• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plastic X geeft krassen

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Vanmiddag heb ik mijn interieur eens behandeld. Op het navigatiescherm zaten een paar krasjes. Ik heb met een het navigatiesysteem eerst stofvrij gemaakt, daarna met een glascleaner schoongemaakt en daarna de plastic x op een microvezel doek gedaan. Na de plastic X kreeg ik alleen maar meer krasjes. Ik heb het uiteindelijk nog 2x daarna geprobeerd, ook nog met een andere doek, maar hielp niet meer. Heb nu nog meer krassen dan voorheen.

Ik heb toch niks verkeerds gedaan. Voorzichtig te werk gegaan en krijg uiteindelijk meer krassen. Waardeloos product.

Iemand tips voor een ander product? of misschien machinaal proberen?
 
Staat er op dit product dat het op schermen gebruikt kan worden? Gevoelsmatig zou ik zeggen dat dit voor hard plastic is zoals ruiten ... Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
De meeste Touchscreens reageren op druk en zijn om die reden gemaakt van zacht kunststof Dat is wat anders dan hardkunststof of het glas van een tablet. Dus geen glascleaner en geen polijstmiddel met korrel Dus het antwoord op jouw vraag is "toch wel" ! Mothers Power Plastic is voor zover ik weet zonde korrel en bevat weekmakers Ik denk (maar heb het niet uitgeprobeerd) dat daar de oplossing ligt Succes
 
Het gaat niet om een Touch screen, maar dit scherm. Op internet gezocht en een iemand anders lukt het wel. Dit is met plastic x

3A3BE423-52E4-4F05-8BA2-C049E2BDDE8E-1915-000001BC0E313B42.jpg

D568D4B1-A076-426E-9AC3-DF677020A19A-1915-000001BC087CB2F0.jpg
 
Ik heb dit ook gehad,ik heb er een speciale beschermfolie voor gekocht,dat is een folie op maat en kun je er zo op doen blijft vanzelf zitten zonder lijm en kan er ook zo weer af dan vallen de krassen niet meer op.
De bestelsite weet ik niet meer maar het is beschermfolie voor smartfhone's,tablet's,navigatieschermen e.d,in elk geval is jouw afmeting van het scherm een standaardmaat.
 
bedankt voor de tip, ik heb het besteld

de foto's hierboven zijn van mcshine. zit hij niet meer op het forum? Hij zat hier vroeger wel. Met een E46 M3 cabrio. Kan hem niet meer vindne.
 
Hallo Stefan,

De krassen komen juist van een beschadigde antiflare laag. De truc is juist deze helemaal te verwijderen.

Had hetzelfde bij mijn Type-R: ~~Ervoor:
0e8943bd.jpg

Erna:
2e613301.jpg

c550d46e.jpg
 
Zit er geen wezenlijk verschil in behandelen van het plastic/plexiglas van je meters en een LCD scherm? Ik zou er voorzichtig mee zijn. Volgens mij komen er al krassen op zo' n scherm waar het hier over gaat als je er alleen maar naar kijkt, bij wijze van.
 
Maandag heb ik de complete reflectielaag verwijderd met polijstpasta Final Finish van Menzerna. Ik had anti reflectie folie besteld, maar heb niet de juiste maat.
Ziet er al weer stuk beter uit

P1030718_zps5912ac9b.jpg

P1030719_zpsaaed4554.jpg
 
Kijk! Mooi resultaat!
Hoe krijg ik het zo mooi op mijn bmw e92. Welk spul moet ik kopen en waar ? HELP ik haat het scherm. Ik heb de auto pas 2 weken maar je ziet het pas als het scherm uitstaat dus zag get niet bij de kooo