• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Permanente bescherming toppen met sealer en wax?

Ik ben de weg een beetje kwijt geraakt... Maar ben het wel met @Quantoxx eens!
Je neemt een coating (behalve voor de standtijd) toch voor zn mooie eigenschappen? Daar zou ik persoonlijk niks overheen smeren die dat beïnvloeden.

Doet me een beetje denken aan mensen die een mooie dure bank kopen en er een plastic hoes overheen trekken.
 
Als je si3d wilt beschermen zou ik regelmatig gebruik maken van bathe+, cure, washcoat, of iets dergelijks. Dan heb je wel de extra waterafstotendheid (al blijft die waarschijnljk heel lang goed) maar ook de vuilafstotendheid.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Nieuwe auto wordt eind mei geleverd en dan meteen een sealant aanbrengen? Ik zou eerst de lak maar laten uitharden. Volgens mij niet zo best om nagelnieuwe lak meteen in de wax of sealant te zetten. Ik begrijp het enthousiasme.
 
Nieuwe auto wordt eind mei geleverd en dan meteen een sealant aanbrengen? Ik zou eerst de lak maar laten uitharden. Volgens mij niet zo best om nagelnieuwe lak meteen in de wax of sealant te zetten. Ik begrijp het enthousiasme.
Het is een nieuw auto, niet een versgespoten lak. :p

Een nieuw auto heeft alles behalve een verse lak. Zou niet best zijn als je ziet wat een auto al meemaakt voordat hij bij de dealer aankomt en dan nog wat de dealer met je auto allemaal uitvogelt. :p
 
  • Leuk
Reactions: Altos
De vraag die ik had was juist net andersom:

Ik heb een zwarte auto en hiervoor nog PB Black Hole staan. Is het verstandig om zo'n glaze te gebruiken na polijsten en dan een Gyeon quartzcoating eroverheen aan te (laten) brengen?
Het idee erachter was het bevorderen van de wetlook die black hole geeft, maar aangezien de quartzcoatings ook al 'n goede glans geven, verbetert dit wellicht ook amper/niks.
Nadeel zou kunnen zijn dat de quartzcoating niet goed hecht op de glaze. Dan ben je natuurlijk verder van huis.
Iemand ervaring mee of ideeen over?

PS: de glaze heeft wellicht meer zin als swirlsmask dan dat het de glans verder verbetert. Dus als ik toch polijst, dan voegt dat niet veel toe?
 
1) Glaze vóór een coating is een no-go. Je ontvet niet voor niks de lak alvorens een coating. De hechting van de coating moet optimaal zijn en de vele oliën van een glaze maken dit onmoglijk. :)

2) Coatings geven eerder een glasachtige glans. De wetlook behaal je door goed polijstwerk en niet door producten als glaze.

3) Glaze is niet perse een manier om swirls te maskeren. De oliën zorgen voor een betere reflectie/glans doordat deze de lakdefecten als het ware opvult en de lichtbundels die de lak raken ook weer mooi gereflecteerd worden.
Als de lak niet goed gepolijst is, zullen er vele defecten zijn die deze reflectie en transparantie verstoren. Je kijk dus ook niet meer door een mooie, heldere blanke lak op de onderliggende kleur.
 
Bedankt voor de bevestiging qua hechtingsrisico en ontbreken van het nut.
Dan wordt de Black hole een overbodige vulling van m'n detailingkast denk ik zo :rolleyes:
 
Dan wordt de Black hole een overbodige vulling van m'n detailingkast denk ik zo :rolleyes:

Naja, je kan het prima gebruiken op gepolijste lakken en misschien ben jij het zeldzame geval waarbij het wél een beetje nut heeft. :p

Maar, ook kan je de glaze aanbrengen op lakwerk die je eigenlijk moet polijsten, maar daar zeker geen tijd voor is.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Black hole zou ik niet meteen weggooien of verkopen.
Er zijn misschien ook momenten dat je auto niet in een coating staat, omdat je bijvoorbeeld gewoon zin hebt om zo nu en dan een waxje te smeren.
Als ik op vakantie ben vind ik het heerlijk om black hole en een poorboys wax te gebruiken.
Kan gewoon lekker in de zon, biertje erbij, wat wil een mens nog meer
 
Ik heb de nanolex alvast besteld, zowel voor de lak als voor het glas.
Benieuwd wat het zal geven...
Toch twijfel ik of ik er nadien niet nog de poorboys exp en de marque d'elegance van collinite bovenop zet...
Wellicht een idee om met Gyeon Cure de coating te ondersteunen ipv wax of sealent?
 
  • Leuk
Reactions: tembaco