• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pete's 53

Bij.... *kuch* Carclean.com *kuch* Where else :D
Dennis en ik wilde het proberen en heeft een doos (4 gallons) overlaten komen uit de US. Zal er binnenkort een review over schrijven. :)^ ** EDIT ** is geplaatst! **

Alles gallons zijn op BTW...
 
Vraagje gents,

Ik overweeg de Pete's te bestellen vanwege de goede resultaten hier, met name op zwarte auto's. Kan iemand mij vertellen hoe zich deze verhoudt tot de Natty's Blue? Qua duurzaamheid, glans en beading? :heart_eyes:

Hij kan gewoon over de EX-P gezet worden, neem ik aan?

Ik dacht er dan ook aan om misschien voor wat meer duurzaamheid eerst een laagje Natty's aan te brengen en vervolgens de Pete's, maar misschien is het beter om er dan gewoon twee laagjes Pete's op te zetten?

Schopt u maar! :grinning:
 
Ik denk niet dat je de Pete's voor de duurzaamheid moet pakken maar meer voor de looks. Ik heb hem zelf niet, maar dacht dit gelezen te hebben!
 
Natty's houd langer ,veel langer..Dat is mijn ervaring ,beading en sheeting van Pete's zijn wel mooier.
Kan zeker gewoon over de Ex-P.

Waarom niet voor de Dodo gaan..? Heb je mss al..:weetniet
 
Ik denk dat je pete's meer moet zien als een concours finish. puur om ff een extra wetlook te creeeren. mooi voor de warmere maanden. voor het na jaar/ winter evt voorjaar ben je beter af met een sealant. omdat deze gewoon meer bescherming bied. natuurlijk kun je dan er vor kiezen om deze te toppen met een carnauba houdende wax. en de ene houd beter stand dan de andere.

ff de beschrijving van pete's bij geplakt:rules



Een natte glans voor alle laksoorten

Pete’s 53 Black Pearl Signature Paste Wax – ter ere en nagedachtenis van Pete! Een premium pasta wax welke is ontwikkeld voor alle laksoorten, maar speciaal geformuleerd voor de donkere en warme (metallic)kleuren.

Pete’s 53 is net als Pete zelf een klasse apart. Pete heeft 20 jaar ervaring in de autolakindustrie en heeft voor de ontwikkeling van deze uitzonderlijke wax gebruik gemaakt van de zeer ervaren chemisten van Chemical Guy’s. Pete’s 53 bevat alleen maar de beste en fijnste grondstoffen. Deze grondstoffen zijn gemixt met 53% (van het totale volume) witte, eerste klas, Braziliaanse Carnauba.

Pete's 53’ is ontwikkeld voor de veeleisende enthousiasteling die de hoogste eisen stelt aan het behalen van een zeer natte glans. Pete’s 53 mixt de beste ingredienten samen met echte carnauba wax en natuurlijke olieën die ervoor zorgen dat je lak van je auto lijkt te lopen met een uitzonderlijke hoogglans en reflectie die zelfs indruk zullen maken op de meest kritische enthousiastelingen. Bevat witte carnauba wax, montan olie, cocosnoot olie, amandel olie, bananen olie en bijenwas olien (Propolis) en is samengesteld met een ‘liquid crystal polymer’ voor een nog duurzamer resultaat.

Pete’s 53 geeft een diepe, warme glans aan elke kleur lak! De unieke mix van olieën en vloeibare crystallen polymeren is speciaal geformuleerd voor donkere en metallic kleuren.

Pete is op 13 februari 2007 overleden, hij is 53 jaar geworden
8d
 
B.K. zei:
Natty's houd langer ,veel langer..Dat is mijn ervaring ,beading en sheeting van Pete's zijn wel mooier.
Kan zeker gewoon over de Ex-P.

Waarom niet voor de Dodo gaan..? Heb je mss al..:weetniet

Ik heb een sampletje van de SN 2.0 van Dodo, maar die viel mij qua duurzaamheid behoorlijk tegen. (Kan ook aan de voorbereiding liggen, geen sealent ertussen) Weet niet hoe het met de goedkopere versies is. :weetniet

Wat ik al zei; de looks op de foto's spreken mij wel aan en bovendien is ie toch weer een paar tientjes goedkoper dan Dodo Juice. ;)

Vind de waterafstotende eigenschappen trouwens (zie filmpje op de webshop) ook wel indrukwekkend. :)

Edit: bedankt voor de antwoorden mannen!
 
Wat is tegenvallen..?

Mn moeders wagen draagt 2 lagen al een maand of 2 ,tijdje terug die sneeuw-weken ,veel zout op de weg..Tijdens die periode is hij niet gewassen geweest.
Nu heb ik hem vorige week even een wasbeurt gegeven en de SN was er duidelijk nog.
 
Hi,

Ik ben in het bezit van een potje Pete's! Op mijn zwarte Bora gaf dit echt een geweldig resultaat. Ook ik heb gelzen dat het wel een wax voor de looks is.
Van het voorjaar/zomer wil ik de golf gaan voorzien van een laagje natty's, getopt met een laagje pete's. Natty's voor de duurzaamheid, pete's voor looks.

Offtopic:
Op dit moment rijd ik rond met de volgende combi:
- collinite insulator wax
- bilt hamber autobalm
- m16

Erg duurzame combi! En oogt ook nog eens shiny!
 
Pete's houdt/hield (heb hem niet meer) 6-8 weken bij +1000km per week bij mij (2 lagen sealant, 2 lagen Pete's).

Mooie resultaten en diepe glans voor een redelijke prijs.

Geloof niet dat je echt veel verschil zult merken qua duurzaamheid en glans bij 'midrange' waxen.