• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 107 MY2012 foto's van resultaat pag 2

Zoals beloofd zou ik nog wat foto's plaatsen.. het interieur was niet heel erg smerig, dat viel op zich wel mee, maar ergens hing er een raar luchtje waar ik me aan stoorde :confused: ik kon het niet plaatsen waar het vandaan kwam.. het interieur had ik al behandeld met APC en daarna weer voorzien van PoorboysWorld Naturel Look, maar zelfs daar kwam na een dag of twee dat rare geurtje weer doorheen.Het interieurfilter heb ik toen ook vervangen, daarnaast heb ik er eens zo'n busje ingezet voor de zuivering van de airco, maar dat geurtje was ook snel weg..

In de bekleding zaten wel wat vlekken, het leek erop of er eens iets van drinken ofzo was gemorst op de bijrijdersstoel, maar soms is het maar beter om niet te weten wat het was o_O In het tapijt onder de mat zat ook een donkere vlek, dus mijn vermoeden was dat de geur ergens uit de bekleding of het tapijt moest komen..

Om het mezelf makkelijker te maken heb ik dus vanmorgen de voorstoelen eruit gehaald, zo kon ik overal goed bij en ook het reinigen van de stoelen ging op deze manier makkelijker.. na het reinigen heb ik de stoelen achter in de tuin gezet waar het zonnetje lekker scheen vandaag.. het hemeltje heb ik ingespoten met HG tapijtreiniger en daarna geborsteld met de Monello Riccio nylonborstel, daarna weer afgenomen met een badhanddoek

De matten (die ik wil vervangen op korte termijn) en het tapijt van de auto heb ik als volgt gereinigd; inspuiten met HG tapijtreiniger (product 95) en vervolgens met een borstel op de accuboormachine ingewerkt, daarna nog met George nagedaan.. schoon warm water in het reservoir, eerste keer met de sproeier aan en daarna nog eens met alleen zuigen


Het hele interieur is aanzienlijk van opgeknapt en ruikt weer lekker fris.. voor mij is het doel weer behaald, ik wil morgen nog even met APC de vlek op de bestuurdersstoel plaatselijk aanpakken en dan hoop ik dat die vlek er nog uit wil. Tegen het einde van de middag de beide voorstoelen weer terug geplaatst en de matjes er weer in gelegd.. rest nu nog een paar foto's..

IMG-3714.jpg


IMG-3715.jpg


IMG-3716.jpg


IMG-3717.jpg


IMG-3718.jpg


IMG-3719.jpg


IMG-3720.jpg


IMG-3721.jpg


IMG-3722.jpg


IMG-3724.jpg


IMG-3726.jpg
 
Ik blijf het ontzettend leuke auto's vinden. Weet ook niet zo goed waarom haha.
Knap werk ziet er weer lekker fris uit!
 
Ik ook nog een oude liefde van me geweest en vindt ze nog steeds leuk om te zien:p
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200315-100251_Gallery.jpg
    Screenshot_20200315-100251_Gallery.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 0
Een aantal weken geleden heb ik het welpje aangepakt met Meguiars Ultimate compound, de lak knapte er aanzienlijk van op, maar veel swirls bleven toch nog wel zichtbaar maar daar lag op dat moment niet de prioriteit voor mij.. ik heb hem toen afgetopt met Collinite 476S en op zich hield deze wax zich wel redelijk de eerste paar weken, maar niets kan tippen aan de hydrofobische eigenschappen van een coating...

Ik had nog ruim een half flesje van 50 ml Nanolex Si3D staan en ook de rest van de materialen was nog aanwezig om de coating aan te brengen.. ik was de afgelopen 3 dagen lekker vrij en zodoende toch maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om het welpje te voorzien van een goede bescherming in de vorm van de coating..

Woensdag de auto gewassen, gefoamed met DJ Apple iFoam, kunststoffen allemaal met APC en een borstel ingewerkt, wassen met CG Maxi S*ds shampoo (bitterkoekjes geur), daarna DJ Ferrous Dueller maar daar kwam bijna niks vanaf.. weer afgespoten met de HD en daarna nog even gekeken wat kleien uithaalde; precies, helemaal niks :confused: dus deze stap maar overgeslagen..

De lak heb ik 2 stappen gepolijst.. eerste stap Scholl Shock2Cut van onderstaande setje.. de swirls verdwenen hier heel mooi, er bleven nog wat hele fijne krasjes achter, deze gepolijst met Monello Finale op een witte polishing pad, ook van Monello..

shock2cut_navy.jpg


Na deze polijstcombi was de lak als nieuw, tussendoor de pads elke keer schoon gemaakt met de luchtcompressor en APC..diverse doeken gebruikt.. helaas door omstandigheden niet kunnen foamen met Nanolex PreWash om te ontvetten en alle stof van het polijsten weg te halen, dus daar ben ik vanmorgen mee begonnen.. ik was wat huiverig voor water tijdens het aanbrengen van de coating, maar door de Monello Maestro is dat wel tot een minimum beperkt ;) die machine heeft zijn diensten al dubbel en dwars bewezen, een van de beste aankopen !

Nadat ik gisterenavond nog wat filmpjes had bekeken op YT, zag ik op een filmpje dat iemand het applicatorblokje gewikkeld had in een microfiber doek, dat heb ik vandaag ook geprobeerd en dat werkt voor mij ook veel fijner, zeker een blijvertje :innocent:

Ik ben gestart met de motorkap, deze heb ik denkbeeldig in tweeën gedeeld en de Si3D goed ingewerkt, daarna afgenomen met een Dope Fibers sealant blauwe doeken.. afnemen was echt peanuts ;) uiteindelijk heb ik de motorkap, voorbumper en het dak 2 lagen gegeven. Toen de eerste laag afgenomen was, gelijk de tweede laag aangebracht..

Het kunststof is allemaal behandeld met Mothers back to black, banden in de Meguiars Endurance gel en de ramen inside out met Mothers ReVision glasreiniger (ooit eens cadeau gehad) ook vanmiddag maar eens nieuwe kentekenplaten laten maken, de zogenaamde luxe platen, die maken het net even af in mijn ogen :cool:

D8384-F50-C26-A-407-C-B3-A7-F4-FEC0-C0-BA81.jpg

5-ABC39-EC-F187-46-A9-917-D-BF729-B32-BAF6.jpg

E14-E6-B21-A970-4568-ABCF-D675-C56-F5-FB1.jpg

51-DEF01-F-190-B-4405-9-E51-46424252-F0-D4.jpg

9-A616-B46-A541-4099-BBE4-D601965-A2-D4-F.jpg

ED903-C24-0-E43-4479-83-D9-AECA68-FB130-F.jpg

E621-AA79-1-D08-4841-BE32-3295-B0080-BD5.jpg

840680-F6-3-E33-462-D-8-BDA-7603-DAD49-C8-C.jpg

C1-EAC54-C-B9-BB-46-F6-A326-C48-D5-A27726-C.jpg

3-C87-B64-E-58-E3-423-D-834-A-44-D384-AE0-DAF.jpg

2618389-B-E225-4967-840-D-ECBF2-CD473-A0.jpg
 
Ziet er goed uit!

heb je wel eerst een testspot gedaan voordat je deze polijst combi gebruikte? Ik kreeg de c1 van mijn vriendin eigenlijk met mezzo op een oranje monello pad al strak.
 
Netjes hoor! Leuk hé die 107? :)

Had ik maar een Monello Maestro. Dat logo op de motorkap lijkt wel een emmer. Het water bleef er uit komen bij mij! haha
 
Ziet er goed uit!

heb je wel eerst een testspot gedaan voordat je deze polijst combi gebruikte? Ik kreeg de c1 van mijn vriendin eigenlijk met mezzo op een oranje monello pad al strak.

Ik had eerder al eens de Megs ultimate compound gebruikt, die is denk ik wel gelijk aan Mezzo en daarmee kreeg ik de swirls er niet uit vandaar mijn keuze ciie;)


Netjes hoor! Leuk hé die 107? :)

Had ik maar een Monello Maestro. Dat logo op de motorkap lijkt wel een emmer. Het water bleef er uit komen bij mij! haha

Zeker een leuk wagentje :p zo zeg dat wel.. je snapt niet dat er zoveel water uit zo’n klein deel kan komen :eek:
 
ook vanmiddag maar eens nieuwe kentekenplaten laten maken, de zogenaamde luxe platen, die maken het net even af in mijn ogen :cool:

Strak wagentje hoor!

Wat betaal je nou voor zulke kenteken platen? Ik heb ze ook nog op m’n verlanglijstje staan voor m’n 108.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Vandaag het welpje voor het eerst gewassen sinds de Nanolex erop zit.. :heart_eyes: de vliegenlijken en ander ongedierte waren na de foambeurt zo goed als weg

Gewassen met Maxi Suds, droog geblazen met de Monello maestro en nagelopen met de groene Monello doek icm paar pufjes WA Quick detailer

Voor
1897-A52-F-F30-F-4623-BF8-E-F4-A2-F7-C1-F1-FE.jpg


Na
D64-E2-FD8-A545-423-F-9-DC0-7-E385-E99-CE44.jpg


Voor
42-BB3-F8-D-7309-40-BE-AFA9-E5992966-DBD2.jpg


Na
7-C5-AA52-E-7-B9-F-4-A27-BCCA-3-C626-A91-B12-D.jpg


En nog eentje van onder de carport omdat ze lekker stond te glimmen :cool:
EF5206-B2-70-F9-4154-A3-C4-9-A62-F7-EFB196.jpg