Zo, veel gedaan sinds december. Zal vaker een postje maken ipv hele lange. Maar hier gaan we dan.
Eerst volgende op de planning was een goede interieur detail. Auto was schoon en netjes, maar na zelf goed schoonmaken is het toch weer een stukje meer eigen.
Sommige plastic delen plakten nogal. Hoopte dat het niet zo zou zijn, maar toch wel. Sticky plastic. Soft touch coating die oud word gaat dan plakken door de weekmakers die dan verdwijnen. Zijkant van het middelconsole was echt erg. 1 veeg en je kon alles van microvezel wel weg doen.
Een klein stukje trim als proef gebruikt. Het mega sterke
Nanolex ex-glue gaf niet het gewenste resultaat, alleen alcohol. Om werkruimte en om mijzelf het makkelijker te maken de stoelen eruit gehaald. Accuutje even los, zodat ik geen vervelende storingen krijg.
Had er al ontzettend zin in, in deze fijne klus. not. Maar na een middag was het resultaat er wel, dus blij mee.
Zonder stoelen was het ook een goed moment om het tapijt aan te pakken. Rechts achter zat een rare bruine vlek. Wel even mee bezig geweest. PBW APC+D had het meeste effect. Extractor maakte een paar uurtjes.
Net als bij de Z4 was er een ventilatierooster kaduk, maar goed te repareren.
Leder verzorgd met Gliptone, niet te veel aandacht aan het stuur gegeven, die gaat er toch uit.
Alles fris en schoon. En de geur van Gliptone blijft echt heerlijk.
In de koude dagen in december lekker door gegaan. Een goed passende kofferbakspoiler gevonden. Niet van BMW zelf, maar een hele goede namaak. Past perfect. Het kan dus toch.
Onto the next! Via marktplaats vond ik voor een hele fijne prijs een complete set remmen. Werkend, maar erg lelijk. Net mijn ding wat.
In het verleden heb ik een aantal Zundapp en Puch brommers gerestaureerd. Brandstoftanks waren altijd roestig en vuil van binnen. Die deed ik dan vullen met citroenzuur en bakingsoda in warm water, en dat een dag laten inwerken. Allemachtig wat kwam er dan altijd een hoop meuk uit. Ditzelfde geprobeerd met de remmerij. Een deel in een emmer, en deel in de Zie-zie-machine, de ultrasoonreiniger, daarna met een zachte staalborstel erover en de rode lak kwam er zo af, samen met alle vervuiling. De oude (OEM?) zwarte poedercoating bleef zo goed zitten dat ik die heb laten zitten en niet nog ging laten stralen.
Hierna alles opgeruwd en corrosie weg gehaald en ontvet. Wachten op warmer weer. In afgelopen januari...
Ondertussen had ik een aantal dezelfde maar van verschillende webshops diffusors ontvangen. Allemaal hetzelfde verhaal. GEEN GOEDE PASSING! Om gek van te worden. Schijnbaar gebruikt iedereen dezelfde mal, maar ik blijf het wel mooi vinden. Ooit. Maybe. Alles weer geretourneerd.
Ook had ik een 2de stuurwiel kunnen scoren die slecht was opgeknapt. Goed stuurtje om wel goed op te laten knappen.
Toen was het tijd voor lol! Ingeschreven voor een driftcursus om zo meer en op een veilige manier de M3 beter te leren kennen. En ook de potentie van de M3 goed te kunnen gebruiken. RDW testcentrum in Lelystad, bochtje rechts, bochtje links, na de koffiepauze een parcourtje. Man wat is dat vet om te doen. Zo gaaf! Iedereen rijd met een grote grijns. Fijne instructeurs, goede locatie, en na een lange ochtend is het ook prima geweest. Flinke aanrader!!
In een warmere omgeving heb ik de remmerij kunnen spuiten. Op advies van de lakspeciaalzaak de boel voorbereid, een epoxy primer, een lak op maat (Phoenix Gelb, BMW kleur), met daarover een 2 componenten blanke lak aangebracht. Vanmiddag Een laagje
Gyeon Rim erover. Klaar om te reviseren komende week.
Zo, eerst lang genoeg getypt. Straks verder.