• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 208

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Eergisteren ben ik rond 14h00 begonnen met de nieuwe auto van mijn vrouw en gisteren heb ik de auto afgemaakt.
Het gaat hier om een Peugeot 208 Allure uit Mei 2012, echter door drukte en de weersomstandigheden kon ik dit klusje niet eerder doen.
Uiteraard hebben we de dealer tijdens het bestellen van de auto verteld dat we geen waxoil of andere narigheid op de auto wilden, dus de auto heeft een kleine twee maanden zonder enige bescherming of wat dan ook rond gereden.

Ik ben eerst begonnen met het grondig wassen van de auto met een behoorlijke overdosis Monello shampoo, de kunststof delen en banden met apc (1:4) behandeld, de onderkant van de zijkanten en dorpels met Valet pro tar-remover ingespoten en de bumpers met bugsquash ingespoten.
Daarna de auto afgespoeld, snel gedroogd en ingespoten met iron-x. De vervuiling die iron-x los weekte, viel in mijn optiek best mee. Er waren na +/- 3 minuten wat paarse spikkels te zien, maar niet in grote hoeveelheid en bij lange na niet op elk deel van de auto zoals op onderstaande foto's te zien is.

iron-x
2012-07-23%252013.44.55.webp

2012-07-23%252013.43.29.webp

Daarna heb ik de auto grondig afgespoeld, gedroogd en ben ik begonnen met kleien. Vaak word er gezegd dat na een iron-x behandeling het kleien van een nieuwe auto overbodig is, maar heb nadat ik mijn eigen auto voor het eerst met klei had behandeld ondertussen een andere menig. De auto was hagel nieuw maar na het kleien kwam er toch aardig wat vuil vanaf. Tevens heb ik op dit moment alle tijd van de wereld, dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen.
Met deze Peugeot viel de vervuiling reuze mee, er kwam nauwelijks vervuiling af. Alleen van de achterbumper kwam er lichte vervuiling af.

geen vervuiling op de motorkap
2012-07-23%252016.07.31.webp

lichte vervuiling achter bumper
2012-07-23%252016.28.51.webp

Zoals eerder gezegd heb ik op dit moment alle tijd dus heb ik daarna de auto gepolijst met Monello Finale en een zwarte pad, ondanks dat ik geen last van marring had en het residue afgenomen met Monello Spruzzo. Het lijkt mij dat je een klei-beurt, sowieso moet polijsten.

Als laatste heb ik de auto van een laag Dodo SN voorzien, 2 lagen Wolfgang Tire gel op de banden aangebracht, en de ramen en het interieur schoonmaakt. Na de eerst volgende wasbeurt gaat er een 2de laag SN overheen.

Tijd voor de afterpics:
2012-07-24%252016.04.31.webp

2012-07-24%252016.03.19.webp

2012-07-24%252016.02.52.webp

2012-07-24%252016.03.45.webp

2012-07-24%252016.05.11.webp

2012-07-24%252016.07.12.webp

2012-07-24%252016.12.38.webp

Zoals op de foto's is te zien, zijn er in het interieur en extrieur hoogglans materialen gebruikt. Alleen al als je er naar kijkt, komen hier krassen in.
Waar kan ik dit het beste mee behandelen? Ik heb deze delen nu met mijn meest zachte doek en S&W behandeld, maar zijn er nog andere/betere opties?

Alvast bedankt.

Is het er dan toch eindelijk van gekomen kerel.Ziet er goed uit :-)^

En als de delen gespoten zijn kan je ze ook polijsten en in een wax zetten;)

Bedankt voor de reacties. Polijsten zou een optie zijn, maar wil dit niet te vaak doen.

super autootje en staat er mooi bij. laatst een 3-deurs van de dealer mee gehad als leenauto. lekkere karretjes, mooi uiterlijk en innerlijk... ,^^

Gaaf wagentje hoor.. m'n vriendin heeft hem nu ook tijdelijk even te leen als leenauto.

Heb er ook ff mee gereden, rijdt echt niet verkeerd.. wel een klein stuurtje wat ff wennen is, maar verder dikke prima!

Zoals op de foto's is te zien, zijn er in het interieur en exterieur hoogglans materialen gebruikt. Alleen al als je er naar kijkt, komen hier krassen in.
UNQUOTE

Herken je gevoel bij die vraag. Inderdaad zeer voorzichtig reinigen en niet even met je hand het opgewaaide vuil en stof afvegen.
Ik zou het blijven schoonmaken met de door jou voorgestelde S&W en mogelijk zelfs lekker beschermen met een wax. Maar ik denk dat je de meeste ‘winst’ haalt uit het veilig reinigen.

Leuk trouwens dat je weer even terug bent Ricardo.

Thks Robert-Jan. Ben idd een tijdje afwezig geweest hier, maar ik ben er dus weer ;)
Ik ga de hoogglans delen zolang mogelijk met S&W behandelen dan maar.

@mark1986: het idd een klein ovaal stuurje waar je even aan moet wennen, maar het is wel lekker dik waardoor het stuur goed aanvoelt.

@jesso88: de kleur is blossom grey. Ik vind het zelf echt niks omdat het naar mijn mening te roze is, maar zoals gezegd is het de auto van mijn vrouw en heeft zij deze kleur gekozen. Ik was liever voor een zwarte gegaan ;)

Nog even een vraag aan iedereen:
Vanaf de eerste dag dat we de auto hadden, vond ik de vering van de auto hard/stug aanvoelen, echt on-frans. Ik weet nog dat ik tegen mijn vrouw riep:"het lijkt wel of ze de banden keihard hebben opgepomt!"
Gisteren heb ik de bandenspanning gechecked en voor stonden de banden op 3.1 en achter op 3.0! De instructies geven aan dat de bandenspanning bij minimale belasting 2.3 moet zijn en bij maximale belasting 2.4.
Zou er een reden achter dit zitten, of is dit toch pure onkunde?

Ziet er strak uit! Hele mooie 208.

Wat betreft de bandenspanning; misschien dacht de dealer dat je op vakantie ging/gaat met een volle achterbank en kofferbak? Gheghe. Zou even op de juiste spanning zetten. 3.1 & 3.0 is wel erg hard!

Vakantie? Was het maar waar ;)
Maar ik kan me hier echt kapot aan ergeren, dat een garage de bandenspanning niet eens normaal kan zetten. Echt te belachelijk voor woorden }:)w

klinkt als een stukje goeie aflevering, ik lever ook dagelijks auto's af en daarbij pak ik altijd een banden pomp zonder lucht slang, puur om het fijt dat de banden vanuit de fabriek op ongeveer 3 bar staan.
Deze af laten lopen op de gewenste spanning (rijd stukken beter)|-)zzz

Ik zou er niet over reclameren bij de dealer.
Straks krijg je nog een aanvullende nota bovenop de afleverkosten voor extra lucht in de banden...

Hier staat een blauwe 208 1.6 VTI Allure. Fijne auto inderdaad. Deze is behandeld met CQuartz en Dodo Juice Purple Haze Pro.

Interieur is inderdaad deels hoogglans.

PS ik heb de flitsers gekocht via de navteq site. Kosten met coupon ABO_ALERTZONE 19,99. Bestand is heel klein ik wil hem ook zo wel mailen als je dat aandurft. Ik hoef er verder niks voor te hebben.