• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

plastx werkt niet

Stijn

Detailing rookie
18 mrt 2009
25
0
hallo, vandaag plastx aangebracht op de achterlichten van men focus. Het product moet swirls en krasjes verwijderen op plastiek maar daar merk ik niks van. Mijn achterlichten staan nog altijd onder de swirls...

Moet je het product mss heel hard aanbrengen? Of net heeeeel zachtjes? Ik moet er wel bij zeggen,, mijn auto had in de zon gestaan,, had de auto toen in de garage gezet en toen aan de achterlichte gewerkt... ze waren nog wel warm van de zon maar dat zou toch niks mogen uitmaken?

greetz
 
Je moet echt polijsten, dus het is niet even opbrengen en uitpoetsen. Je moet echt flink poetsen, ook op kunststof. Met een polishing pad en daarna met een finishing padje! Succes!
 
Niet even lafjes met een doekkie er tegen aan vegen, maar serieus poetsen jij! :grinning:
Polijsten met die hap, wapperen met die handjes...:D
 
Of machinaal aan de slag gaan.

Onderstaande gedaan met de DAP500, 4 inch groene spot pad en Poorboys Proffesional Polish.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
gisteren nogmaals geprobeerd en deze keer stevig gepoetst maar geen resultaat..?! :s

ook met het schermpje van mijn gsm,, geprobeerd om dat krasvrij te krijgen maar ook niets...

ik vind het maar heeel raar,, mss slechte inhoud in het flesje ofzo
 
ok,, ik maak het achterlicht proper met water en shampoo daarna droog ik het. Zorg dat de auto in de schaduw staat. ik neem een beetje plastx en ik doe dat op een applicator pad... Daarna wrijf ik langdurig en krachtig met de pad op het achterlicht...

Vandaag nog mijn schermpje van telefoon gedaan met een pad en boormachine,, redelijk hoge rpm. Beetje plastx op pad en dan toeren maken op het schermpje maar geen resultaat?? :s
 
Dat is inderdaad raar ,je methode is toch goed. Je gebruikt toch ook een foam pad met een redelijke cut ?
Normaal zou het zo toch moeten werken.. :weetniet
 
B.K. zei:
Dat is inderdaad raar ,je methode is toch goed. Je gebruikt toch ook een foam pad met een redelijke cut ?
Normaal zou het zo toch moeten werken.. :weetniet

eumh kweet niet,, de gewone applicator pads van meguairs,, die gele... Foam applicator pad
 
Dan zit daar denk ik het probleem. De handpads van Meguiars hebben niet echt een stevige cut.

Kijk eens naar de hand pads van Lake Country. En ik denk dat je dan de witte moet hebben.
Witte LC handpad

Groet, Peter
 
Als ik met Plast-X werk, dan gebruik ik het met een MF of badstof doek en geen applicator. Werkt prima.
 
ok,, heb het geprobeerd,, katoenen doek... verschillende passes (stuk of 5) en mij echt onnozel gewreven :eek: xtreem hard gepolijst... het ziet in ieder geval beter uit maar er zijn nog altijd strepen op het schermpje...
 
Stomme vraag misschien, maar heb je de fles goed geschud voor gebruik?
Het kan zijn dat de polijstkorrels uitgezakt zijn en je eigenlijk alleen een leuk vloeibaar goedje hebt lopen smeren wanneer dit het geval is ;)
 
Heb je misschien een foto? Misschien zijn de krassen gewoon te diep. Je zou een polijstmiddel kunnen gebruiken met een grotere korrel. Of eventueel kunnen gaan wetsanden. Maar om de sanding marks weg te krijgen heb je wel een machine nodig. Krijg hier altijd goed resultaat met Plastx, mits de krassen niet de diep zijn.
 
ja ik schud me te pletter vooraleer ik het product gebruik :D Maar wat ik wel moet zeggen,, als ik een druppel tussen mijn vingers neem en het uit elkaar wrijf,, voelt het wat waterig aan ja... en als ik dan heel goed kijk zijn er kleine witte brokjes te zien in het product.

En de krassen, hoe ze eruit zien, het zijn echt hele lichte krasjes,, zoals je op ieder gsm schermpje vindt. Natuurlijk mijn hoofddoel is de swirls op mijn achterlichten weg te krijgen maar ik oefen op mijn schermpje.

Als ik stevig wrijf over het schermpje dan zijn de krasjes op het eerste zich weg,, maar als je met invalshoeken gaat spelen dan zie je de krassen nog maar dan zijn ze beetje egaler geworden maar niet verdwenen.