• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PBW Spray and Wipe vs Monello Perfetto

Cstreutjes

Detailing rookie
27 dec 2024
27
15
37
Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen PBW Spray and Wipe en Monello Perfetto. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik ben ‘fan’ van Monello, dus wellicht een idee als mijn PBW op is, Perfetto te bestellen…

Op dit moment gebruik ik PBW Spray and Wipe. Voordeel hiervan vind ik dat je het in lichte zon en ook op warme (geen hete) oppervlakken kunt gebruiken. Het bevat geen glans versterkers of bescherming, wat ik fijn vind, want daar heb ik andere producten voor.

Hoe zit dit met Perfetto? Bevat dit glans en/of bescherming? Mag je het product in de zon en op warme oppervlakken gebruiken?

Kun je met Perfetto lichte vervuiling schoon maken? (dan bedoel ik geen waterless wash ofzo)

Is Perfetto geschikt voor op vinyl?

Laatst bewerkt:
Perfetto is prima uitwisselbaar met Spray & Wipe. Wellicht dat Poorboys World aangeeft dat het in de zon gebruikt kan worden, maar het is altijd aan te raden om producten op warme / hete panelen niet te lang in te laten werken. Maar dat is met een spray detailer toch niet aan de orde.
Het grootste verschil is de geur. Wat dat betreft gaat mijn voorkeur ook uit naar Perfetto, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

• Leuk
Reacties: Cstreutjes
Kan iemand bevestigen dat Perfetto in de huidige samenstelling nog altijd geen glansversterking en bescherming bevat?

Dan heb ik mijn antwoorden compleet en kan ik gaan bestellen :p

Ik ben er via de filter in de webshop al achter dat Perfetto inderdaad geen glansversterking en bescherming heeft. Top!

Weet iemand of Perfetto op vinyl te gebruiken is? Ik verwacht van wel, aangezien het mild is en geen toevoegingen heeft

Geen ervaring met Perfetto, maar het voordeel van S&W is dat je het ook in grote verpakking (gallon 3,78 liter) kunt bestellen, en gewoon steeds overhevelen (pompen) naar een handzame verpakking.

• Leuk
Reacties: bros en Cstreutjes
Mijn voorkeur gaat uit naar S&W. Dit voornamelijk voor de prijs, aangezien je deze gemakkelijk kan verdunnen naar 1:1 en dus op z'n minst dubbel zoveel product hebt. (Dit vond ik bij Perfetto niet zo goed uitpakken)

Dus voor mij geldt vooral: Ook al zou ik Perfetto even goed of zelfs wat beter vinden, ik krijg gewoon meer product voor minder geld als ik S&W kies.

• Leuk
Reacties: bros en Altos
Inmiddels via de mail ook reactie van CarClean, Perfetto kan op dezelfde manier als Spray and Wipe gebruikt worden.

Dus ook in de zon op warme oppervlakken.
Hete oppervlakken lukt niet (maar dat gaat ook niet met Spray and Wipe)

Mijn voorzichtige conclusie:
Ik lees/hoor verschillende verhalen, de 1 vindt Spray and Wipe fijner/beter, de ander Perfetto. Niet alleen hier op het forum, maar ook in de reviews bij de producten in de webshop.

Aangezien ik ‘fan’ ben van Monello en de hele gedachte erachter, geef ik Perfetto een eerlijke kans door een fles te bestellen zodat ik het zelf kan vergelijken en proberen.

Ben benieuwd!

Vandaag Perfetto binnen gekregen. Ruikt lekker, persoonlijk vind ik het beter ruiken dan Spray and Wipe (ook milder).
Over de werking kan ik nog niets zeggen.