• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Peugeot 207

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
213
153
In de buurt van Alkmaar
Een lichtblauw/zilverkleurige Peugeot 207 uit 2009.
Na deze weer even genoeg geschreven, maar met deze show-off kan ik 2018, qua poetsklussen, in ieder geval afsluiten :) .
Ik noem het meestal niet apart, maar we beginnen natuurlijk altijd met reinigen en wassen van de auto.

CC0860.jpg


Non Ferro was hard nodig en niet alleen op de velgen. Het dak was pas na 3 keer schoon. Bij navraag bleek de man wel eens te lassen in de schuur, vandaar.
Staat van de lak zal geen verrassing zijn, maar gelukkig bleef het bij deze 'standaard' defecten.
De Flex VRG met witte spiderpad en Menzerna 400 gaf hier een mooi en snel resultaat, zoals te zien.

Combiswirl.jpg


In die periode had ik net een nieuwe aanwinst gekocht. En deze Autotriz Nano polisher kwam goed van pas voor dit soort werk.

CC0867.jpg


De verweerde chromen/kunststof grill knapte mooi op met Monello Finale en een soft foampadje.
Het interieur werd aangepakt met APC-D (1:20), een stofzuiger, wat borstels en uiteindelijk kregen de kunststofdelen de smartdressing van Smartwax.

CC0881.jpg


CC0884.jpg


De lak ging in mijn favoriete Collinite 845 en de trims in de AF Revive. Eindstuk van de uitlaat met Chroom van Belgom. Eindplaatjes dan maar?

CC0880.jpg


CC0879.jpg


CC0874.jpg


Vooruit, nog twee dan. Ondanks het bewolkte weer toch reflectie op deze lichte kleur.

CC0873.jpg


DSC_0878.JPG


Bedankt voor het lezen, groeten Martin.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig.
Die Menzerna 400 werkt lekker inderdaad. Net als de andere producten uit de reeks van Menzerna.