• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pinnacle Clay Lubricant

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
44
Iemand ervaring met dit product? Mijn PB en Mothers zijn namelijk nu op (nog mijn dank zuidwest10 voor de Mothers) en wil nu wat anders proberen.

Alvast bedankt! :-)^

Ik denk dat weinigen de Pinnacle geprobeerd hebben, zoieso lees of hoor je heel weinig hierover. Wat ik wel jammer vind, want volgens is het wel een merk dat goed is, althans als ik zo naar de prijzen kijk en naar ervaringen van anderen met dit merk.

Maareh heb je al eens Last Touch van Meguiars geprobeerd? Of wil je gewoon de pinnacle proberen?

Dat klopt Tamer, valt mij ook op dat er hier op het forum maar weinig met Pinnacle word gewerkt. Had namelijk bij een bestelling een boekje gekregen met de productlijn van dit merk, en vind er interessante producten bij zitten. De wax a €74 lijkt mij ook wel het proberen waard, maar wacht eerst op de Monello wax.

Wat ik heb gebruikt aan lubes:

Born Slippy: beviel mij redelijk
PB S&W: superspul
Mothers: hetzelfde, ook erg goed
Mequiar's: vond deze ook redelijk

Hopelijk kan iemand mij informeren over de Pinnacle?
Nu twijfel ik tussen de Pinnacle en Valet Pro die zuidwest net noemde.

heb je al eens aan de wolfgang clay lubricant gedacht?

of aan de chemical guys Speedwipe?

deze laatste heb ik een gallon van, dus mocht je wat willen om te proberen hoor ik het wel

kwam het niet uit dezelfde fabriek trouwens? pinnacle en wolfgang?

speciaal voor ontwikkeld
en
alleen voor WG clay

zijn 2 verschillende dingen.

Volgens mij was Pinnacle de natuurlijke lijn en Wolfgang de syntetische.

Volgens mij had Dennis/Dibbuz dit een keer gepost.

Al een topic met ruim 13 reacties maar geen enkele met antwoord op de vraag van TS inderdaad.
Pinnacle is een natuurlijke LIJN Wolfgang de Synthetische LIJN. Niet alleen de wax dus.

Hij wordt niet veel verkocht dus ik verwacht niet zo snel iemand die hem geprobeerd heeft. Ruikt volgens mij een beetje fris en werkt erg lekker van wat ik me kan herinneren (er is ooit een fles gevallen)maar om nou te zeggen dat het prijsverschil het waard is om die te nemen i.p.v. S&W o.i.d. dan moet ik voor MIJ nee zeggen. We hebben ooit iemand gehad die niet tegen de geur van LT en S&W kon en dan is zo'n alternatief natuurlijk erg handig. Al had de klant in kwestie de Wolfgang genomen maar het gaat om het idee.

Bedankt Dennis! Hij is inderdaad wel vrij prijzig. Is het al klaar voor gebruik, of kun je het nog verdunnen? Anders ga ik gewoon voor vertrouwd: S&W of ga Valet eens proberen.

Verdunnen zou ik echt niet weten, zou misschien kunnen maar hoe meer je verdunt des te minder wordt het lubricicerend vermogen.

Ik heb de Pinnacle Clay Lubricant momenteel in gebruik in combinatie met Smartclay.
Voorheen heb ik de Smarclay ook gebruikt met CG Luber, PB Spray and Wipe (1:1) en ook de
Smartdetailler (1:1) kwam reeds aan de beurt.
Wat de wrijving betreft vind ik de Smartdetail de "stroefste" van de 4 (heeft de toegevoegde carnauba)
hier wat mee te maken ?).
De geur van PB, Smartdetail en CG is zoet te noemen. De Pinnacle heeft een minder uitgesproken maar toch
aangename geur. De Pinnacle verbruikt evenveel als de anderen.
De trigger van de Pinnacle werkt uitstekend. Ik ben tevreden van het resultaat na de kleibeurt.
Is het betr dan de anderen ? Neen. Werkt het minder dan de anderen ? Neen.
Ik ben wel van plan om de Pinnacle te blijven gebruiken. Ik ben er tevreden over en ben ook aan het overschakelen
naar de Pinnacle/Wolfgang lijn.
(ps. De Pinnacle Souveran paste wax na Wolfgang DGPS : voor mij een perfecte combinatie op een deep bronze pearl-lak)

Ik zie net de Pinnacle Clay Lubricant in de aanbieding staat !