• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pim

Pim

Detailing trainee
26 mei 2010
10
47
Zo ook maar is aanmelden.

Mijn naam is Pim en ik kom uit het oosten van het land. Ik studeer in deeltijd en werk daarnaast in de autobranche waar ik mij regelmatig verbaas over het haastwerk van sommige poetsbedrijven. 8-()) Mijn zaterdagmiddag collega is wellicht een bekende van jullie aangezien hij hier ook ergens rondzwerft op het forum onder de naam Remon meen ik.

Na het poetsen van familie voertuigen overgegaan op het poetsen van mijn eigen bromfietsen en later mijn eigen auto's. Zelf rijdt ik in een 10 jaar oude Subaru legacy die aan alle kanten beschadigingen heeft. De vorige eigenaar was zelfs zo slim om de hele auto rondom bij te lakken met een lakstift van een andere kleur en deze vervolgens na te lopen met blanke lak waardoor polijsten met de commandant geen resultaat bood. Ik vond het verder de moeite niet dus heb het maar gelaten. Mijn vader heeft een paar maand geleden een poging gedaan om dit op te lossen door een techniek die jullie allemaal wel bekend is 'wetsanden' noemen jullie dat geloof ik. Mijn pa wist duidelijk niet waar hij mee bezig was want de linkerkant en achterklep heeft nu op sommige plaatsen een grondlak uitstraling :-" Al moet ik zeggen dat het linker voor spatbord redelijk gelukt is.

De andere kant is niet behandelt door pa lief dus mocht er nog is een clinic zijn wil ik de auto wel beschikbaar stellen als studieproject.

Wat wil je dan gaan poetsen denken jullie?

Nou ik ben altijd fan geweest van leuke sportieve auto's en denk ik er dan ook alweer overna een sportieve auto erbij te kopen voor de hobby. Maar gezien mijn beperkte inkomen en studie kan ik de vaste lasten van een leuke sportieve auto (S2000, M3, Boxster etc..) niet goed genoeg dragen aangezien ik altijd alles perfect wil hebben qua onderhoud en uiterlijk. Dit zal nog even 1.5 jaar uitgesteld moeten worden. Tenzij ik na de zomer meer dagen ga werken maargoed dat zien we dan wel weer. Ik rij zelf motor waar ik veel plezier aan beleef. Ik heb nu een paar weken geleden een Honda VFR gekocht waar ik nu mee bezig ben. 20 jaar lang af en toe een emmertje dreft en een autoborstel maakt een motorfiets ook weer een uitdaging :D

Mijn laatste detail projectjes van de afgelopen 1.5 jaar waren mijn ex BMW 328i Coupe en mijn ex Ducati 998.

07112008638.jpg

07112008644.jpg

07112008634.jpg

11112008661.jpg

11112008679.jpg


050720091081.jpg

050720091086.jpg

280620091069.jpg


Deze resultaten zijn bereikt met mequiars wax kit en een flesje cleanerwax. Daarnaast heb ik in de afgelopen jaren een shitload van turtle/sonax/commandant spulletjes bij elkaar geharkt die echt nog wel prima werk willen verichten zolang je zelf maar geduldig bent.

Toch kon ik mij niet weerhouden na het lezen van diverse berichten hier om wat professioneler polijst spul te halen. Dit aangezien de cleanerwax van meguairs bijna geen krasjes verwijdert en ik de groene commandant pot eigenlijk niet zo fijn vind werken (stroef). Daarnaast was mijn action autoshampoo op.

Ik heb de volgende bestelling gedaan en ben zeer benieuwt wat de verschillen zijn met mijn huidige spulletjes.

1 100766 Wolfgang - Auto Bathe - 473ml € 17,99 € 17,99
2 101651 Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 6,98
2 101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 6,98
1 101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 € 15,99 € 15,99
1 101576 Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 € 17,99 € 17,99
1 101025 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99 € 0,00

Zie dat er een mega towel micro fiber doek cadeau is gedaan.. hardstikke leuk gebaar!! (mijn moeder heeft nog genoeg microfiber doekjes liggen die ze voor het aanrecht gebruikt dus had ze daarom niet zelf besteld). Verder heb ik bericht gehad dat het vandaag verzonden is dus ben benieuwt of ik resultaat ga behalen met de bestelde spulletjes.

Nou.. genoeg voorgesteld dacht ik zo :grinning:
 
Schitterende ex-voertuigen, maar ik weet uit eigen ervaring dat een VFR ook heerlijk is.... Die V4 :heart_eyes:


Welkom!!!
 
Welkom,

Mooie spullen, leuke detailobjecten en ...... een poetsbrug 8-())
Dan hebben we het niet meer over een beginner dus.
Succes met sparen en uitgeven

Hans