• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trim restorer geeft strepen na regenbui? Wat doe ik fout?

l-roy

Detailing rookie
21 apr 2010
294
0
heyy,

Gebruik nu eigenlijk al mijn producten naar alle tevredenheid met uitzondering van 1.

PB Trim restorer.

zodra de 1e regenbui over een auto heen gaat komen er strepen vanaf het plastic deel over de lak heen (alsof de Trim restorer uitloopt)

verwerking:

auto wassen
Trims schoonmaken met borstel en APC
overige lakcorrecties
op het einde Trim restorer aanbrengen met een applicatie pad
in laten trekken
na +/- 15 minuten wrijf ik het helemaal uit met een doek.


en toch... elke auto die ik tot nu toe gedaan hebt streept na de eerste regenbui?!

doe ik iets fout?

Groetjes!
 
Op glad kunstof werkt het niet goed heb ik ontdekt, heb zelfs een keer meegemaakt dat het druppels ging vormen. Leek net alsof de ondergrond vet was. TR werkt het beste op poreuze trims.
 
standaard gele handapplicator

het stomme is: het wordt inderdaad donkerder..(dus trekt in?)

maar komt het erna weer eruit?!
het voelt dan gewoon glad (natuurlijk wel licht vettig)


en uuh.. sja.. weet niet wat gladde en poreuze trims zijn.. gaat om stootlijsten van een Fiat500, stootlijsten van een Polo, stootlijsten van een peugeot 307, klinken etc. etc.

ik snap 't echt niet!


Groetjes,,
 
vraagje, heb je hetzelfde probleem op alle 3 de auto's? zou wel heel toevallig zijn!

maar maak je trims eens nat, of smeer er wasbenzine op. juist word hij ook donkerder. dus dat maakt niet uit.

het kan inderdaad zijn dat sommige trims het niet pakt. met name glad plastic. poreus plastic herken je meestal aan structuur.

een normale applicator werkt ook prima, alleen werkt een badstofapplicator zuiniger, verder geen verschil.

ik denk dat je of te weinig of te veel product gebruikt.
je zou voor een gemidddelde deur lijst ongeveer 1 a 2 erwt druppels nodig hebben.
 
Bartezzz zei:
vraagje, heb je hetzelfde probleem op alle 3 de auto's? zou wel heel toevallig zijn!

maar maak je trims eens nat, of smeer er wasbenzine op. juist word hij ook donkerder. dus dat maakt niet uit.

het kan inderdaad zijn dat sommige trims het niet pakt. met name glad plastic. poreus plastic herken je meestal aan structuur.

een normale applicator werkt ook prima, alleen werkt een badstofapplicator zuiniger, verder geen verschil.

ik denk dat je of te weinig of te veel product gebruikt.
je zou voor een gemidddelde deur lijst ongeveer 1 a 2 erwt druppels nodig hebben.

heb het echt op alle drie de auto's gehad! maar uuh 1 a 2 erwt druppels? dan gebruik ik echt teveel!

maar dan zou het toch eraf gaan als ik de trims afneem? ik neem de trims na +/- 15 minuten.

zal ook eens wat minder gaan gebruiken..

Groetjes!
 
Ik doe altijd eerst de trims met apc en een borstel en dan pas ga ik de auto wassen, maar jij doet het andersom...misschien dat dat niet goed is? ik gebruik namelijk ook PB TR en heb er nog nooit problemen mee gehad....
 
Marijn zei:
Ik doe altijd eerst de trims met apc en een borstel en dan pas ga ik de auto wassen, maar jij doet het andersom...misschien dat dat niet goed is? ik gebruik namelijk ook PB TR en heb er nog nooit problemen mee gehad....

zou echt niet inzien wat het verschil daarin kan zijn...

maar toch bedankt voor de input!
 
Misschien smeer je de TR op een ontvetter.. (APC)
en is het dus inderdaad beter eerst trims te ontvetten dan te wassen?

Wat Marijn zegt klinkt mi nog niet zo gek..
 
Eerst goed schoon maken,bv apc super degreaser spoelen met ruim water drogen ipa wipe-je dan je tr aanbrengen
 
+1 voor zuidwest10

Ipa na het ontvetten zou mogelijk wel eens een bepalende factor kunnen zijn...daarmee zou je in principe alle mogelijke restanten van apc of autoshampoo moeten weghalen.

Mi heb je dan al het mogelijke gedaan om de kuststof zuiver te maken voor het ontvangen van de trim restorer.

En als dat niet helpt.....:weetniet
 
oke zal het proberen!

maar spoel eigenlijk de auto nog altijd helemaal na, na het wassen, en APC-en..

zal het proberen en de updates posten!