• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Trim Restorer schadelijk?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Sinds kort heb ik Trim Restorer binnen.
Nu ben ik binnenkort van plan om alle zwarte delen van de auto te gaan doen.
Ik heb er al een beetje mee gespeeld onder de kap en een band gedaan om te vergelijken. Tot nu tot bevalt het goed :)

Op de fles staat dat je het van je lak moet afhalen. Is het schadelijk of slecht voor je lak?
Ik ben namelijk van plan alles in te smeren, en aantal dagen daarna de auto toch weer te wassen, dus als het niet schadelijk is hoef ik niet zoveel moeite te doen om alles netjes van de lak te halen.

Is het advies om alle zwarte delen eerst met megs APC schoon te maken, of is een sopje megs autoshampoo voldoende?
 
Resten van de restorer op je lak kan je weghalen met LT Last Touch van Meg`s of Spray and Wipe van PB (wel indien de wagen schoon is)
 
Maar is het schadelijk als je het laat zitten?
Dat het een paar dagen slordig uit ziet maakt mij niet zoveel uit, de auto staat toch stil ;)

Dat bespaard me de moeite om elk klein detail van de lak af te halen. Ik hoop dat het met wassen paar dagen later er dan gewoon af gaat.