• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot rijder stelt zich voor

Esprit 207

Detailing rookie
27 jul 2010
2
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Martin woonachtig in zuid-holland en ben al aardig verslingerd geraakt aan het detailen van mijn auto. Ik volg het forum nu ruim één jaar en vond het nu wel eens tijd worden om mijzelf voor te stellen. Ik rij momenteel in een Peugeot 207 SW niet omdat dit nu de mooiste auto is welke je kunt kopen maar wel omdat hij vrij praktisch is. Hieronder een drietal plaatjes voor de liefhebbers.

snc00193x.webp

p1040557x.webp

p1040335x.webp

Mijn auto onderhoud ik momenteel als volgt:
- Was hem één keer per week uiteraard met het handje in een waxbox in de buurt
- Ik was hem met born to be mild shampo en vul de emmer met osmose water
- Ééns per 6 maanden wordt hij gekleid met de morhers kleiset, wat mij prima bevalt
- Ongeveer om de maand zorg ik voor een vers laagje wax, de waxen welke ik heb zijn Mequiars NXT, Mequiars M16, DJ Purple Haze, DJ Blue velvet en Colonite 915.
- Als ik de auto heb gewassen en niet ga waxen dan loop ik de auto altijd na met een quick detailer zoals PB Spray & Gloss of PB Quick detailer +
- De velgen wax ik niet maar hou ik wel goed schoon met PB Spray and rise aangelengd met water
- Banden dressings heb ik ook maar zie de meerwaarde daarvan niet zo direct

Het beste wax resultaat heb ik tot op heden behaald met de M16, wat een geweldige wax is dat ! En qua quick detailer vind ik de spray & gloss een uitschieter.
Een Dap 500 heb ik overigens ook maar ben nooit verder gekomen dan de motorkap met Monelle Finale in combinatie met LC wit.

Binnenkort staat mij een geweldige uitdaging te wachten, de auto van mijn zus zit geheel onder de verf. Waarschijnlijk vondt iemand in de buurt het leuk om een spuitbus witte verf op z’n kop over de auto leeg te spuiten. De auto zit werkelijk helamaal onder de witte stippen wel een ziljoen, op een bordeau rode auto wel te verstaan. Met de mothers klei krijg ik het niet weg, en polijsten gaat heel erg moeizaam. Hierom ben ik gisteren langs CC geweest om advies in te winnen voor dit project, heb een paarse klei meegenomen van DJ deze zou moeten voldoen. Vervolgens dient de auto dan in zijn geheel wel gepolijst te worden ivm marring. Ik ben momenteel nog wat moed aan het verzamelen om deze klus aan te gaan, en op dit moment is de auto nog mee op vakantie, over circa 3 weken mag ik aan de gang. Suggesties hiervoor zijn van harte welkom.

Groeten,

Martin

Welkom,

Nette auto toch, al hebben de Fransen de laatste tijd een voorliefde voor droevige spiegels (ze hangen zo)
Sterkte met de spetterauto, wellicht is er een forumlid in de buurt die een handje uit wil steken.

Hans

Welkom, leuke auto en mooie foto in de sneeuw:love

RedCat zei:
Welkom,

Nette auto toch, al hebben de Fransen de laatste tijd een voorliefde voor droevige spiegels (ze hangen zo)
Sterkte met de spetterauto, wellicht is er een forumlid in de buurt die een handje uit wil steken.

Hans

Idd, is mij ook wel eens opgevallen, ze hangen echt;-p

Hallo allemaal,

Dank jullie, ik voel me al thuis op het forum.
De spiegels op de 207 vind ik zelf ook niet geweldig, maar ja ben een half jaar geleden vader geworden en dan mag je ineens heel wat meer rommel vervoeren als je even weg wilt.

Ik heb hiervoor een ford fiesta gereden en moet toch zeggen de 207 rijdt wat mij betreft een stuk beter.
In de 207 zit wel wat meer vermogen als toender tijd in de fiesta maar hij rijdt ook soepeler behalve het schakelen, dat is zeker met een koude motor echt een soort "harken".

Heb vandaag weer even mijn auto gewassen en moet zeggen als hij schoon is en blinkt dan valt ermee te leven.
Wat mij overigens wel weer opviel dat is dat PB qd+ echt lastig goed uit te poetsen is, er zou carnuba wax inzitten maar om hem echt geheel zonder strepen op te wrijven moet je wel even de tijd nemen. PB spray & gloss is wat dat betreft makkelijker.

Martin