• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 107; zou dit nog goed te verhelpen zijn?

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.546
173
44
Doetinchem
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een andere auto voor mijn vrouw.. nu heb ik vorige week bij een Peugeot 107 gekeken en ogenschijnlijk zag hij er op de foto's mooi uit maar.... zoals vaak, viel hij in werkelijkheid tegen.

Het dak is gewrapped met een lelijk carbonmotief en de verkoper kon geen duidelijk antwoord geven waarom dat was of wat er onder zat.. daarnaast had hij nog vele krasjes rondom, de blanke lak op de voorbumper liet los en de tot slot de achterbumper, die was naar mijn idee gespoten, maar ik weet niet hoe o_O

Het lijkt wel of er geen blanke lak op zit ofzo, hij lijkt gewoon dof ten opzichte van de rest van de auto.. wat denken jullie, zou dat nog enigszins te herstellen zijn?

Ook waren de koplampen helemaal dof, die zou je wel gewoon kunnen behandelen toch?
 

Bijlagen

  • $_85-3.JPG
    $_85-3.JPG
    76,8 KB · Weergaven: 398
  • $_85-2.JPG
    $_85-2.JPG
    66,3 KB · Weergaven: 753
  • $_85.JPG
    $_85.JPG
    83,8 KB · Weergaven: 460
  • 107.jpg
    107.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 552
Dak is gewrapped... verkoper kon geen duidelijk antwoord geven; waarom?
Hmm.. Dan is het maar gokken dat er geen roest of andere fratsen onder zitten.

vele krasjes rondom
Als het ''normale'' krasjes zijn, dan is dat simpel te polijsten. Diepere defecten kan je nog netjes behandelen middels aanstippen.

Blanke lak op de voorbumper liet los...
Dat is dus al een respray. (Als dat het al niet was)

Achterbumper, die was naar mijn idee gespoten...
Het lijkt wel of er geen blanke lak op zit ofzo, hij lijkt gewoon dof ten opzichte van de rest van de auto
De bumper lijkt, op de foto te zien, nogal flets inderdaad.

Ook waren de koplampen helemaal dof...
Dit is uiteraard ook zelf prima op te lossen. (checken)


Het lijkt er nu op, kort door de bocht, dat de auto misschien wel van vóór en achter in elkaar heeft gezeten?
In-ruil auto?

Hoe is de verdere staat? (Interieur, motorisch, etc etc)
 
@Quantoxx
Er is met de nodige TLC nog wel wat leuks van te maken qua krasjes etc, maar ik heb geen zin om gelijk bij aanschaf al de voor en achterbumper te laten spuiten.. zover reikt mijn budget helaas ook niet
 
Ik zou nog even verder rondkijken naar andere opties als ik jou was.

De reden van het herspuiten van de achterbumper kan minimaal zijn; maar het kan zoals @Quantoxx al aangaf, ook zijn dat de achterzijde in elkaar gezeten heeft. En dan nog slecht gerepareerd is ook?

Voor mij zijn er teveel redenen die me doen twijfelen.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Import maakt me echt niks uit hoor ;) maar denk toch dat ik deze wel aan me voorbij laat gaan en gewoon rustig verder kijken, geen haast
 
Die plastic rand van de achterbumper krijg je wel weer netjes kan ik uit eigen ervaring zeggen.
hebben ze allemaal wel last van.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
+1 voor RoyR en Nick1407

Hier aardig wat ervaring met Peugeot, waaronder de 107. Er zijn een paar zaken waar je op moet letten. Vooral de eerste types hebben snel last van versleten koppelingsplaten. Dat is bij de latere types aangepast en verbeterd. Je ziet vaak dat de versleten koppelingen zijn vervangen voor gemodificeerde versies. Achter de achterbumper zit een rubber wat snel loslaat en ervoor zorgt dat er water in de kofferbak loopt. Dus controleren of dit rubber loshangt en/of is vervangen of dat de kofferbak nat is.

Een import auto hoeft zeker niet verkeerd te zijn (heb zelf een geimporteerde auto (niet Peugeot)), maar ben in mijn zoektocht maar weinig nette en goede geïmporteerde 107’s tegengekomen.
Ik zou niet snel voor een 3-deurs kiezen. Hebben wij gehad en hadden zeker geen 4 deuren nodig, maar als je wel achterin moest zitten was het een ramp om achterin te komen. Als je eenmaal zit valt het allemaal best mee met de ruimte, maar alleen de stoelbediening al om de stoel naar voren te schuiven was echt een ramp. Verder is een 3-deurs bij eventuele verkoop / inruil niet geliefd. Wij hadden echt een hele nette 107, met wellicht wat veel kilometers, maar helemaal in topstaat, technisch goed (dealer) onderhouden en natuurlijk wekelijks gewassen en volledig gepolijst maar een 3-deurs was toch vaak het probleem voor een goede verkoop.

We hebben de 107 gekocht met 25k op de teller en verkocht met 120K in 3 tot 4 jaar tijd. Was een heerlijke auto, waar mijn vrouw en dochter met heel veel plezier in hebben gereden. Op de genoemde punten hierboven een bijna onverwoestbare motor (is Toyota), die zonder problemen hele hoge kmstanden kan halen en leuke auto die ons weinig heeft gekost in onderhoud.
Inmiddels is de 107 ingeruild op een 108 Top! (waar overigens dezelfde motor in zit).

Ik zou i.i.g. deze laten staan en op zoek gaan naar een net exemplaar, liefst met aantoonbaar (met facturen) onderhoud.

Een airco, centrale vergrendeling, toerenteller en originele radio lijken soms overbodige accessoires en niet nodig, maar dit ga je snel missen als het er niet op zit. Hoewel een toerenteller en originele radio achteraf nog goed zijn in te bouwen.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Hadden deze modellen ook niet last van kantelende zuigers?

zelf ook een 5d aygo bj 2010 gehad, best fijne auto’s, alleen ging ik iets meer km’s (50k+) per jaar rijden, waardoor toch voor een iets groter exemplaar gekozen is.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Je ziet bij de citybugs wel vaker dat de daken gewrapped worden. Komt doordat het dak bij een klein steenslag puntje al binnen hele korte tijd begint te roesten..

Blanke lak laat ook best snel los door steenslag. Denk dus dat je nog best goed moet zoeken naar een echt net exemplaar.

doffe koplampen zijn wel gemakkelijk te herstellen! Is stiekem nog best leuk om te doen zelfso_O
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ik heb het idee dat het dak gewrapped is vanwege loslatende blanke laklaag. Wat de achterbumper betreft: die heeft een matte glans, net alsof ie met een spuitbus overgespoten is.

Maar waarom kijk je naar een 107? Voor een vergelijkbaar bedrag kun je bijvoorbeeld ook een Arosa of zelfs een Ibiza vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
import, hier en daar overgespoten zoals het er uitziet, dat laat bij mij alle alarmbellen rinkelen, dit is ingevoerd als schade auto en zo goedkoop mogelijk opgeknapt vandaar waarschijnlijk ook de wrap op het dak.

mijn onderbuik gevoel zegt ver weg van blijven.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Thanks voor alle reacties dusver... het kwam er van de week niet echt eerder van om even fatsoenlijk te reageren.

@IceT thanks voor je uitgebreide reactie !

Gisteren heb ik besloten om de Twingo eruit te doen, ik kan voorlopig toch nog niet rijden dus kan ik die tijd gebruiken om te kijken voor wat anders.. echter bij verkoop van de auto viel de prijs toch weer tegen zoals vaak.
Maar ik was er nu klaar mee, er mankeerde gewoonweg teveel aan die auto om hem weer naar mijn (vrouw) zin te maken.. door de verlaging was er nul comfort, je moest bijna een niergordel om hebben en als ik de kids naar de sport moest brengen, liepen de banden al aan in de wielkasten en nog maar te zwijgen als je over een heuveltje reed..:worried: ik weet dat ik dat zelf allemaal heb gedaan;)
Alle 4 de banden moesten vervangen worden en in deze maat (195-40-14) werden ze al tijden niet meer gemaakt werd me verteld.. dan moest ik nog een ander onderstel )origineel hebben, uitlijnen naderhand etc, dus dat liep allemaal aardig in de papieren..

Blijkbaar is het echt zo dat je verstandiger wordt, als je ouder wordt haha..
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Lol klinkt bekend.
Ik heb ooit een BMW 3 serie besteld met verlaagd sportonderstel, grotere wielen en sportstoelen.
Heel sportief maar nul comfort.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy