Het is voor de begrippen hier denk ik geen show-off waard dus post het hier maar even. Van het weekend de buitenkant eindelijk eens goed kunnen doen.
Dit weekend eindelijk tijd gemaakt om de auto even iets grondiger te wassen. Ik ben nog altijd geen poetspro maar krijg de auto toch heel wat schoner dan de meeste buurmannen op de straat al zeg ik het zefl
M'n stappen:
- Zaterdag auto voor eerste keer gewassen met 2 emmersysteem en Meguiars shampoo. Die washmitt van Mothers is nu trouwens RIP. Ding valt per keer meer uit. Aan beide zijden zit nu gewoon een slijtplek. Vind ik eigenlijk wel slecht. Was net of had ik een schaap geslacht op de oprit want overal lagen stukken wol, vandaag maar even een andere bestellen van een ander merk.
- Zondag auto weer gewassen omdat ik niet tevreden was over resultaat van de eerste keer. De auto zit gelukkig mooi in de lak maar kon duidelijk wat liefde gebruiken. Op veel stukken, met name dak en onderkanten van deuren, was de lak voelbaar stroef en trok m'n drying towel hem ook niet mooi schoon. Er bleef gewoon troep op het dak. Na de 2de keer wassen was dit al beter. Eerst heb ik de wielen nog gedaan met ironX. Gebruikte dit spul voor het eerst en ik ben er wel van onder de indruk. Het spul reageerde flink wat te zien was aan de rode stroompjes die van de spaken af liepen. 2-3 minuten intrekken, met vochtige spons poetsen en snel weer afspuiten met water.
- Kleien. Blijft bijzonder hoeveel troep je er na 2 wasbeurten nog afhaalt. Heeft me een halve fles quick detailer gekost maar dan heb je ook wat.
- Opnieuw afspoelen en drogen.
- Ingesmeerd in de Meguiars NXT 2.0 wax
Wat resultaat shots:
Verschil met unilak en metallic was in de zon trouwens goed te zien. Ik begon de dag in de schaduw en toen ik klaar was kwamen de eerste zonnestralen de hoek om. Dan is het toch ook een erg fraaie kleur maar ik blijf erbij dat uni lak veel dieper glanst. Op de laatste foto zie je boven de kentekenplaat goed de glinstering van metallic.
Nu resteert de binnenkant nog voor de vakantie.
Al met al wel erg tevreden al denk ik dat er zeker nog meer uit te halen valt maar zonder een poetsclinic durf ik dat niet aan.