• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

plastic interieurdelen polijsten??BE

jeroenbessemanss

Detailing rookie
7 mei 2013
23
0
Beste forumleden,

ik heb in myn opel corsa "pianozwart" gelakte deurgrepen, het probleem is dat er gauw krasjes komen op pianozwarte lak. zou dit eventueel met de dap op een lage stand en een zachte pad bijgewerkt kunnen worden?

ik heb ook een stukje doorzichtig plastic voor de "tellers" die door het schoonmaken vol krassen staat. zou ik dat ook kunnen polijsten of hoe kan ik die krassen verminderen?

alvast bedankt!

Kun je het net zo goed met de hand doen. Kan wel met de dap,raad het enkel niet aan.

Maar goed,zou niet blind met finale op hooglans pianozwart kunstof in de weer gaan. Desnoods en dan toch maar met de hand doen.

Zoals Jeroen zegt, eerst met de hand proberen. Als dat niet voldoende "power" heeft kun je altijd nog met de DAP proberen. Ook afhankelijk van hoeveel 'lak' er op de delen zit, misschien ben je er zo doorheen machinaal.

Je kunt eerst wel Pro. Polish van Poorboys World proberen. Meguiars heeft PlastX waarmee je het ook zou kunnen proberen.

Niet lukken weet ik niet, heb het nooit zelf zo gedaan. Je kunt het proberen. Als je dat dan gedaan hebt, post hier je bevindingen. Liefst met foto's. ;)

jeroenbessemanss;329767 zei:
en het doorzichtig plastic voor de tellers , kunnen die krassen eruit gepolijst worden ? want koplampen krijgen ze toch ook trg mooi ?

Als je de tellerkap kan demonteren, dan ie is gewoon te polijsten.

Voor:
c88708ca.webp

Na:
dc2f5226.webp

Mijn vriendin is ook niet zo zuinig geweest op die (verschrikkelijke) pianolak, ik vind het niks maar er zitten ook krasjes op.
Ik vroeg me af of dit gelukt is dan kan ik het namelijk eventueel ook gaan bekijken:)

jeroenbessemanss;329767 zei:
en het doorzichtig plastic voor de tellers , kunnen die krassen eruit gepolijst worden ? want koplampen krijgen ze toch ook trg mooi ?

Zoals nicknameless al aangeeft, als je het kan demonteren, moet het prima gaan. Koplampen zijn veel dikker qua materiaal, én staan bol naar buiten, scherm voor je tellers staat vaak hol, dus als je daar hard op drukt, druk het het nog holler, en kan het wel eens goed fout gaan. (afh. van de constructie)