• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot gek die gaat detailen :)

Joep83

Detailing trainee
6 aug 2014
9
32
40
Hoi allemaal,

Wel had ik al een vraag gesteld, maar mezelf nog niet voorgesteld, dus bij dezen :)

Ik ben Joep en al vanaf jongs aan opgegroeid met Peugeot. Zelf heb ik nu 4 Peugeots in bezit en mijn vriendin 1:

'92 405 GL 1.6 8v (Blanc)
'95 306 Cabrio 2.0 8v (Noir Kazan)
'96 306 XSI 2.0 8v (Blue Sigma)
'98 306 GTI6 2.0 16v RFS (Rouge Lucifer)

'08 207 XS Pack 1.6 16v VTi LPG3 (Rouge Lucifer)

Een jaar geleden een heel Monello arsenaal aangeschaft i.c.m. DAP900 maar door verhuizing nooit aan toegekomen om een keer de auto's flink onder handen te nemen.
Nu wil ik wat ervaring op gaan doen op het gebied van detailen.

Hierover heb ik al in het volgende topic een vraag gesteld:

https://forum.Carclean.com/threads/vraag-m-b-t-gebruik-middelen-en-dap900-pads.13788/

Wat ik al aan middelen heb:

Monello Magico Foam (voor spuitlans)
Monello-klei i.c.m. met Monello Perfetto

Monello Inizio
Monello Mezzo
Monello Finale

Heb Monello Spruzzo staan om resten te verweideren.

Dan heb ik nog Black Hole staan om de diepe kleur op te halen. Als sealant heb ik Poorboys EX-P staan.

Voor de wielen gebruikte ik voorheen Iron-X maar wil nu over gaan op Monello Non-Ferro. Een shampoo heb ik nog niet, maar daarvoor zit ik te denken aan Dodo Juice Born to be mild.

Ik ga dit forum gebruiken om veel informatie te vinden, ervaringen van anderen te kennen en hopelijk veel hulp te krijgen zodat ik in de toekomst zelf ook anderen van kennis en hulp kan voorzien.

Groeten,

Joep

Wat plaatjes van de te poesten auto's:
dsc4681p.jpg


dsc4680e.jpg


dsc4346small.jpg


dsc4333small.jpg


Nog 2 crappy foto's van de cabrio:
bf8d.jpg


eznw.jpg


En 2 crappy foto's van de 405:
au8y.jpg


6t05.jpg
 
Welkom op het forum

Genoeg auto's om je poetskwaliteiten op te botvieren!

Ik moet altijd andere om projecten vragen ;)
 
Welkom Joep.
Leuke auto's. Leuk die 306 GTI. Doet me denken aan mijn zilvergrijze 306XS HDi destijds. Zelfde looks, ietsje minder power. ;)
 
Bedankt voor het welkom! :)

Projecten heb ik genoeg ;)

Naast detailen ben ik bezig met het uitbouwen van de motor van de XSI om daar een GTI blok in te hangen. De cabrio heeft een kapotte kachelslang, dat gaat ook nog wat werk zijn...

Als de XSI klaar is, mag die ook wel eens flink gewassen worden. Heeft een lange tijd buiten gestaan en zit dus wat alg hier en daar.

De cabrio zit gewoon flink onder het bouwstof...
 
Bedankt voor het warme welkom!

Afgelopen zaterdag tijdens de SSS nog de laatste spullen aangeschaft. Maar zaterdag ook even de foam-lans van Monello geprobeerd op de 207. Moest even door hebben dat PA helemaal op "-" moest staan :p

Verder PERL eens geprobeerd aangezien ik dat toch had staan. Voorheen gebruikte ik Turtle Wax Black Chrome. Beetje een gedoe dat spul, maar na een paar laagjes werkte het prima. PERL daarentegen werkt super! Nog nooit zo'n als nieuw kunststof gehad. Eerst 1:3 verdund en daarna op een spons gespoten om het aan te brengen. Afvegen met doekje en klaar!

Ook heb ik Auto Glym Car Glas Polish geprobeerd. Ook dat werkt super! Eindelijk de plakkerige troep van de ruit af!

Kan niet wachten tot ik met de DAP900 aan de slag kan op mijn GTI!
 
Hoi Wesley,

Inderdaad. Ik ben ook actief op het autoweekforum...

Update omtrent detailen: geen goed genoeg weer gehad... :(