• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 308 1.6vti

Wittereus

Detailing addict
25 jan 2012
467
65
45
Melick
Sooooowwww, da's lang geleden:cool:

Ondertussen wat jaren ouder en nog steeds in bezit van de Grand Picasso.
Weinig aan de hobby van poetsen kunnen doen, maar nu zal hij weer een beetje leven in geblazen gaan worden.
We worden komende zaterdag nieuwe bezitters van een 2008 Peugeot 308 welke ik eens goed onderhanden ga nemen.
Ook al nieuwe supplies op de kop getikt:
IMG_20190103_185352_0.jpg


Zaterdag dus de auto ophalen en dan volgen wat before foto's.
Wat aangepakt moet worden:
- motor ruimte
- complete buitenkant reinigen en mss polijsten
- velgen
- complete binnenkant ontsmetten
- koplampen polijsten ivm aangetast en UV laag.
 
Welkom terug!

We zijn benieuwd naar de foto's van de 308 ;)

Mn vader heeft er ook een gehad. Ook een 1.6 vti. Zelf vind ik t een mooie auto!
 
Laatst bewerkt:
Cool! Veel plezier met je nieuwe producten.

Ben erg benieuwd naar de producten van Wowo's
We zien de foto’s wel voorbij komen
 
Thanks mannen:cool:

Dattie olie lust vind ik niet gek en ben ik ook al gewend: de Picasso heeft er ondertussen 360.000 km opstaan en loopt nog als vanouds, maar wel met er een slokje olie op zijn tijd:innocent:
 
Welkom terug, en mooi man: een Peugeot! :)
Een hatchback, SW of CC?
Ach, ik zie de foto's wel (weten we meteen welke kleur de Leeuw heeft ;))
En niet alleen de buitenkant reinigen of polijsten: ook beschermen!
Eventueel de koplampen eerst schuren met juiste schuurpapier alvorens te polijsten.
 
Is een hatchback Kees. En natuurlijk ga ik hem ook beschermen; is niet mijn eerste detail:innocent:

De WOWOs heb ik nog niet kunnen proberen.
Ik vind de aangegeven verdunningo p de verpakking wel heel erg zuinig, maar we gaan het zien.

Hierbij de "before" foto's:

Zoals zo vaak van een afstandje best netjes;
p5pb16732317.jpg


Motorrruimte kan ook wat liefde gebruiken;
p5pb16732319.jpg

p5pb16732321.jpg


Ik vind dit model een mooie smoel hebben met de neus en die rechthoekige mistlichten!:
p5pb16732322.jpg

Bovenop de lampen zit de oxidatie. Deze ga ik dmv wetsanden en polijsten eruit halen en dan beschermen met een 2K blanke lak!
p5pb16732323.jpg


De bijrijdersstoel heeft wat schade opgelopen en die hoop ik te verminderen dmv een kleding scheer-apparaat;)
Ook gaat de gehele bekleding onderhanden genomen worden dmv APC, zachte borstel en een extractor!
p5pb16732324.jpg


p5pb16732326.jpg


Hier valt meteen de rubberlaag op die begint los te laten. Deze ga ik compleet veriwjderen omdat ik dat dan mooier vind.
Maar deze foto is vooral om de vuiligheid in de bekleding te laten zien (onder de plek waar de rubber heeft losgelaten). Dit is echt zo'n auto waar de vorige eigenaar nooit het interieur heeft schoongemaakt, maar daardoor ook maar minimale beschadigingen aan de hardplastic delen heeft veroorzaakt!
p5pb16732327.jpg


Wielen haal ik er af om ze goed te kunnen reiningen, maar ook om de remmen te kunnen controleren;)
p5pb16732328.jpg


p5pb16732329.jpg



Linker achteraam:(
Gelukkig is het vooral vuil:)
p5pb16732330.jpg


p5pb16732331.jpg


Mijn vrouw vond hem zo vies dat ze tijdens de thuisrit de hendels met ontsmettingsdoekjes heeft proberen te reiningen, maar wij weten beter;)
p5pb16732333.jpg
 
Mooie auto! Maar wat een vies hok. ;)

Wat betreft die stoel... Mn vader had t ook met zijn 308. Die heeft toen heel voorzichtig met een aansteker die losse stofjes weg gebrand. Wel een natte doek erbij houden! Bij ons zag je er echt helemaal niks meer van :)

Veel succes!
 
Mooie 308, maar wat een vieze wagen, zeg! Die verdiend heel wat TLC.....
Voor de kleine priegel-werkjes bij interieur-reiniging kan ik de Cyber Clean "slijm" aanbevelen: werkt zeer goed!
Op de foto's van de velg/remschijf lijkt de remschijf al aardig versleten; in ieder geval zit er al een aardige roestrand op. Tijdens de APK van onze 206CC hadden de remschijven ook zo'n roestrand (bepaalde dikte is afkeur) en is door de monteur met een slijptol bijgewerkt.
Succes met schoonmaken!
 
Bedankt voor de leuke reacties; het is inderdaad een mooie uitdaging!

Vanmorgen om 10.00uur begonnen en om 18.00ur klaar net voordat het vrouwtje hem nodig had om te werken:joy:

Spullen klaar gezet:
p5pb16735347.jpg

Ik ben begonnen met de stoelen eruit te halen en deze te reinigen:
p5pb16735348.jpg

Het was echt heel goor, maar ik heb erger gezien:innocent:
p5pb16735349.jpg

p5pb16735373.jpg

p5pb16735374.jpg

We hebben er zelfs 2,11EUR aan overgehouden:joy:

De stoel rails heb ik met de HD afgespoten:
p5pb16735350.jpg

p5pb16735351.jpg


Zo goor die hoofdsteunen:scream::
p5pb16735362.jpg

p5pb16735365.jpg

Ik heb de stoelen met 1:5 WOWOs APC ingespoten en geborsteld met een zachte bekleding borstel en daarna met schoonwater in de extractor uitgezogen:
p5pb16735377.jpg

p5pb16735382.jpg

De "beschadiging" op de bestuurders stoel heb ik met een goedkoop (acétion) kleding scheerapparaat een een schaar voor 90% eruit gekegen.
p5pb16735352.jpg

p5pb16735356.jpg

p5pb16735360.jpg

Mss dat ik nog eens voor de tip van RoyR ga:cool:

Vloerbekleding heb ik uitgezogen een met een harde borstel geborsteld. Plakspul heb ik met 1:5 WOWOs ingeborsteld en met een doek opgeveegd.
p5pb16735386.jpg

Alle interieur delen ingeborsteld met 1:5 WOWO's
p5pb16735389.jpg

p5pb16735390.jpg

p5pb16735391.jpg

Dat kwam er van de interieur delen af:scream::
p5pb16735392.jpg

O en dan hebben we nog de tankklep:mask::
p5pb16735393.jpg

p5pb16735394.jpg

Helaas geen after foto, maar ik denk dat jullie heel goed kunnen indenken hoe die eruit ziet:innocent:


Ik heb hem alleen ff kunnen wassen. Wel alle spleten, emblemen en rubbers met 1:5 WOWOs ingeborsteld.
Viel mee hoe vies hij van buiten was.
Wel zat er ongeveer een kilo zand in de spatbordranden (helaas geen foto van)
p5pb16735395.jpg

p5pb16735400.jpg

De velgen heb ik voor 80% schoon gekregen.
Ik heb ze niet meer gedemonteerd omdat ik er geen tijd voor had.
De schijven controleer ik op dikte en als ze te dun zijn komen er nieuwe op!
De banden heb ik met 1:3 dasty schoongemaakt en zullen een volgende keer van bandenzwart voorzien worden.
p5pb16735397.jpg

p5pb16735398.jpg


Dat ziet er toch een stuk beter uit na een goede reiniging en een laagje poorboys!
p5pb16735402.jpg

Stuurwiel wordt nog vervangen, maar de vrouw wil er mss een hoes omheen:sleeping:
p5pb16735405.jpg


Vieze vetvlekken ook weg:
p5pb16735406.jpg

p5pb16735407.jpg

p5pb16735409.jpg


Ook de motorruimte kort onderhanden genomen met wat WOWO's 1:5. Bij een volgende wasbeurt zal ik ook wat delen met trimrestorer behandelen.
p5pb16735412.jpg


Mijn verontschuldigingen voor de slechte kwaliteit foto's; de volgende keer maak ik ze weer met de camera en niet mijn flut telefoon:yum
 
Laatst bewerkt:
Wauw. Heerlijk dit toch! Serieus opgeknapt

Wat een beetje liefde al niet kan doen haha.

Kun je de stoelen zo te demonteren zonder gezeik achteraf?
 
Op mijn werk hebben we zo’n auto als pool auto als er mensen naar meetings moeten enzo. Het ding ziet er uit om op te schieten. Heb er eens een uurtje of 2 ingestoken met schoonmaken en stofzuigen maar heel eerlijk gezegd verafschuw ik het gebruikte materiaal van de vloerbedekking...zo’n ruwe, grove vloerbedekking is lastig echt schoon te krijgen. Goeie zet om de stoelen te demonteren. Heb je de rails weer voorzien vet tussen de glijdende delen?
 
Voordeel van zo´n vieze bak is dat je er zoveel resultaat mee kunt halen. Goed je best gedaan, is netjes geworden al!
 
Kun je de stoelen zo te demonteren zonder gezeik achteraf?

Hangt ervan af of er stoel-airbags in zitten (vast wel....): zonder plofkussen is het geen probleem, met daarintegen zul je eerst de accu moeten loskoppelen, kans dat zo'n airbag zichzelf activeert is aanwezig. Ook eventuele electrische storingen zouden nadien kunnen optreden. (geen ervaring mee, maar ooit gelezen op een Peugeot-forum).

Die 308 is al wel flink opgeknapt, ook al heb je nog niet alles naar tevredenheid aangepakt!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ow, ff vergeten. Maar klopt wat je typt.
Er zitten airbags in (wat een gewicht:)), maar ik ben vergeten de accu los te koppelen:worried:

Gelukkig goed gegaan!

Wel vandaag ff in de garage een foutmelding moeten laten terugzetten. Hij gaf een check engine foutmelding op het dashboard.
Waarschijnlijk door het afspuiten van de motor.
Volgende keer doe ik het met borstels en oude doeken.
Ik heb nooit problemen gehad met het afspuiten van de motor, maar nu wel en dus weer wat geleerd:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: RoyR

Vergelijkbare onderwerpen