Het was alweer lang geleden dat ik lekker gedetailed heb... :s maar vandaag mocht ik weer,^^
Een collega had vrijdag een andere auto opgehaald, maar deze moest even gepoetst worden...
Zo zag de wagen eruit vanmorgen vroeg...
Zoals jullie kunnen zien was er werk aan de winkel, vanmorgen om 7:00 uur begonnen aan deze klus...
Begonnen om alle naden, kieren, rubbers, sponningen met veel Meguiars APC (1:4) te reinigen icm een kwast, daarna alles naspoelen met veel water
Kentekenplaten verwijderd, klaar om te wassen. Gekozen voor de NXT shampoo icm The Bone. Overal zat eigenlijk een soort van groene aanslag, met hard wrijven ging het meeste weg...
Wat niet tijdens het wassen weg ging, heb ik verwijderd met Meg's blauwe klei en Last Touch. Dat kleien absoluut noodzakelijk is zie je hieronder :idee
Na het kleien de wagen gedroogd met diverse microfibers, de wagen was klaar voor de testspot... een aantal combi's geprobeerd maar uiteindelijk gekozen voor de Poorboys SSR 2.5 met een Meguiars polishing pad (8006), dit gaf een mooi resultaat, niet alle krasjes of swirls zijn eruit maar voor deze klus was het voldoende...
Even een tip :idee : ik bekijk bijna nooit van tevoren een auto, meestal maak ik gewoon een vaste prijs maar dat doe ik vanaf vandaag nooit meer :schaam als ik bij deze wagen van te voren had geweten hoe de auto er aan toe was had ik de prijs minimaal verdubbeld !!!
Man wat kun je je hierop verkijken zeg! Gistermiddag zag ik de auto voor het eerst, mijn eerste indruk was redelijk positief, tot ik de deuren opende, de kofferbak opende wat een bagger zat hier verstopt!
Ook de lak was er veeeel slechter aan toe dan ik in eerste instantie in de gaten had... er was een of andere beun de beunhaas aan het spuiten geweest 8-o totaal geen glans, dit was na een rondje SSR 2.5!
Ook was er erg slecht afgeplakt...en voldoende overspray welke niet wegging met blauwe Meg klei
Afijn, na de SSR 2.5 vond ik het niet nodig om na te behandelen met een glaze of polish. In mijn ogen kun je met deze combi mooi finishen, wel heb ik na elk gepolijst deel de Last Touch er even bij gehaald en even gesprayed voor een reeel beeld...
Als wax heb ik gekozen voor de (roze) Smart Wax, een heel groot voordeel van deze wax vind ik dat als het in aanraking komt met water, het geen fluit uitmaakt!
De bandjes en al het rubber en exterieur kunststof heb ik behandeld met een padje en Meguairs All Season Dressing
De bescherming van de Smart Wax is dik in orde, en de lak word er echt superglad van! Hieronder is de wax aan het "curen"
Omdat de wax aan het curen was, kon ik verder met de binnenkant. Wat een werk zeg, daar heb ik me erg op verkeken eerlijk gezegd... normaliter zou ik meer aandacht besteden aan het exterieur, maar ik had ook een bepaalde tijdsdruk...
Het hele interieur heb ik als volgt behandeld, alle kunststof (dashboard, deurpanelen etc) insprayen met APC 1:4 en inwerken met een kwast, daarna zoveel als mogelijk wegzuigen met de extractor! en daarna weer afnemen met microfibers... dat het geen overbodige luxe was kun je hier zien...
Na dit alles heb ik de matjes ook even onderworpen aan de extractor icm bijgeleverd schoonmaakmiddel, wat een fantastisch apparaat
Tot slot nog wat "afters" ik heb een beetje zitten stoeien met het "F" getal op de camera, maar daardoor zijn een aantal foto's wel erg overbelicht... sorry daarvoor
Het was verdomd lekker om weer eens een dagje te detailen, ik wil me alleen nog meer verdiepen in de camera en diens instellingen voor mooie pics!
Thanx voor het lezen cq kijken van dit verslagje
Een collega had vrijdag een andere auto opgehaald, maar deze moest even gepoetst worden...
Zo zag de wagen eruit vanmorgen vroeg...
Zoals jullie kunnen zien was er werk aan de winkel, vanmorgen om 7:00 uur begonnen aan deze klus...
Begonnen om alle naden, kieren, rubbers, sponningen met veel Meguiars APC (1:4) te reinigen icm een kwast, daarna alles naspoelen met veel water
Kentekenplaten verwijderd, klaar om te wassen. Gekozen voor de NXT shampoo icm The Bone. Overal zat eigenlijk een soort van groene aanslag, met hard wrijven ging het meeste weg...
Wat niet tijdens het wassen weg ging, heb ik verwijderd met Meg's blauwe klei en Last Touch. Dat kleien absoluut noodzakelijk is zie je hieronder :idee
Na het kleien de wagen gedroogd met diverse microfibers, de wagen was klaar voor de testspot... een aantal combi's geprobeerd maar uiteindelijk gekozen voor de Poorboys SSR 2.5 met een Meguiars polishing pad (8006), dit gaf een mooi resultaat, niet alle krasjes of swirls zijn eruit maar voor deze klus was het voldoende...
Even een tip :idee : ik bekijk bijna nooit van tevoren een auto, meestal maak ik gewoon een vaste prijs maar dat doe ik vanaf vandaag nooit meer :schaam als ik bij deze wagen van te voren had geweten hoe de auto er aan toe was had ik de prijs minimaal verdubbeld !!!
Man wat kun je je hierop verkijken zeg! Gistermiddag zag ik de auto voor het eerst, mijn eerste indruk was redelijk positief, tot ik de deuren opende, de kofferbak opende wat een bagger zat hier verstopt!
Ook de lak was er veeeel slechter aan toe dan ik in eerste instantie in de gaten had... er was een of andere beun de beunhaas aan het spuiten geweest 8-o totaal geen glans, dit was na een rondje SSR 2.5!
Ook was er erg slecht afgeplakt...en voldoende overspray welke niet wegging met blauwe Meg klei
Afijn, na de SSR 2.5 vond ik het niet nodig om na te behandelen met een glaze of polish. In mijn ogen kun je met deze combi mooi finishen, wel heb ik na elk gepolijst deel de Last Touch er even bij gehaald en even gesprayed voor een reeel beeld...
Als wax heb ik gekozen voor de (roze) Smart Wax, een heel groot voordeel van deze wax vind ik dat als het in aanraking komt met water, het geen fluit uitmaakt!
De bandjes en al het rubber en exterieur kunststof heb ik behandeld met een padje en Meguairs All Season Dressing
De bescherming van de Smart Wax is dik in orde, en de lak word er echt superglad van! Hieronder is de wax aan het "curen"
Omdat de wax aan het curen was, kon ik verder met de binnenkant. Wat een werk zeg, daar heb ik me erg op verkeken eerlijk gezegd... normaliter zou ik meer aandacht besteden aan het exterieur, maar ik had ook een bepaalde tijdsdruk...
Het hele interieur heb ik als volgt behandeld, alle kunststof (dashboard, deurpanelen etc) insprayen met APC 1:4 en inwerken met een kwast, daarna zoveel als mogelijk wegzuigen met de extractor! en daarna weer afnemen met microfibers... dat het geen overbodige luxe was kun je hier zien...
Na dit alles heb ik de matjes ook even onderworpen aan de extractor icm bijgeleverd schoonmaakmiddel, wat een fantastisch apparaat
Tot slot nog wat "afters" ik heb een beetje zitten stoeien met het "F" getal op de camera, maar daardoor zijn een aantal foto's wel erg overbelicht... sorry daarvoor
Het was verdomd lekker om weer eens een dagje te detailen, ik wil me alleen nog meer verdiepen in de camera en diens instellingen voor mooie pics!
Thanx voor het lezen cq kijken van dit verslagje