• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smotske's BMW M3 E92

Leuk om te zien dat je een beetje de zelfde gedachtes hebt als dat ik heb wat originaliteit betreft. Alles moet kloppen. Mijn M3 Wasa ook gewoon nog geheel origineel op de nieren na die had ik zwart gespoten. Maar verder gewoon alles standaard laten is in mijn ogen het beste. Doe ik met de Z4 ook. Heb daar ook de M logo's in de deuren ook origineel BMW ondanks de prijs maar deze blijven het wel doen in tegenstelling van de Ali lampjes.

En mooi dat de vorige eigenaren alles bijgehouden hebben en gedocumenteerd hebben, was met de mijne ook het geval. Maar je kan ook veel opvragen bij de BMW dealer die kunnen dan ook een uitdraai meegeven. Zo te lezen zijn de grote dingen die moeten gebeuren of kunnen fout zijn aan een M3 al gedaan. Dan ijshut kwestie van goed bijhouden en vertroetelen.

Toffe wagen! Toen ze nieuw waren eens mogen rijden, en ik was zeer onder de indruk van het dubbele karakter van de auto. Tot 4000rpm gebeurt er weinig en zou ik iedereen erin durven laten rijden, maar daarboven breekt de hel los en vond ik m angstaanjagend! Gaaf, heb zelf ook nog wel de droom om een bmw uit die tijd erbij te kopen, Z4 coupe 3.0si…

• Leuk
Reacties: Smotske
Zo, veel gedaan sinds december. Zal vaker een postje maken ipv hele lange. Maar hier gaan we dan.

Eerst volgende op de planning was een goede interieur detail. Auto was schoon en netjes, maar na zelf goed schoonmaken is het toch weer een stukje meer eigen.

Sommige plastic delen plakten nogal. Hoopte dat het niet zo zou zijn, maar toch wel. Sticky plastic. Soft touch coating die oud word gaat dan plakken door de weekmakers die dan verdwijnen. Zijkant van het middelconsole was echt erg. 1 veeg en je kon alles van microvezel wel weg doen.

tempImagebl8i0V.webp
tempImageh735Ja.webp
tempImageZ55LmC.webp

Een klein stukje trim als proef gebruikt. Het mega sterke Nanolex ex-glue gaf niet het gewenste resultaat, alleen alcohol. Om werkruimte en om mijzelf het makkelijker te maken de stoelen eruit gehaald. Accuutje even los, zodat ik geen vervelende storingen krijg.
tempImageNeXAZx.webp
tempImageFvci8F.webp

Had er al ontzettend zin in, in deze fijne klus. not. Maar na een middag was het resultaat er wel, dus blij mee.
tempImage5OXmxW.webp
tempImageO0qHR7.webp

tempImageKJB4PR.webp
tempImageB5m4Cc.webp

Zonder stoelen was het ook een goed moment om het tapijt aan te pakken. Rechts achter zat een rare bruine vlek. Wel even mee bezig geweest. PBW APC+D had het meeste effect. Extractor maakte een paar uurtjes.
tempImagevJf1MX.webp
tempImagesGlwM9.webp

tempImageo9WfZR.webp
tempImagepMsNOo.webp

Net als bij de Z4 was er een ventilatierooster kaduk, maar goed te repareren.
tempImagePepj6Y.webp
tempImageog1rn8.webp

Leder verzorgd met Gliptone, niet te veel aandacht aan het stuur gegeven, die gaat er toch uit.
tempImageWKHtW2.webp
tempImageUTTJl9.webp

tempImageglvSwm.webp
tempImageBOrMiH.webp

Alles fris en schoon. En de geur van Gliptone blijft echt heerlijk.

In de koude dagen in december lekker door gegaan. Een goed passende kofferbakspoiler gevonden. Niet van BMW zelf, maar een hele goede namaak. Past perfect. Het kan dus toch.
tempImageWhDpkO.webp
tempImagebU7I8u.webp
tempImageuNLu7Z.webp

Onto the next! Via marktplaats vond ik voor een hele fijne prijs een complete set remmen. Werkend, maar erg lelijk. Net mijn ding wat.
In het verleden heb ik een aantal Zundapp en Puch brommers gerestaureerd. Brandstoftanks waren altijd roestig en vuil van binnen. Die deed ik dan vullen met citroenzuur en bakingsoda in warm water, en dat een dag laten inwerken. Allemachtig wat kwam er dan altijd een hoop meuk uit. Ditzelfde geprobeerd met de remmerij. Een deel in een emmer, en deel in de Zie-zie-machine, de ultrasoonreiniger, daarna met een zachte staalborstel erover en de rode lak kwam er zo af, samen met alle vervuiling. De oude (OEM?) zwarte poedercoating bleef zo goed zitten dat ik die heb laten zitten en niet nog ging laten stralen.
tempImage4kQDkV.webp
CDE32C9E-3C73-44EB-AAB1-39998EA0F5F3.webp

tempImageBtxnBr.webp
tempImageKlJMwa.webp

tempImageHF3oGU.webp

Hierna alles opgeruwd en corrosie weg gehaald en ontvet. Wachten op warmer weer. In afgelopen januari...

Ondertussen had ik een aantal dezelfde maar van verschillende webshops diffusors ontvangen. Allemaal hetzelfde verhaal. GEEN GOEDE PASSING! Om gek van te worden. Schijnbaar gebruikt iedereen dezelfde mal, maar ik blijf het wel mooi vinden. Ooit. Maybe. Alles weer geretourneerd.
tempImagee5XnIA.webp
tempImageyHorzw.webp

tempImagepKHSt5.webp
tempImageqekNbo.webp

tempImageBAumVM.webp
tempImageauaNpv.webp

Ook had ik een 2de stuurwiel kunnen scoren die slecht was opgeknapt. Goed stuurtje om wel goed op te laten knappen.
tempImageFGQyFW.webp
tempImagebgp2CB.webp

tempImageAaNBH5.webp
tempImageQBAWu4.webp

Toen was het tijd voor lol! Ingeschreven voor een driftcursus om zo meer en op een veilige manier de M3 beter te leren kennen. En ook de potentie van de M3 goed te kunnen gebruiken. RDW testcentrum in Lelystad, bochtje rechts, bochtje links, na de koffiepauze een parcourtje. Man wat is dat vet om te doen. Zo gaaf! Iedereen rijd met een grote grijns. Fijne instructeurs, goede locatie, en na een lange ochtend is het ook prima geweest. Flinke aanrader!!
IMG_5425.webp

IMG_5426.webp

IMG_5427.webp

IMG_5428.webp

IMG_5429.webp

IMG_5430.webp

IMG_5431.webp

In een warmere omgeving heb ik de remmerij kunnen spuiten. Op advies van de lakspeciaalzaak de boel voorbereid, een epoxy primer, een lak op maat (Phoenix Gelb, BMW kleur), met daarover een 2 componenten blanke lak aangebracht. Vanmiddag Een laagje Gyeon Rim erover. Klaar om te reviseren komende week.
tempImage5dO88B.webp

Zo, eerst lang genoeg getypt. Straks verder.

Bijlagen

• tempImagetlqXza.webp
    tempImagetlqXza.webp
    285,3 KB · Weergaven: 23
  • IMG_5431.webp
    IMG_5431.webp
    13,3 KB · Weergaven: 11
  • tempImage6ca5Kb.webp
    tempImage6ca5Kb.webp
    188,8 KB · Weergaven: 19
  • tempImageUoDhD6.webp
    tempImageUoDhD6.webp
    96,7 KB · Weergaven: 17
  • tempImageLeVhhh.webp
    tempImageLeVhhh.webp
    120,2 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Lekker bezig.

Ja dat driften is super gaaf om te doen. Jammer dat Weeze niet meer open is. Ging daar vaak heen met maatje van me.

Bijlagen

• MSC-20151121-288-3.webp
    MSC-20151121-288-3.webp
    57,6 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Reacties: Smotske en RoCo
Een tweede stuur opnieuw laten bekleden in “nappa” leder. Van dezelfde leverancier als die van BMW in die tijd, dus dichterbij nieuw wordt het niet. Ook zijn 2 vlakken in de achterbank vervangen. Kon toch niet gerepareerd worden, maar het is zo goed gedaan dat je er maar heel weinig van ziet. Klein beetje kleur verschil, maar dat is te klein om er wat van te vinden. Huidige achterbank is ook al z’n 18jaar oud.
IMG_5768.webp
IMG_5761.webp

Carbonen cover op het stuur is nog even wennen, maar vind het wel wat. Er zit al genoeg zwart plastic in het interieur.

IMG_5790.webp

Regulier onderhoud is ook weer gedaan. Filtertjes en olie.

IMG_5824.webp

Ik was fanatiek bezig met de remklauwen. Heb ik per ongeluk toch van de remklauw RV schroefdraad beschadigd. Dat moet eerst gefixed worden dus alleen achter gedaan. Verse klauwen met Ferodo Racing blokken. Sportieve straatblokken die ook goed een sessie op het circuit kunnen hebben. “Phoenix gelb” is toch net even wat subtieler dan wegen belijning geel.
IMG_5810.webp
IMG_5811.webp

De schijven hebben toch wel iets te krom. Hopelijk kan dat wat bijtrekken naar de rit naar Hattem toe morgen voor de Meet&Greet. Morgenochtend nog ff snel met een detailer er om heen en dan het mooie weer in!