• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Volgende week (indien de tijd het toelaat) de Smart cabrio mat wit maken.
Zal hierover een topic malen bij de projecten.

Daarna staan er tevens nog een aantal voertuigen gepland om van kleur te wisselen.
 
Bijna vergeten om de update te posten het zit er nu 1.5maandje op, de kleur is blaze orange geworden ik vind het gaaf wat een ander vindt hate it or love it.

Ben toch voor het afplakken gegaan de plasti dip er af poetsen op nieuwe banden gaat niet zo lekker.
jzR18368.jpg


Eerst 2lagen witte plasti dip (wordt aangeraden om te doen met de blaze kleuren)
bQL18587.jpg


1laag blaze oragen
Gte18620.jpg


3lagen blaze orange
JxX18639.jpg


6lagen blaze orange
3HJ18671.jpg


De blaze orange (wat ik verder heb gelezen de blaze kleuren in het algemeen) zijn veel grover van structuur als de niet blaze kleuren
het is vrij ruw en je voelt ook echt de korreltjes zitten het is ook zwaarder lijkt het met spuiten. Grote nadeel remstof gaat in de structuur zitten
je hebt dus wat meer werk met schoonmaken als met normale plasti dip.

Totaal plaatje onder de lupo:
CiC18928.jpg


XDT18940.jpg
 
Ziet er leuk uit! Velgen knappen er behoorlijk van op!
Heb je ook de binnenkant meegespoten?
Of alleen de nevel van het spuiten vanaf de buitenkant?
 
Ik heb een website gevonden waar ze spuitbussen in 16 verschillende kleuren verkopen. EN een universele 'ProShield' voor een toplaag met glanzende toplaag!
 
Op de clioclub zijn al enkele gevallen voorbij gekomen waarbij na het eraf trekken van de plasti dip, de kleuren nog zichtbaar zijn.
Er had iemand zijn witte velgen fluor roze en oranje gemaakt. Nadat de plasti dip eraf was, was dit het resultaat:

Dit was overigens niet met de plasti dip van performix, maar van plastidipnederland (duitse variant). Uiteindelijk heeft hij op kosten van hun de velgen opnieuw mogen laten coaten.
Ook met de originele performix plasti dip heeft dit verschijnsel zich al voor gedaan. Het gaat in veel gevallen goed, maar dus niet altijd.
2hs6m2w.jpg
 
Ik heb overspray en wat stukjes waar ik niet bijkon gewoon ingeneveld met tar-x,even inwerken met een borstel en je ziet het gewoon oplossen,dan met de HD afspuiten
 
Vorige week zijn er nieuwe winterbanden om mijn ge-plastidipte wintervelgen gegaan, bij het verwijderen van de oude banden was de laag bij de rand beschadigd geraakt, dus niet zo netjes meer en tijdens het vervoer heeft de laag ook iets te lijden gehad. Dus ik dacht, laat ik de boel eens schoonmaken/ontvetten en wat laagjes er overheen aan brengen. Nou dat werkte dus prima!

Voor:

20131031_134456_zps4475b6c3.jpg


Na:

20131031_134516_zps8cc60785.jpg


Het zijn mijn (geoxideerde) wintervelgen, deze hoeven niet superstrak te zijn. Wat mij opviel was dat de oude laag plastidip weer deels vloeibaar werd en samenvloeide met de nieuwe laag die ik er op spoot. Blijft wonderlijk spul!
 
Zojuist ook weer een setje velgen matzwart gemaakt met plastidip.
Blijft mooi spul....
De eigenaresse van de golf in kwestie wilde ook haar chrome strips op de flanken en achterzijde gedaan hebben.
Het liefst met metallic en glans.

Heb het getracht om zo dicht bij het originele (zwart metallic) te blijven.
Dit viel helaas erg tegen en zodoende weer verwijderd.

Dacht hierna met de airbrush het opnieuw aan te brengen, stopt m'n airbrush compressor ermee.
Balen natuurlijk, dus dinsdag eerst een andere halen en dan opnieuw.
 
Ook ik zelf heb mijn velgen (OZ F1) in het Gun Metal gedipt en ziet er netjes uit,vind ik zelf.
Alleen ik heb een beetje moeite met het schoon krijgen ervan.Aangezien het ook wel een beetje structuur heeft,blijft vuil makkelijker hangen en een washandschoen verloopt ook een beetje stroef.
Iemand tips hoe ik mijn velgen het beste kan schoonmaken?