Je kan niet geloven hoe sterk zo'n stoffen kap vloeistoffen opslorpt als die niet geïmpregneerd is, no way dat je er alles kan uitspoelen.
Ik heb door de jaren heen al veel uitgeprobeerd (behalve APC+D wegens te agressief) en val telkens terug op Maguiars Convertible cleaner.
Met een zachte borstel inwerken en goed spoelen. Dit gebruik ik enkel voor het impregneren, voor de tweewekelijkse wasbeurt foam ik lichtjes en veelvuldig afspoelen. Omdat de kap geïmpregneerd parelt het water er zo af en wordt het niet opgeslorpt door de kap. Mijn top 3 voor het impregneren is op één 303, twee Maguiars weatherproofer en op drie Nanolex topsealent. Heeft vooral met de standtijd te maken. Nanolex heeft een langere standtijd dan Maguiars maar heeft een plakkerige eigenschap de eerste 48u, daarom zet ik hem op 3.
Ik heb ook nog niet alles geprobeerd en ook het warm water niet uitgevonden maar de kap ziet er na bijna 9 jaar nog als nieuw uit dus denk dat ik goed zit met mijn werkwijze.
Mijn advies is komende weekend de kap nog eens na borstelen met lauw water en veelvuldig spoelen.
Hoi Matsu,
Bedankt voor deze tips. Hier heb ik wat aan. Ik zal één dezer dagen je advies opvolgen om de kap met lauw water te borstelen en nogmaals veelvuldig uit te spoelen. Als het lukt probeer ik een extractor te regelen. Hoevaak impregneer je de kap?