• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plamuren

truckerwilco

Detailing addict
21 aug 2011
54
52
Gisteren achterklep op de sloop gehaald. Het erop zetten was geen probleem alleen toen ik de ruitenwisser erop wou zetten zag ik dat de vorige eigenaar zelf een ruitenwisser had geplaatst en het gat niet op de originele plek had geboord. Nu heb ik zelf een gat geboord en nu blijf ik met dat oude gat zitten.

Is dat goed te doen met plamuur en hoe lang werk is het ongeveer inclusief spuiten?

truckerwilco zei:
Gisteren achterklep op de sloop gehaald. Het erop zetten was geen probleem alleen toen ik de ruitenwisser erop wou zetten zag ik dat de vorige eigenaar zelf een ruitenwisser had geplaatst en het gat niet op de originele plek had geboord. Nu heb ik zelf een gat geboord en nu blijf ik met dat oude gat zitten.

Is dat goed te doen met plamuur en hoe lang werk is het ongeveer inclusief spuiten?
Plamuren van zo gat is niet te doen..moet dicht gelast worden met een rond plaatje erin en dan zo glad mogelijk dicht lassen en dan kan er pas een klein laagje plamuur op.

Kun je wel doen, maar de kans dat het plamuur los laat is erg groot! 7mm is vrij groot gat, gewoon dichtlassen met een plaatje, dan wat plamuur eroverheen. Wat eventueel ook zou kunnen is met een glasvezelmatje het gat dichtmaken aan de achterkant, en dan opvullen met plamuur. Maar ik zou gaan voor lassen, is het beste en het mooiste.

Kijk even bij een automaterialenzaak of ze een doorvoer afdichtrubbertje hebben.

Ik weet dat ze in de Peugeot 206 scene vaak de achterruit raamwisser verwijderen en hiervoor een dop in de plaats doen.

Deze dop is volgens mij van aluminiuim met schroefdraad zodat je em van binnenuit kan vastzetten.

Het gaat hier niet over mijn 206 maar over onze Starlet.

Ik heb geen mogelijkheid om te lassen en had gehoopt dat het kon met alleen plamuren. Plamuren en spuiten red ik zelf wel.

Is er misschien iemand in de buurt van Bussum die tijd, zin en de mogelijkheid heeft om er een plaatje in te lassen?

Heb even zitten lezen op internet en lassen is wel het beste.

Het gaat om het afdekplaatje ;)

Bij het verwijderen van de ruitenwisser bij de 206 blijft er een gat in de ruit achter. Glas lassen en plamuren gaat ook niet ... :-d

Je zou dus als alternatief kunnen kijken voor zo'n afdekdop.