• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 307 SW ontdoen van groene aanslag

Wouter B

Detailing addict
27 feb 2011
767
62
Heey iedereen

Ben van het weekend even met de peugeot van m'n ouders bezig geweest. De auto komt uit 2005 en is eigenlijk altijd door de wasstraat gegaan of met een spons en een valma sopje schoongemaakt (1 emmer :-" )

Totdat ik de wondere wereld van het detailen ontdekte en sindsdien is die altijd gewassen met PB SS&S met het 2 emmer systeem en een Meguiars Wash mitt.

Heb er eigenlijk nu pas echt tijd voor gehad.

Ben de hele auto langsgelopen met een flesje APC 1:5 en een kwastje om de groene aanslag die werkelijk overal zat weg te halen. Ben er samen met achteraf wassen de hele middag mee bezig geweest 8-())

Maar aangezien foto's meer zeggen dan 1000 woorden komen hier dus de foto's:-b

Voor:

1zpgm83.webp

hvp7as.jpg

16m3woj.webp

Na

2wodb3n.webp

t7op3t.webp

w98k8h.webp

169nqy1.webp

Ook heb ik nog 1 van mijn velgjes schoongemaakt, heb echt alles geprobeerd:

Wassen met sop dat over was na de Peugeot
Reinigen met pure Wheel Brigthener
Klein stukje kleien, ging niet verder want wou de klei niet na 1 velg weg gooien

Na deze stappen hield ik dit nog over

21kgfav.webp

Vervolgens heb ik naar het geweldige wondermiddel gegrepen met de naam IronX, echt ongelooflijk wat een resultaat 8-o

Dit is na ongeveer 10 seconden, de vervuiling was zo erg dat toen ik het erop sprayde het direct paars kleurde.

rlj884.webp

Dit was na 1x met de IronX

ziq3gk.webp

Heb de velg nog een 2de keer gedaan maar vergeten na foto's te maken, maar er is nog genoeg zooi af gekomen!
De voorkant van de velg zat ook onder de rommel wat er ook voor 90% allemaal af is gegaan.

En voor er commentaar komt, nee ik heb die krassen niet gemaakt bij de loodjes. Dat is de bandenboer van de vorige eigenaar geweest. Dit is overigens geen probleem want ik ga de velgen worden heel binnenkort allemaal repareren en spuiten op m'n werk.

Bedankt voor het lezen & kijken:-)^