Mijn eerste detail weer dit jaar, gisteren begonnen aan mijn nieuwe aanwinst. De Peugeot 106 GTi. Vrijdag van 8.00 tot 20.00 bezig geweest en vandaag van 11.00 tot 15.30 uur.
Zo op het eerste oog leek het best een nette auto, maar schijn bedriegt.
Eerst ben ik begonnen met de hogedruk reiniger de auto grondig af te spoelen en ook de wielkasten etc. Daarna alle kunststof delen, kieren, naden, hoeken, banden met apc grondig gereinigd om vervolgens de auto te wassen.
Daarna aan het kleien gegaan en er zat behoorlijke vervuiling op. Na deze stap nogmaals gewassen, gedroogd en drooggeblazen in de naden/kieren.
Toen schrok ik toch behoorlijk, de staat van de lak was erg slecht te noemen.
Ik heb geen testspot gedaan maar ben gelijk begonnen met SSR2.5 op Oranje waarvan ik de hele auto 2 passes heb gedaan.
Vervolgens ben ik met SSR1 op wit overgegaan om daarna te finishen met Professional Polish op lichtgroen.
Na die stap heb ik Black hole op zwart gedaan en daarover een laagje Dodo Purple Haze. Vandaag nog een laag Collinite 915 erop en het eindresultaat was ik erg blij mee.
Trims zijn gedaan met Trimrestorer, banden met Wolfgang, ramen met Rainclear. Ook heb ik de ramen gekleid en gepolijst.
Gebruikte spullen:
En hierbij foto's:
Vóór:
Tijdens/na het kleien:
Hieronder kun je goed zien hoe de staat was...
Eindresultaat:
Bedankt weer voor het lezen...
Zo op het eerste oog leek het best een nette auto, maar schijn bedriegt.
Eerst ben ik begonnen met de hogedruk reiniger de auto grondig af te spoelen en ook de wielkasten etc. Daarna alle kunststof delen, kieren, naden, hoeken, banden met apc grondig gereinigd om vervolgens de auto te wassen.
Daarna aan het kleien gegaan en er zat behoorlijke vervuiling op. Na deze stap nogmaals gewassen, gedroogd en drooggeblazen in de naden/kieren.
Toen schrok ik toch behoorlijk, de staat van de lak was erg slecht te noemen.
Ik heb geen testspot gedaan maar ben gelijk begonnen met SSR2.5 op Oranje waarvan ik de hele auto 2 passes heb gedaan.
Vervolgens ben ik met SSR1 op wit overgegaan om daarna te finishen met Professional Polish op lichtgroen.
Na die stap heb ik Black hole op zwart gedaan en daarover een laagje Dodo Purple Haze. Vandaag nog een laag Collinite 915 erop en het eindresultaat was ik erg blij mee.
Trims zijn gedaan met Trimrestorer, banden met Wolfgang, ramen met Rainclear. Ook heb ik de ramen gekleid en gepolijst.
Gebruikte spullen:
- Poorboys Clay
- DAP500
- LC 5.5" Orange pad
- LC 5.5" White
- LC 5.5" Light green
- LC 5.5" Black
- Poorboys SSR2.5
- Poorboys SSR1
- Poorboys Professional Polish
- Dodo Purple Haze
- Poorboys Trim Restorer
- Meguiars NXT Glascleaner
- ProVision gel
- Wolfgang nogwat voor de banden
- Collinite 915
- Hele zooi doeken
En hierbij foto's:
Vóór:
Tijdens/na het kleien:
Hieronder kun je goed zien hoe de staat was...
Eindresultaat:
Bedankt weer voor het lezen...