• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pneumatische-50-mm-excentrische polijstmachine

Hey Jelle,

Het ligt er ook aan wat voor een compressor je hebt. Merendeels van die dingen wilt niet constant staan werken, heb ik mij laten vertellen. Schijnt niet goed te zijn voor ´t beesie.

Correct me if I am wrong tho.



Greetz
 
Deze poetsmachine vraagt 85l lucht p/min
De compressor heefd een opbrengst van 215l p/min.
24l ketel inhoud.

Zou lijkt mij voldoende capaciteit moeten hebben
 
Ik heb verder geen flauw idee. :p Ik weet alleen dat de garage waar ik wel eens wat werk doe, een enorme ketel heeft staan voor lucht, maar veel lucht vragen, constant, dat is niet bepaald gewenst, is mij verteld.

Meestal gebruik je een pneumatisch vuistje ofso om lokaal wat te doen, niet gehele auto's. :D




Greetz
 
Een beetje compressor kan makkelijk 85 liter bij 6 bar leveren.
Berkijk je echter niet op die 215 liter per minuut. Vaak is dit het aanzuigvermogen en het afgeef vermogen ligt ongeveer 20% lager. Dit is verlies door compressie en motorverbruik.

Ik denk dat dit voor jouw toepassing wel een goed idee is maar ik ben dan ook geen pro detailer met een goed verstand :p
 
Je moet even goed na kijken hoelang je compressor belast mag worden.
Zolang je geen schroefcompressor hebt zitten er aardig wat nadelen aan.
 
Dan kan ik de lucht poetsmachine niet op mijn compressor gebruiken ?

Of zie ik dat verkeerd
 
De machine zal kort gebruikt worden.
Aan de andere kant lijkt mij het wel te kunnen.
215l/pmin min 20% is 172 l/pmin
De luchttool verbruikt 85l/pmin
 
Ik zou je idee maar snel vergeten. De machine die je aangeeft is om af te bramen en kleine delen te schuren. Niet voor polijst werk.
Het toerental is misschien wel regelbaar, maar ze geven aan 15000 Omw/min. Veel te hoog voor te polijsten. Wij hebben misschien 100 of 150 Omw/min. De kans is aanwezig dat je de luchtstroom zo erg moet reduceren, dat de machine niet eens meer draaid of totaal geen kracht meer heeft.
 
Deze poetsmachine vraagt 85l lucht p/min
De compressor heefd een opbrengst van 215l p/min.
24l ketel inhoud.

Zou lijkt mij voldoende capaciteit moeten hebben

dat wil zeggend at je compressor continue blijft draaien, na 20 seconden is je compressor leeg en moet het aangevuld worden, naast het feit dat hbm spullen gewoon cheap china spullen zijn met een ander merkje erop zou ik zeggen lekker laten liggen.
 
Zal best dat het china spul is, dat is de dap900 en 500 ook. Ook dat zijn prima machines!

Ik heb een olie aftapbak van hbm, en die is handiger dan 1 die 3x zo duur is.

@jelle ik denk dat als je perse op lucht wat kleine plekjes wilt polijsten deze rodac beter kunt gebruiken. ik denk alleen niet dat jou huidige compressor er wat mee kan. Je kan denk ik beter een kleine backingplate voor je huidige electrische polijst machine kopen.

Cartec gebruikt deze ook in hun koplamp opfris-set. Nu zullen de meesten wel denken cartec?! Maar ook bij cartec zitten er prima spulletjes tussen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met lucht poetsen is geen doen. Veel herrie van de compressor.
Niet doen!
Veels te klein buffertje 24 liter.
Leuk om je banden op te pompen.