray & Wipe is immers geen sterke reiniger, eerder een milde detailerspray. Zou het zo kunnen zijn dat je toch niet alles goed geraakt hebt met de spons/washmitt en het achtergebleven vuil er met de Spray & Wipe vanaf gekomen is?

Nee lijkt me geen vuil van plekken die niet geraakt zijn. Het is ook geen zwarte veeg die je op de doek ziet. De doek wordt eerder in zijn geheel "smoezelig". Wat me vooral opvalt is dat de lak na de Spray and Wipe spiegelglad was terwijl dit product toch niets toevoegt aan de lak. Als ik de auto eerder behandeld had met red Mist had ik dat "wauw" effect totaal niet.

Groeten,
Erik

Misschien is het een idee om de auto eens te kleien. Daarna moet de lak toch echt wel schoon zijn...

dan haal je volgens mij ook de collinite weg...

wat me wel opvalt is dat ook na het wassen er nog verontreinigingen blijven zitten omdat je daar bijvoorbeeld minder secuur met de washmitt langs gegaan bent.

de vervuiling lost wel een beetje op door de reinigende bestandelen van de shampoo maar wordt niet 100% afgenomen.

die neem je dan af met de spray & wipe.

Twee maand terug heeft de auto een complete behandeling ondergaan, kleien-polijsten-waxen. Lijkt me stug dat de wagen weer gekleid zou moeten worden. De lak zou anders, na het afnemen met alleen Spray and Wipe, ook niet zo spiegelglad aan voelen.

Het lijkt er haast op dat je, voor het beste resultaat, inderdaad altijd na het wassen nog even een keer met een detailer rond moet gaan. Het resultaat wat Spray and Wipe daarbij gaf was beter dan de Red Mist deed.

Groeten,
Erik

Kleien hoeft dan idd niet.
Als ik mijn auto heb gewassen dan doe ik standaard een QD er over, brengt het geheel weer net even wat mooier naar voren.
Vind je S&W beter uit de verf komen dan RedMist .... blijf bij hetgeen je het beste bevalt