• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 308 met Waxoyllaagje...

Patrick van Megen

Detailing trainee
3 aug 2015
11
32
45
Ik heb een nieuwe Peugeot 308 aangeschaft met een Waxoyl laagje erop. Na het lezen van de test hier op het forum ben ik er achter dat ik dat beter niet had laten aanbrengen. Maar dat kan ik niet meer terugdraaien… Nu wil ik mijn auto netjes gaan bijhouden en heb dat bij mijn 208 ook wel gedaan maar na een tijdje is dat toch wat versloft.

Dit heb ik ondertussen aangeschaft;
Born to be Mild shampoo
Wookie’s fist
Delirium orange drying towel
Monello Vetro Bianco voor de randen

Voor de wielen
Hot Rims All Wheel & Tire
Four finger Wool Wheel mitt
Gloss tyre dressing

Nu was ik de auto iedere week met bovenstaande producten en ga er dan met PB Spray & Gloss overheen om hem weer te laten blinken. De ramen doe ik ook met PB S&G en dat gaat niet slecht.

Nu wil ik de auto in ieder geval voor de winter voorzien van een nieuwe wax/sealant laag geven, die Waxoyl zal er dan waarschijnlijk toch wel af zijn. Na het normaal wassen van de auto (zie boven) zou ik dan a.d.h.v. het forum onderstaande stappen uitvoeren;

Kleien van de auto met de Mothers Clay bar set
Polijsten lijkt me niet nodig een cleaner lijkt me genoeg; PB Professional Polish
Vervolgens een glaze; PB Black Hole
En als laatste een sealant; PB Pure Sealant EX-P

Ruim ik hiermee de resten van de Waxoyl helemaal op? Ik zie het eigenlijk nu ook al niet op de auto zitten maar ze zullen het er vast opgesmeerd hebben.
 
Met het kleien haal je eigenlijk alles van je lak af, dus ook de wax of sealant die erop zit. Dus ja, hiermee is de Waxoyl volledig verdwenen.

Btw, hoe zie je dat het er nu al niet op zit? Geen beading?
 
Hoe dan wel? Zo was het in het begin...
conv_2400.jpg
 
Kleien haalt vervuiling op het oppervlak weg. Er zal vast een beetje wax mee sneuvelen, maar er zal genoeg blijven zitten.
Een cleaner als Professional Polish zal zoals gezegd meer effect hebben.
Rondje kleien en daarna Professional Polish dus.
 
Wat een reacties, dank! Daar heb ik al wat aan!
Zou het tot de herfst mog​elijk zijn om de huidige Waxoyl goed te wassen en daar een PB Black Hole op te zetten of moet die Waxoyl er zo snel mogelijk af?
 
Als je nog een beetje waarde hecht aan je Waxoyl laagje en als het nog wat effect heeft, kun je het best laten zitten. Heb je er in elk geval niet voor niets voor betaald. :-D

En anders lekker aan de slag gaan.
 
Als je nu de auto behandeld is het wel heel lang tot het voorjaar van 2016. Dat houd geen wax uit.
Mooiste is nu behandelen, en ervaring opdoen. En tegen de winter herhalen.
Dan heeft de auto maximale bescherming en zodra het in het voorjaar van 2016 warmer word begin je weer opnieuw.
 
Patrick van Megen;n427324 zei:
De geschreven werkwijze is volgens jullie de goede? Dan ga ik de boel bestellen want idd in de herfst komt er natuurlijk niks van...
Ex-p= Sealent en die hechten het best op een kale lak zonder glaze.
Waarom knal je niet een laagje Collinite over je waxoil ?
Mocht je ooit nog Blackhole willen gebruiken kan die colli daar ook best overheen.
 
845 verwerkt het makkelijkste maar 476/915 zijn ook makkelijk te verwerken en erg goed. De 915 moet je gewoon heel dun/bijna onzichtbaar aanbrengen en dan is het ook gewoon een super makkelijke wax . Gewoon paneel voor paneel werken .
 
Ja, maar wel een (veeeeel) duurdere optie. En ik betwijfel of 'ie net zo lang blijft zitten als de Collinite waxen.